26.06.2019 zevenenvijftigstedag. 17.5km van Nasbinals naar Saint Cely d'Abrac

26 juni 2019 - Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk

Kwart over zes op. Acht uur aangelopen. Vandaag ongeveer zestien km te gaan. Heb de tocht van gisteren nog niet uit de benen. Wel veel stukken rood aangegeven. Word vandaag ook warm. Na het dorp uitgeklommen te zijn komen we weer op  de bergweiden waar we tot half twaalf letterlijk tussen de koeien doorlopen. We berijken een hoogte van dertienhondertmeter. We lopen vol in de zon maar er staat een heerljjk koele wind zodat we geen last van de warmte hebben. De plantengroei is weer overweldigend net als de vergezichten. We zijn eigenlijk een week te vroeg hier om te zien hoe de gele gentiaan de omgeving geel gaat kleuren. Na negen km bereiken we een dorpje waar we wat kunnen eten en drinken. De jonge dame die ons bediend in duits, engels en frans hoor ik limonade zeggen. Ik zeg jij zult ook wel nederlands praten. Blijkt ze uit brabant te komen. Als we het dorp uitlopen zien we het paardenmeisje een stuk voor ons lopen. Zonder op te letten volgen wij. En ja hoor na een half uur. Zitten we wel goed? Al een hele tijd geen aanwijzing gezien. Niet dus we volgen de grote weg naar beneden. Wij moesten een ander afdaling hebben die te heftig voor de paarden was. Na de kaart bestudeert te hebben vinden we een doorsteek naar de goede route. Een heel mooie heftige afdaling door de bossen in de schaduw zodat we weer geen last van de zon hebben. Om kwart over twee ons eindpunt bereikt. Een mooie gite. Even instaleren, douchen, de was doen en lekker drie kwartier een dutje gedaan. Wel vind ik het steeds weer fijn om jullie lieve reacties te lezen. Ik krijg er regelmatig tranen van in mijn ogen. Nu een biertje drinken. Het eten was weer goed. Soep, Rijst met rundsvlees,kaas en tiramasu. Ik ben er blij mee. Twee dagen het plaatselijke aardappelkaasgerecht gehad. Twee dagen diaree gehad vanmorgen een imodium ingenomen om mijn maag tot rust te laten komen. De rijst was welkom. Even natafelen en dan op tijd slapen.

1. Franka:
    Trots💪🏼TRotser💪🏼TROTS op jou 👍😘
  2. Robert:
    26 juni 2019
    Goed bezig Martien! Respect!
  3. Truus en André van gogh:
    26 juni 2019
    Je bent een kanjer Martien.Groetjes uit het hele warme mierlo.Hittegolf.🕶🍺
  4. Andrė Meeuws:
    26 juni 2019
    Het gaat in stijgende lijn. 1300 meter is een goed begin voor de komende uitdagingen.
    Het landschap wordt ook wat mooier zo richting zuiden. Mooie foto's.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  5. Thea van de voort:
    26 juni 2019
    Wat ben je een kanjer Martien. Mooie verhalen.
  6. Jolanda:
    26 juni 2019
    Helemaal eens met alle vorige mooie lieve reacties vriendje! 😀😎💪🍀🙏🚶🏻‍♂️En fijn dat je zo een volgzaam type bent! Niet alle paarden meer volgen! 😂😂
  7. T. Van de Voort:
    27 juni 2019
    Martien wij hebben weer genoten van jou vehaal en de mooie foto's, en jou achtervolging van die paarden....2😂👍toch knap om iedere dag je verhaal te schrijven ,maar je hebt inmiddels veel fans,die iedere avond trillend op jou verslag wachten ,inmiddels raakt iedereen een beetje verslaaft, ga zo door🙋‍♂️🙋‍♀️.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  8. Stephanie:
    27 juni 2019
    Zo knap van jou. Houd vol. Ik geniet enorm van jouw verhalen. Hopenlijk blijft de grote hitte bij jou uit de buurt. Groetjes uit Helmond
  9. Annie en Mart:
    27 juni 2019
    Goeie Morgen Martien ik heb gelezen dat jji onze verhalen fijn en leuk vond dat is fijn wij vinden jou verhalen ook heel erg fijn maar jij maakt teminste van alles mee leuke en minder leuke dinge wel mooi de vrouwke met paarden wij vinden het heel erg knap wat je doet en vandaag maar weer genieten van alle dingen om je heen iedereen vind het geweldig GR. MART.
  10. Isi fondon:
    27 juni 2019
    Hoi amigo ge loopt binnenkort een keer het mooie spanje binnen met al die vriendelijke spanjaarden😜😜, dus het wordt steeds fijner .
    Ge doet het goed amigo.
    Martin el hombre con un corazon grande.👍🏽😀
  11. Annie en Hein:
    27 juni 2019
    Martien, wat een avontuur maak jij mee.
    Ik denk wel dat de beklimmingen nog hoger worden, maar zo'n bikkel als jij kan alles aan.
    Je bent een topper!!!!!
    Hein loopt momenteel op jou schoenen.
    Hij is ze aan het inlopen, ik denk om naar Santiago te gaan jou achterna.
    Grapje........😄😄😄😄😄
  12. Rian Vinken:
    27 juni 2019
    Ge doet het verrekkes goe Martien! Altijd leuk om te lezen! Soms een goede dag en soms een mindere maar altijd tevree en weinig mopperend. Iedereen is terecht trots op jou. Geniet van je avontuur en nog veel loop plezier!! 🍀😘
  13. Jan v.d. Eerenbeemt:
    30 juni 2019
    Als je zo'n inspanning hebt geleverd en je ziet zo'n koud pilsje staan (proost Martien)