25.08.2019 hondertzeventiendedag 19 km van Mansilla de las Mulas naar Leon

25 augustus 2019 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Om half zeven op. Een bekertje automaten koffie en een droge creakker. Iets over half acht weg. Ik blijf een autoweg volgen. Oortjes in en negende symfonie van beethoven op. En dan loop je zondagssmorgens ergens in Spanje te luisteren, met je eigen gedachten, ondertussen een prachtige hopstruik met prachtige bellen te bewonderen of een mooie boompje met grote gedraaide peulen te fotograferen. Ik ben zo zes km verder in Puente Villarente waar ik een koffie met een crousant neem. En dan verder naar Leon. Geen aparte omgeving beetje rommelig hier en daar wat industrie. Veel elctriciteit draden die boven en onder elkaar door gaan. Dan nkg eem uurtje door bebouwing alvorens ik bij fe kathedraal ben. Het is nog geen twaalf uur. Op een terrasje koffie gedronken en gekeken welke alberque ik zal nemen. Vlakbij is de kerkkelijke opvang, gerund door Italianen. Daar ga ik heen. Even uitleggen hoe je toch helemaal uit Nederland hier kunt komen. Me geinstaleert etc. Nu op bed verhaaltje schrijven en dutje doen. Even Leon verkennen, een best groot centrum bij de kathedraal. Het ene resaurant na het andere. Bij een rustig barretje ga ik zitten. Een paar tappasjes wat drinken en naar de voorbij lopende mensen kijken. Nog wat slenteren en dan ga ik terug mijn boek halen. Voor de alberque is een terrasje waar ik even ga zitten lezen. Om zes uur een uurtje liggen. Half acht pelgrim menu in hotel naast de alberque. Pasta vooraf vis als hoofdgerecht en ijs toe. We zaten met vijf personen. Een Italiaan een Zweedse een Zweeds stel en ik weer gezellig zitten praten tot negen uur. Om negen kwam een zuster de mensen halen die eem pelgrimszegen wilde. Door het hotel naar het klooster. Alles is van het klooster begrijp ik. Het is een groot geheel. Bij de zusters in de kerk. Enkele gebeden en gezangen verzorg door elf zusters. Dan de zegening. Daarna is het tijd om te gaan slapen.

1. Andrė Meeuws:
    26 augustus 2019
    Na een goed stuk klassieke muziek , een goed gesprek en een kerkelijke zegening is het goed slapen. Alweer een mooie dag en dichter bij het doel.
    Keep on walking: voetje voor voetje (Nog efkes).🙋‍♂️👍
  2. Hans deelen:
    26 augustus 2019
    Gaat goed, ben je niet in de buurt van picos de Europa geweest, daar vliegen grote gieren (El butro). Geniet er van hasta luego...
  3. Bea:
    26 augustus 2019
    Hoi Mart!. Volgens mij zijn de laatste loodjes voor jou veertjes. 👍🏻👍🏻 Blij dat het zo goed gaat. Liefs😘
  4. Jan v.d. Eerenbeemt:
    29 augustus 2019