26.08.2019 honderdenachtiendedag. 22km van Leon naar Villar de Manzarive

26 augustus 2019 - Villar De Mazarife, Spanje

Om kwart over zes uur op. Ontbijten en om half acht aangelopen. Na vijf km de stad uit en dan door een industrie terrein. Aansluitend door een stadje. Hier drink ik een koffie. Bij het verlaten van het stadje is een splitsing. De gewone route, dat wil zeggen, drieentwintig km langs een autoweg. Alternatief, achtentwintig km door natuur. Ik kies voor het laastste. Ik ben dan ook blij als ik na twintig minuten het geluid van de autoweg kwijt ben. Ik loop nu door heideachtig gebied. Het is eind augustes en alles ziet er droog uit. Ik zie hier en daar een vogeltje opvliegen veel is er niet te zien. Iets voor half twaalf loop ik Chozas de Abajo binnen. Hier eet en drink ik wat voor ik door ga naar Villar de Mazarife. Ik heb mijn jasje uitgedaan het is hier een beetje afgekoelt en regenachtig. Nu komt de zon meer en meet door. Weer een betrekelijk korte route. Onderweg zie ik een buizert en een paar valkjes. Een kruiskruid soort evenals een gele distelsoort en de stalkaars tref ik nog in een redelijk aantal bloeiend aan. Net voor het dorp vliegen al roepend twee bijeneters  en zwaluwen over mij heen. Om een uur loop ik het stadje binnen. Meteen vooraan is een alberque waar het deense echtpaar in fe zon zit. Zij verblijven hier. Hij heeft last van een ontstoken scheenbeenspier. Het is een mooe alberque zeggen ze. Ongetwijfelt. Maar ik kies toch voor alberque Jesus iets verder op. Inschecken en de noodzaakelijke dingen doen. Op het terras inde tuin een thee met zakje schips. Krant lezen. Bij een biertje verslag schrijven. De alberque is ook een bar, het is maandag middag en er zitten toch vanaf een uur of een man of twintig binnen en nu is het vier uur. Dan even op bed. Na een uurtje ga ik tot zeven uur zitten lezen. Ik slaap op een kamer met twee stapelbedden die alle bezet zijn. Ik zie nog een kamer met vier stapelbedden en in een grote vide liggen een stuk of tien matrassen op de grond. Beneden zijn ook nog kamers. Er zijn een stuk of acht Italianen en nog een stuk of acht mensen waarvan ik niet weet waar ze vamdaan komen.  Ik ga naar beneden, buiten in de best wel grote tuin met opbouw zwembad wat leegstaat, zitten om te eten. De Italianen zitten aan een grote pan spagetty. Ik kies voor gemixte salade. Frituurde kipfilet met frietjes en yogert na. Een wijntje en water voor de dorst. Nog even met Jolanda bellen en dan dadelijk naar bed. Heb een deken gevraagd koelt s'nachts toch wat af en kan hem beter voor niks hebben dan hem missen vannacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. T. Van de Voort:
    26 augustus 2019
    Hé Martien zoals ik lees is de natuur wat minder ,maar dat komt goed volgens mij 😊maar je doet het goed een hele prestatie dit is topsport voor lichaam en geest🤗👏💃🌞
    Als je straks in Santiago aankomt en je bent in de katedraal ligt daar ergens een hele grote steen achter in de kerk hebben wij gezien die iedereen kust doe je dat ook voor iedereen die jou heeft gevolgt tijdens je Camino 💑 dat brengt geluk 😁Buen Camino💃
    Geniet nog even van de mooie dingen
  2. Mia en Jan:
    26 augustus 2019
    Weeral weer een leuk verhaal met mooie fotos.Ge bent al aardig kortbij Santiago de Compostela .Wat ontzettend leuk dat wij in onze gedachten kunnen meelopen met jou,met al die fotos erbij,maakt dat ook wij mee genieten van al kilometers die jij toch maar loopt,respect en nogeens respect voor jou.Ik zou zeggen ,slaap lekker en morgen weer gezond op,suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀met 🥾🥾morgen.Groetjes uit Mierlo👍👍
  3. Annie en Mart:
    27 augustus 2019
    HOI MART je begint de al een beetje af te tellen denk ik het is wel zo in summeren ben de ge al een voornaam mens want meer als de helft prut over jou d ,e ge een doorzetter bent veel mensen vinden het knap maar weer genieten van al het moois om je heen mooie foto s en verhalen en veel loop plezier GR MART EN HOUDOE
  4. Andrė Meeuws:
    27 augustus 2019
    Op de foto's een echt droog gebied. Maar dat weerhoudt jou er niet van goed voor jezelf te zorgen met een natje en een droogje. Het is ook zonde als je nog ziek zou worden zo op het einde, dus die deken is een heel goed idee.
    Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes)👍🙋‍♂️
  5. Isi fondon:
    27 augustus 2019
    Stap voor stap kom je dichterbij amigo ,
    Het gaat goed en je doet het goed.
    Weer mooie verhalen en foto,s.
    Er zijn wat mensen, 😜 alweer bang dat ze jolanda weer moeten gaan delen als je terug bent.
    Maar dat komt wel goed.😀😀
    Martien geniet er nog lekker van en veel plezier.
    Mucho suerte amigo
  6. Toon & Arna:
    27 augustus 2019
    Hoi Martien dat zijn mooi foto's beter door de natuur als langs zo'n herrie weg.Maar ik zat net te bedenken overal is er koffie dat is wereld wijd.
    En 'n kop koffie wat kan dat lekker zijn.Het lopen gaat goed zoals ik lees.
    Op naar SANTIAGO veel GELUK en geniet van vele dingen onderweg.🌞😎👍☕🚶‍♂️🚶‍♂️☕🎶🙏🙏
  7. Angeline:
    27 augustus 2019
    Tjonge Martien, je begint nu toch echt dicht bij je einddoel te komen! Petje af dat je het volgehouden hebt. Het lijkt me bijzonder om het laatste stuk samen met je dochter te doen. Ik wens je toe dat het je verwachtingen overtreft. Nog veel fijne ontmoetingen onderweg🌈🚶‍♂️🌞😘
  8. Truus en André van gogh:
    Geweldig Martien
    Geniet van de mooie dingen die je nog tegen komt.
  9. Pepe Voorbraak:
    27 augustus 2019
    Het is echt aftellen al he en daarom ook extra genieten!
    Fijn dat nog samen met Maartje te kunnen gaan doen!!