21.06.2019 tweeenvijftigstedag. 18km Van Mont Bonnet naar Monistrol d'Allier

21 juni 2019 - Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk

Kwart voor zeven op. Ontbijten en lopen. Het is erg bewolkt en uitzicht hebben we niet. Beetje fris dus jas aan. We beginnen met een pittig klimmetje. Daarna wat rustiger afwissellend omhoog en omlaag. We kletsen wat over onze gezamelijke interesse in de natuur. Jan wijst mij steeds op vogels die hij hoort en ziet. Hij heeft een vogel app waar hij, wat hij hoort en ziet, aanvinkt. Zo ziet hij precies waar en wat hij gezien heeft op zijn tocht.  Na een uur zien we de duitser die ook bij ons overnacht heeft. Hij loopt met ons verder. Hij is een gepensioneerde leraar van drieenzestig jaar. En al pratend lopen wij km na km. Toen wij begonnen zaten wij toch op duizend meter. Onze slaapplek  ligt zo'n driehondert meter lager. Het laatste stuk was best weer een stijle afdaling over bospaadjes. Rotsen en boomstronken waar je overheen of langsaf moest. Het had flink geregend dus ook nog erg glad. Toen we er bijna waren zagen we twee boommarters de weg over steken. Wij stonden stil te kijken eentje kwam tot op tien meter op ons toe gelopen. Weer een mooi momentje. Alles goed doorstaan kwamen we om kwart over twee, in regenkleding aan. Het laaste half uur in de regen gelopen. De duitser had ergens anders geboekt. Wij waren de enigste op onze slaapplek. In een gemeentelijke herberg. Alles erg oud maar goed genoeg. We konden onzelf installeren en om zeven uur kwam er iemand eten brengen, afrekenen, een stempel zetten en vragen hoe laat we ontbijt wilden hebben. Halfacht vonden wij mooi. In Le Puy had ik douche shampoo gekocht dacht ik. Maar gisteren dacht ik al dat spul schuimt zo slecht je moet er zoveel van gebruiken. Ik haal mijn vertaalapp erbij. "Avec douche" blijkt na het douchen te zijn. Geen wonder dat het niet schuimt. Maar tot ik ander heb is het gewoon douchschuim. Wel lekker rustig zo met zijn twee. En gezellig samen gegeten en goede gesprekken gehad. Morgen begint het weer op te klaren volgens de voorspellingen. We zullen het zien.

1. Mia en Jan:
    21 juni 2019
    Martien, fijn dat je iemand hebt die met jou mee loopt,en ook jou nog iets kan leren over vogeltjes en dergelijke.Al hoewel jou nog iets leren van en in de natuur ,dat geloof ik niet echt.Ja Martien als je een Jan ne man bij je hebt,die ook vlot loopt dan loop je goed,en die weten overal wat van🤫🤫 voor zo meteen slaap lekkeren morgen gezond weer op om te 🥾🥾👏👏
  2. Andrė Meeuws:
    21 juni 2019
    Zo te lezen zijn jullie goed bezig zo.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  3. Franka:
    👍❤️🙌🏻🙏🏻🍀
  4. Maria Looymans:
    22 juni 2019
    Martien foutje.😱..mijn reactie staat bij de laatste foto...🙃🐾
  5. Jolanda:
    22 juni 2019
    Tis helemaal zoals Maria heeft gezegd... je bent een Kanjer zeker ook Hoe en waarom je de keuze hebt gemaakt om je tocht te vervolgen. Echt respect! Eerste deel zit erop nu DOOR nieuw soort Camino wat je waarschijnlijk beter zal gaan bevallen... maar eerste deel, ervaring.... jeetje,.... je zult achteraf nog stiekem best trots zijn op jezelf! 💪😀 en ikke ok! 😍😘🍀🙏🚶🏻‍♂️
  6. T. Van de Voort:
    22 juni 2019
    Martien top hoor ,ja het is vallen en opstaan ,en nu sta je ervoor lekker doorgaan met die Camino ,fijne wandelmaat ,leuke mensen mooie omgeving geweldig 👍 iedereen is trots op jou💪🌾👍.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  7. Annie en Mart:
    22 juni 2019
    Goeie Morgen Martien je hebt een fijne dag gehad gelukkig maar je hebt het wel meegemaakt ook een ervaring erbij achter je laten nu weer verder en wandelen goed gezellig en goed eten dan blijf je sterk en weer fijn genieten van alles om je heen allemaal ouwehoeren ze maar achter ne grote pot bier en iedereen vind het kei geweldig gr Mart..
  8. Marja van Mierlo:
    22 juni 2019
    Knap hoor Martien, hoe jij je dip weer een positieve wending hebt weten te geven, je doet het geweldig goed 💪👌 nu weer volop GENIETEN van je verder avontuur 🌾🌺🕊 🌿👟👟 ☀️ 😘 ( zo is dat, tot je ander hebt is het gewoon douche huis 😂😂)
  9. Cor van D:
    22 juni 2019
    Hi Martien. Na regen komt zonneschijn, wordt hier bevestigd.
    Leuk dat je een maatje hebt gevonden. Fijn wat steun aan elkaar. Fijne dagen.