22.06.2019 drieenvijftigstedag 21km Van Monistrol d'Atelier naar La Claize

22 juni 2019 - Grezes, Frankrijk

Om kwart voor zeven werd het ontbijt gebracht. Acht uur aan gelopen. Eerst langs de bakker. En begonnen aan de klim. In wielrennerstaal een col  van de zwaarste categorie. En vier km lang. Zwaar bewolkt. Na een uur liepen we te puffen in de wolken. Jan loopt bergop harder als ik. Maar zo nu en dan wacht hij op mij. Onderweg veel brem en verfbrem.ook zagen we slechtvalk, Rode en zwarte wouw, raven en rotszwaluwen. Na twee uur, op een bankje wat gerust en gegeten. Daar voegde de duitser zich weer bij ons. Maar niet voor lange duur. Zijn rugzak was te zwaar en hij kon ons tempo niet aan. Om een uur of een kwamen we in Gauge waar we op een terras een leffe dronken en een eiersalade namen. Na even naar de kerk gezocht te hebben, even naar binnen. Niets bijzonders. Om kwart voor vijf kwamen we bij onze gite. Toch wel blij dat ik er was. Want het blijft omhoog, en dat is niet mijn sterkste punt ben ik nu wel achter, en omlaag. Gaat me beter af. De uitzichten zijn wederom fantastisch. We installeren ons op het zolderkamertje. In de midden kan ik net staan. Douchen kleren wassen en dan lekker met de beentjes omhoog in een tuinstoel in de zon. Om zes uur komen de eigenaar en eigenaarresse. Even kennismaken, betalen en een stempel. Er zijn ook nog twee fransen in de gite. Zij raken gezellig in gesprek wat mij mooi de tijd geeft om dit in zon te liggen schrijven. We wachten op het eten. Was voortreffelijk. Een shangeria vooraf, courgette soep, gekookte aardappellen gemengt met kaas, veldsalade en ham. Twee plaatselijke kaassoorten, dan ik dacht yoggert maar was vloeibare kaas met suiker. Dan een soort creme boule gemaakt van eieren en melk. Wijntje erbij. De gesprekken gingen in het Frans daar heb ik niks van meegekregen. Maar mijn buik is goed gevuld. Het ontbijt kunnen we morgen vroeg zelf pakken. We zullen wel  vroeg wakker zijn. Ern van de Fransen wil om zes uur vertrekken. We zullen het zien.

1. Joris:
    22 juni 2019
    Weer een heel ander terrein. En wat een bijzondere boom, die “kandelaar”. Mooi weer, hoor!
    Blijven genieten...!
  2. Andrė Meeuws:
    22 juni 2019
    Als je niet alles te voet zou doen, zou je denken dat je een mooie vakantie viert. De prachtige foto's wekken althans deze indruk. Goed bezig.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  3. T. Van de Voort:
    23 juni 2019
    He Martien hij gaat weer goed met jou,wel knap die duitser kon jouw tempo niet bijhouden ,en je verteld dat klimmen niet jou sterkste kant is👍.
    Leuk dat je een gezellig loopmaatje met Jan hebt en het leffe biertje komt weer in beeld een goed teken , wel met mate 🍻.
    Het eten is top dus hou je niet in ,geniet ervan.
    Buen Camino 🚶‍♂️🙋‍♀️🙋‍♂️
  4. Annie en Mart:
    23 juni 2019
    Hallo Martien er begint weer een nieuwe dag nog niemand aan geweest ik hoop wel dat je wat beter weer krijgt wij zitten goed krijgen een hitte golf maar je hebt goed gegeten en dan goed rusten en dan weer verder en weer genieten van al de mooie leuke dingen om je heen GR MART.
  5. Isi fondon:
    23 juni 2019
    Hola amigo gaat goed zo te zien, prachtige omgeving op de foto,s te zien.
    Dat je weer aan genieten bent., doet ons goed.
    Martien amigo un buen camino
  6. Gerrit Carla:
    23 juni 2019
    Mooie omgeving Martien ,prachtig en zo te lezen gaat het weer beter met je ,hou het vol he,je kunt het ,en wel fijne slippers heb je aan ik ging meteen kijken of de mijne er nog stonden,ha ha ,Martien nog veel loop plezier met je maat en we blijven je volgen ,Gr van ons.
  7. Sjan:
    23 juni 2019
    Fantastisch Martien! Ik zou na die Leffe tussendoor geen stap meer kunnen klimmen! 🤪😘
  8. Martien Vorstenbosch:
    23 juni 2019
    Ik heb van Mark de Gouw vernomen met waar je mee bezig bent. Ik vond het een knap staaltje en kan me voorstellen dat het soms zwaar is. Maar ik ken je als iemand die dit af maakt veel succes.