19.05.2019 negentiende dag. 30km van Chateau Poriien naarPomacle.

19 mei 2019 - Pomacle, Frankrijk

Van morgen zeven uur opgestaan. Ontbijten, opruimen, rugzak pakken, controleren en om kwart over acht weg. Het stadje uit en meteen een stevige beklimming. De eerste km. over verharde b.weggetjes met mooie bermen. Er stonden veel avondkoekoeksbloemen en ook veel harige ratelaar. En als die er staan kunnen er ook orgideen staan. Erg goed gekeken maar helaas geen gezien. Het miezert vandaag, dus regencover over de rugzak en mijn pet op mijn hoofd. Regenbroek is nog niet nodig. Na  vijf km kom ik door een dorpje waar een brocante, rommelmarkt, werd gehouden. Ik de tent in en even aan een lange tafel gaan zitten. Koffie met een chocolade broodje, nog een koffie, erg kleine bekertjes. Ik was de enigste door het regenweer kwam er niemand. Even een kort gesprekje. Camino ? Yes from holland drieduizend km. Oke its a far trip. Yes Yes. Bon camino en weer verder over de verharde weg. Dan een zandpad in tussen de glooiende velden. Km. lang zie ik de weg voor me. Na een tijdje als ik bovenop de zoveelste glooing ben, kan ik rondom kijken zover als ik kan en zie alleen maar velden met koren, bieten, klaver, peulen, koolzaad en planten die ik niet ken. Deze uitgestrekte beelden blijven tot ik in Bazancourt ben. Ik zet een muziekje op en loop km. Na km. Af en toe keihard meezingent. Na Bazancourt nog vier km naar Pomacle. Was blij dat ik er bijna was. Laatste stuk liep ik vast op een nieuwe weg die aangelegd werd. Stond er een bordje verboden toegang. Maar ik dacht ik ga toch niet terug over het uitgegraven traject naar de eerste de beste weg en daar verder. In Pomacle aan gekomen gebelt waar ik moest zijn. Loop maar naar de kerk dan kom ik je daar halen. Na even rond te kerk gelopen kwam er een vrouw met twee ki deren die zich voorstelde jacoline. We hadden afgesproken dat ik s,morgens ergens anders moest ontbijten, zij moest om half zeven weg. Maar het was beter om maar meteen naar dat andere adres te gaan zij ze, kan je morgenvroeg wat rustiger aan doen. Komt een ander mevrouw, Anne. De twee dames kussen elkkaar en zeggen wat tegen elkaar. En ik mag met Anne mee. Speaking Englys a liddel bit. My husband speaks very wel. Oke. Een mooi huis met grote tuin. Vieze schoenen uit, jas uit. Koffie ja graag. Hij wijst me mijn kamer en de badkamer en toilet. Ik instaleer me en ga lekker douchen en schone kleren aan doen. Dan naar beneden voor de koffie. Een klein gesprekje met de man en zegt doe of thuis bent je hoeft niet steeds op je kamer te blijven, ga gerust in kamer zitten. Hij moest nog wat werken op zijn kantoor. Moe als ik was ging ik lekker op bed mijn verhaal zitten schrijven met de beentjes omhoog. Nog even in slaap gevallen. Om zeven uur naar beneden. Ik hoorde wat gerammel met borden. Even in de kamer gaan zitten terwijl er druk aan het eten gewerkt word. Ziet er allemaal mooi uit. kamer met kleinere zitkamer verbonden door een mooie boog. Bankstel met daar omheen allemaal verschillende stoelen in met boogjes en bewerkte armleuningen gestoffeerd met geprinte bekleding. De zitkamer hetzelfde. We gaan zodadelijk eten. Ben benieuwt, we beginnen met een Brasiliaans portje als apparatief  !!!. Het was een Brasiliaans aparatiefje gemaakt van suikerriet gemixts met lemmondrank en een citroentje. Gezellig in de kamer met nootje en radijsjes. Naar de eetkamer asperges vooraf. Een wijntje een boomstammetje  van bladerdeeg gevuld met varkens en kalfsvlees.salade. kaasplankje, koffie met cocola. Gezellig zitten kletsen en nu naar bed.

1. Marjan:
    19 mei 2019
    Zo maak je het wel spannend. Ben benieuwd waarvan er veel stonden....
  2. Marjan:
    19 mei 2019
    Zo maak je het wel spannend. Ben benieuwd waarvan er veel stonden....
  3. Mark:
    19 mei 2019
    Auto’s langs de weg vanwege een festival.
  4. T. Van de Voort:
    19 mei 2019
    Ben ook beneuwd waarvan er veel stoden ,, ik denk Franse cafe'tjes langs de berm 😂
  5. Annie en Mart:
    En verder ??????

En verder ?????
  6. T. Van de Voort:
    19 mei 2019
    Wij weten het kilometerpaaltjes👍😄Wij wachten het rustig👍 af we zijn benieuwd naar je reisverhaal Buen Camino 🚶‍♂️
  7. T. Van de Voort:
    19 mei 2019
    De vraag is opgelost het waren avondkoekoeksbloemen ik ken ze niet maar wel even opgezocht op internet 👍 ,top Martien dat jij al die bloemen en planten weet te benoemen, weer een goed adresje hoor lekker portje niks mis mee,Buen Camino 🚶‍♂️
  8. Marja van Mierlo:
    Martien,
    Wat kun je toch ontzettend mooi schrijven, ik heb bijna het gevoel alsof ik erbij ben. Ik volg je met veel plezier. Wat een geweldige ervaring / avontuur wat jij beleeft. 👌😘
  9. Henri:
    19 mei 2019
    Wij vandaag ook 2 pelgrim dames getroffen in lierop. Ze hadden een heel programma uit gestippeld maar daar is vlg mij mij niet veel van terecht gekomen. Maar het was aangenaam kennis te maken. Gezellig gebuurt met een biertje. Leek bijna op Frankrijk 😉. Bon nuit 👍
  10. Andrė Meeuws:
    19 mei 2019
    Ik kreeg vanmiddag tijdens mijn wandeltocht in Gemert nog de tip van een camion wandelaar: vergeet niet de tijd te nemen om de echte bezienswaardigheden te bezoeken en er niet alleen langs te lopen. Hij zei dat hij zo veel moois gemist had, en zich dat pas achteraf heeft gerealiseerd. Doe er je voordeel mee. Rustig aan verder: Voetje voor voetje.👍🙋‍♂️
  11. Annie en Mart:
    20 mei 2019
    goeie morgen martien het is nog vroeg maar ik zit toch al op het is nu 500 uur mooie verhalen het is denk ook een aardigheid om het allemaal mee te maken doe maar rustig aan blijf gezond en fijn genieten van alles om je heen groetjes mart
  12. Henri:
    20 mei 2019
    Zo te lezen gaat het geweldig. Geniet van alles. Groetjes van ons
  13. Greet:
    20 mei 2019
    Zo nu kunnen we je ook volgen. Je verhaal van gisteren 19 mei gelezen. Mooi geniet er van. Ik hoop het ook nog eens te doen. Gr.. Bart en Greet
  14. Sjan:
    Mooi Martien!
  15. Toon & Arna:
    20 mei 2019
    Hoi Martien het gaat goed zoals ik lees.Mooi verhaal en je weet veel over bloemen.Gezellige slaapplaats
    en lekker eten.Genieten ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.