25.06.2019 zesenvijftigstedag. 28km van Aumont Obrac naar Nasbinals

25 juni 2019 - Nasbinals, Frankrijk

Vanmorgen kwart over zes op. Ontbijten en half acht aangewandelt. Eerst langs de bakker. De hele wandeling word aangeven als groen. Makelijk. Maar toch zie ik dat we toch vijfhonderttweeentwintig meters hebben geklommen en vierhondertvijfenvijftig meters gedaalt. Het is maar wat je makelijk vind. De eerste tijd veel bos. Om half twaalf boven gekomen uit het bos. Bij een hutje. Madamme cheries. De plek werd de vier winden genoemd. Erg toepasselijk. We zitten in een tent en soms denk ik dat alles de lucht in gaat. Een  cola besteld met iets van kisch? Eieren? Ook een half stokbroodje opgegeten. De meeste die we daar zien kennen we. Dus er worden ervaringen gedeelt. Het meeste door Jan hij spreekt ook redelijk frans. Ik een beetje met deze of gene die engels of duits spreekt. We lopen aan en zitten meteen in open veld. Een beetje Iers en Spaans. Alleen naar bergwijden afgezet rotsblokken van zeventig cm hoog. Overal lopen koeien zover als je kunt kijken. Daardoor heen paadjes die wij belopen. Dit beeld blijft tot wij om vijf uur op onze bestemming aankomen. Totaal open veld met mooie begroeingen en veel vogels. Op een gegeven moment zie  we acht aasgieren over zeilen. Hoogstwaarschijnlijk komen die van de gorge du tarn. Het waait hard ik berg  mijn pet op, die waait af. Het word ook steeds warmer. De laatste km is gewoon door stompen. We stoppen op vier km nog een keer met een cola en een ijsje. Ik was blij dat we op onze slaapplaats aankwamen. Lekker de beentjes een half uur omhoog. Douchen verhaal schrijven en om zeven uur gaan we ergens eten. We hebben alleen ontbijt. Maar wat wil je voor twaalf euro.

1. Greet:
    25 juni 2019
    De pas er weer goed in zitten. Als het maar niet te warm word. En de wind houd je fris. Veel loop plezier. Bart en Greet
  2. Lisanne:
    25 juni 2019
    Hoi Martien, mooi om weer van je avontuur mee te mogen genieten,,, en gelukkig geniet jij er weer van. Fijne mensen om je heen, schon. Je bent een doorzetter 👍😏
  3. T. Van de Voort:
    26 juni 2019
    He Martien ge geniet ervan, mooie foto's ,leuke mensen om je heen dat doet je goed, ik moet zeggen wat geweldig een Camino lopen, een hele uitdaging ,wel tof maar je weet hoe geweldig ik dit vind 💪😄👍Buen Camino 🚶‍♂️
  4. Jolanda:
    26 juni 2019
    Jeetje.... toch weer idd 28km stompen idd.... maar wat jij meemaakt toch geweldig! Echte knoeste stompen! 💪 maar eerlijk is eerlijk gij bent ginne knoest! 😂😂 gewoon ene lieverd die dit toch maar doet! 😎😜👍💪🦶🙏🚶🏻‍♂️🍀😘
  5. Andrė Meeuws:
    26 juni 2019
    Een geweldig doorzettings vermogen om toch stëeds dagelijks weer te starten en te finishen. Een prettige menselijke omgeving doet je goed zo te lezen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  6. Isi fondon:
    26 juni 2019
    Amigo zo te lezen zit je er weer helemaal in , en fijn dat je meer pelgrims ziet.
    Dat zal inderdaad nog meer spirit geven.
    Nou old sailor ik bedoel young walker, keep on going.
    Gr van de amigo
  7. Mark:
    26 juni 2019
    Mart, wat ben jij een doorzetter. Geniet ervan.
    🤜🥾🍺
  8. Gerrit Carla:
    26 juni 2019
    Fijn om te lezen dat het super met je gaat, en een fijne loop maat er bij hebt Jan ,ik zie wel dat het ploeteren is Martien maar jou kenende komt dat goed,maar wat ziet het er mooi uit onderweg het zal wel indruk op je maken ,zet,m op Martien
  9. Annie en Hein:
    Hoi Martien,
    Lag er even een paar dagen uit .
    Problemen met internet kapot kastje.
    Er is veel gebeurd, veel vrienden gemaakt en veel gezelligheid.
    Dan vergeet je ook snel dat het overdag soms zwaar is.
    Als je zo doorgaat ga je het zeker halen.
    Veel wandelplezier en groeten.
  10. Ben Lindhout:
    26 juni 2019
    Nou Martien, hier hebben we net Maarten van de Weijden, met 200 km zwemmen achter de rug. Maar ik vindt dat jouw prestatie toch ook wel heel bijzonder!
    Fijn dat het weer goed gaat met je en dat je weer onder de mensen bent.
    Hou alles in balans en succes verder!
  11. Mia en Jan:
    26 juni 2019
    Jolanda, zoiets kunnen alleen maar knoesten zijn🤪
    Nee alle gekheid op een stokje,alleen maar respect,respect voor al die pelgrims Opweg naar Santiago de Compostela ,het zijn kanjers en dat voetje voor voetje,voor morgen suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀🥾🥾