12.09.2019 honderdvijfendertigstedag. 26km van Lago naar Cee

12 september 2019 - Cee, Spanje

Zeven uur op. Samen met de duitse fietsster ontbeten. Half negen weg. Loop over smalle asfaltwegen langs gehuchtjes hoofdzakelijk bestaand uit koeienboeren. Dan weer de heuvels in. Ik loop door kleinschalige bossen. Soms eiken, soms eucaliptes soms dennen en ook nog gemengd. Dit afgewisseld door open stukken met heide. De heide bloeit hier volop. Struikheide, dopheide en stekelbrem door elkaar, mooi. Langs de kant weer veel blaassilene ook de grote gele wederik bloeit hier evenals de teunisbloem, klaversoorten en iets wat op tormentil lijkt maar veel kleiner is. Ook de varensoorten op de stenen muurtjes zijn weer veelvuldig te zien. Na tien km een barretje bij een boer. Een kopje thee met een stuk santiagotaart. Na een half uur weer verder door de heuvels met prachtige stukken stekkelbrem en de prachtig gekleurde dopheide. Het is warm en de komende vijftien km kom ik niets tegen. In de bar een extra flesje water meegenomen. Het zal wel aan de laatste km liggen maar ik ben erg blij als ik de stijle afdaling naar beneden in kan zetten. Ik doe het erg rustig, mijn voeten doen zeer en mijn benen zijn moe en ik wil niet in de laatste km iets verzwikken. Maar gelukkig bereik ik heelhuids Cee. Een alberque gevonden, douchen, wassen en toen tot vijf uur op bed gelegen. Maar dan eerst naar het strand en door het water lopen. Vooral voor het gevoel. Je mag er niet zwemmen de waterkwaliteit is niet goed genoeg. Het is zesentwintig graden en bijna geen wind een tijdje lekker in het zonnetje zitten genieten. Als ik het te warm krijg ga ik een terrasje opzoeken om mijn verhaal te schrijven. Een van de laatste. Ik zit op het plaatselijke dorpsplein verschillende groepjes jongens zijn aan het voetballen. Andere fietsen, steppen of rollerskaten. Dit alles door ouderen, die onder bomen op bankjes zitten, gadegeslagen. QMorgen nog ongeveer twintig km lopen en dan is mijn doel bereikt. Terug om mijn was op te bergen en gevraagd waar ik kan gaan eten. Bijna om het hoekje was een goed adres voor een pelgrimmenu. Had ik bijna  besteld, telefoon niet in mijn zak!!!   Verloren, vergeten? Snel terug naar de Alberque, gelukkig lag op bed. Opluchting. Weer terug en goed gegeten. Soep, aardappellen met vis ijsje na en een flesje wijn. Kan ik dadelijk lekker slapen zodat ik fit de laatste wandeldag in kan gaan.

1. Andrė Meeuws:
    12 september 2019
    Nog niet te vroeg weer aan je werk voor onze Vve beginnen te denken. Telefoontje afgewikkeld 😊.
    Blij je even gesproken te hebben. Geniet nog van de laatste paar dagen als pelgrim.
    Voor de allerlaatste keer, Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes)🙋‍♂️👍
  2. Truus en André van gogh:
    12 september 2019
    Morgen dan echt je laatste stukje.martien bedankt voor de mooie foto's en verhalen.En een goede reis naar huis.dat moet fantastisch zijn om zondag weer in Someren te zijn.geniet van je thuiskomst. Tot ziens.🍷🍺
  3. Rian Vinken:
    12 september 2019
    Hey Martien🤗. Zal een dubbel gevoel zijn je gewoontes om te overleven daar te laten?! Alles heeft een charme van waar je bent dus ook weer thuis! Haast je niet, je bent zo weer gewend. Geniet van het einde daar! 😘😘😘
  4. Greet:
    12 september 2019
    Hoi Martien de laatste kilometers. Geniet er van. En een goeie reis. Voor een welkom thuis. En bedankt voor je mooie verhalen. We hebben er van genoten. Topper. Groetjes Greet
  5. Annie en Mart:
    12 september 2019
    HOI MARTIEN nu loopt het echt naar het ende toe morgen noch een dagje lopen dan is het echt gedaan zaterdag nog wat rommelen en van alles nog wat regelen en naar porto en dan zondag naar huis dan zijn er twee heel erg blij doe nog maar wat genieten het zal voor vele mensen raar zijn geen mooie verhalen en de mooie foto s zullen ze missen GR MART EN HOUDOU EN TOT ZONDAG...
  6. Marita Loverbos:
    12 september 2019
    Geniet van je laatste wandeldag en van het goede gevoel dat het moet geven dat je dit gepresteerd hebt. Daar mag je met recht erg trots op zijn Martien!💪
  7. Betty Wijnen:
    12 september 2019
    Zo Martien. Nu begin je aan je laatste dag. Ik weet nog dat ik je in het dorp tegenkwam en ik vroeg toen aan je: wanneer begin je aan je tocht?jij zei: nu. Onvoorstelbaar hoe snel de tijd gaat. Voor jou zal het niet zo snel gegaan zijn. Je had ups en downs maar het was een groot avontuur. Zoooo knap van je. Tot in Summere👏👏👏
  8. Mia en Jan:
    12 september 2019
    Morgen de laatste pelgrims tocht nog 🥾🥾neem een goed Spaans ontbijtje om een mooi eindpunt van jou wandeltocht te bereiken.
    Martien de laatste dag van jou immens respectvolle kilometers die jij hebt gewandeld ,morgen nog extra genieten en dan het gevoel dat jij dit toch maar volbracht hebt.Suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀met de laatste kilometers👏👏👏👏
  9. Michiel en Francien:
    13 september 2019
    Hoi Martien. Nog 1 dagje wandelen naar "het einde van de wereld". Wij hebben diep respect voor jou 👌👏doorzettingsvermogen. Geniet nog van de laatste wandeldag. Goeie reis naar huis, en heel erg bedankt dat we jou reis mochten meebeleven. Bedankt voor de leuke verhalen en de mooie foto's. Groeten uit Mierlo.
  10. Lisanne:
    13 september 2019
    Martien, morgen je laatste dag, ik zit je verhaal te lezen en mijn gedachten gaan uit.naar als je weer thuis bent niet meer lopen naar een bestemming, niet meer schrijven over je wandeling, geen foto's meer maken van wat je tegen komt.geen pijnlijke voeten en heuvels beklimmen.... Nee samen met Jolanda een bakkie koffie drinken, lekker koken met een wijntje, genieten van de Somerense zon. Van je familie, vrienden en bekende. Wij zijn blij als je weer in ons midden bent... En wat zijn we ongelooflijk trots dat je deze pelgrimstocht hebt volbracht. We zullen je geschreven verhalen missen, maar gelukkig kan je het ons allemaal vertellen, wij kijken er naar uit. Nog een dag, geniet ervan, en goede reis naar huis 😍😘
  11. Jolanda:
    13 september 2019
    Tjonge jonge wat ben ik trots op je maar dat wist je al! Zal thuis nog 1x voor je buigen uit respect voor wat je gedaan hebt... (maar dan niet meer he...) 😄😅 Ga idd met volle teugen genieten van je laatste wandeldag! En dan lekker naar huis komen waar we je hartelijk zullen ontvangen!!! LOVE YOU TOPPER! 🍀🙏🥇🚶🏻‍♂️💪👏🦶😍💋😘🍀
  12. T. Van de Voort:
    13 september 2019
    Ja Martien er is al veel gezegd ,Lisanne heeft het al mooi verteld in een mooi verhaal geniet morgen nog van je laatste wandeldag ,Buen Camino 💃
  13. T. Van de Voort:
    13 september 2019
    Martiennog even reageren op de foto's die zijn echt mooi👍😎
  14. Mieke en Gerard.:
    13 september 2019
    Geniet er van van de laatste km we zullen de verhaaltjes wel missen .
    Knap hoor Put wij zijn trots op jouw.
  15. Isi fondon:
    13 september 2019
    Hola amigo ik kan me er alleen maar bij aansluiten , al die mooie reacties op de prestaties die je geleverd hebt.
    Amigo geniet van de laatste dag en kom weer veilig thuis bij ons in zummere.
    👍🏽👍🏽👍🏽👊🏽👊🏽😀😘😘de fondonnies
  16. Joris:
    13 september 2019
    Bezig met de laatste kilometer(tjes) nu!
    Geniet nog even van de prachtige omgeving. Een mooi avontuur om op terug te kijken, een hele ervaring rijker!
    En misschien in Someren ook gewoon een dagelijks blog gaan bijhouden? Volgens mij heb je genoeg volgers ;-)
  17. Annie en Hein:
    13 september 2019
    Martien nog een laatste mooie wandeling daar bij de Spaanse zee.
    Goeie reis en welkom thuis voor zondag.🏃👍🌹🍀🏃
  18. Adri van de Wiel:
    13 september 2019
    Wat deed jou naar Santiago bewegen. Gewoon door voetje voor voetje te bewegen. Gekoesterd door de zon en soms nat van de regen. Gezond terug in Someren, schat zo iets van 10 over negen. Martien nu wel met de juiste datum. Bedankt voor al jouw boeiende verhalen. Is is een hele prestatie en petje af hiervoor. Geniet ook weer van je thuiskomst.🔚✍️
  19. Arna lammers:
    14 september 2019
    Wat een Topper je hebt het geklaard,nog de laatste km's.En wat een prachtige foto's.
    Geniet ervan en tot gauw