20.05.2019. Twintigste dag. 15km. van Pomacle naar Reims.

20 mei 2019 - Reims, Frankrijk

Half acht wekker, op staan, wassen, rugzak pakken en naar beneden voor het ontbijt. Compleet ontbijt incl. Eitje. Banaan mee voor onderweg en weer lopen. Het dorp uit en de route weer oppikken. Naar waar de route moest liggen, Lopen, kijken op maps me. Te ver, terug dan maar een pad eerder in, loopt parralel met wat het zou moeten zijn. Achter af, verschillende mensen hadden mij er op gewezen, zat er in mijn boekje een los inlegvel van een omleiding. Was dus voor gisteren en vandaag. Niet gelezen, doe ik nog wel een keer, te laat dus. Maar geen probleem alles komt toch goed. Vandaag route als gisteren een rechte zandpad. Links en rechts zover je kunt kijken velden in alle kleuren groen en een paar geel. Word wel saai. Bewolkte dag met wat miezer regen. Weinig te zien. Een paar hazen wat opvliegende patrijzen en de alsmaar zingende leeuwerikken. Een paar keer hoor ik de geelgors met zijn " tututu tuuuu " hij probeert zo de vijfde simphonie van beethoven te immiteren. Bij het enigste plekje waar wat bomen stonden wat uit de wind gezeten en een kleinigheidje gegeten. De kathedraal van Reims zag ik om tien uur al voor me. Het was kwart over een toen ik ervoor stond. Een rondje gemaakt. Getwijfelt wat ik wilde doen. Een eettentje waar het druk was naar binnen gegaan, en ja nog net een tafeltje voor Martien. Wat eten besteld. Koffie gedronken. En beslising gemaakt. Naar de Kathedraal stempel halen, rondje binnen maken en naar de jeugdherberg om te slapen en eten. De komende dagen wat rustiger aan heb al drie dagen een beetje last van mijn scheenbeen. Morgen twaalf km. Kan ik lekker tot acht uur in bed blijven. En even Reims ingaan. Als ik om een uur aan loop ben ik nog ruim op tijd. De eetzaal is om zeven uur open. Er staat een rij van wel hondert kinderen. Ga over een uurtje nog wel eens kijken. Heb een eigen kamertje met douche. Lekker relect. Was op tijd hier. Lekker de beentjes omhoog. Nu was het wat rustiger in het restaurant, zeiden ze tegen mij. Ik aansluiten in de rij moest ik een kaartje hebben. Bij restaurant denk ik dat je kunt betalen. Maar nee terug naar boven kaartje gekocht en eten. Klein flesje wijn erbij. Helemaal goed. Een flesje voor op de kamer, een zakje chips en lekker tv kijken op mijn telefoon. Morgen rustige dag.

1. Mia en Jan:
    20 mei 2019
    Martien,weer een mooi verhaal en fotos.In Reims is in de jaren 70-80 nog een Mierlonaar ,en wel de Hr Piet Meulendijks van het gehuchtje heiderschoor daar Pastoor geweest.Ik meen dat hij in 1989-1990 is overleden.Fijn dat je morgen wat minder km hoeft te lopen..In iedergeval weer een mooie wandel dag toe gewenst.Groetjes Mia en Jan.👍👍
  2. Franka:
    20 mei 2019
    Je doet het kei goed en wat vertel je het mooi👍 Blij om je zo te blijven volgen.. nog steeds trots dat je dit doet.. neem de rust.. 🍀🍀❤️❤️😘😘
  3. T. Van de Voort:
    21 mei 2019
    Mooi verhaal Martien ja toch luisteren naar je lichaam , pijntje hier ,pijntje daar gewoon lekker genieten van je eigen tempo, belangrijk pluk de dag van de dingen onderweg,Buen Camino 🚶‍♂️.
  4. Andrė Meeuws:
    21 mei 2019
    Als geruststelling: Frankrijk is niet echt een groot land, daar ben je zo doorheen. Maar luister wel naar je lichaam, scheenbeen is een lastige plek om last van te krijgen. Ik spreek helaas uit ervaring. Dus rustig aan en luisteren: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  5. Annie en Hein:
    21 mei 2019
    Wat een mooie kathedraal daar, de moeite waard om even te bezichtigen en even je tocht te overdenken. Lekker even bijtanken en dan vol goede moed weer verder.
    Groeten
  6. Henri:
    21 mei 2019
    Hoi Martien tien ik die foto zag dacht ik ff dat Jolanda jou op stond te wachten. Maar uitvergroot toch niet. Wat een mooie kathedraal. Een paar daagjes wat rustiger aan kan geen kwaad. Veel liefs van ons.😘🤗
  7. Frans:
    21 mei 2019
    Mooi om zo jou te volgen op deze speciale reis geniet ervan.
  8. Angela Huybers:
    21 mei 2019
    Martien, het hier volgende gedicht wil ik je niet onthouden. Het is van 18e eeuwse Engels romantisch dichter William Wordsworth. Ik had dit gedicht altijd bij als we op reis gingen.

An irksome drudgery seems it to plod on,
    Through hot and dusty ways, or pelting storm,
    A vagrant merchant under a heavy load,
    Bent as he moves and needing frequent rest;
    Yet do such travellers find their own delight. Liefs Angela
  9. Peggy:
    Let goed op jezelf Martien .. je hebt alle tijd
    Neem idd op tijd je rust , zodat je van al dat moois kan blijven genieten en wij dan ook natuurlijk van je prachtige verhalen 🙏🏻🍀😘
  10. Isi fondon:
    21 mei 2019
    Amigo de champagne velden in ,mooi man om te zien dat je er zo volop van geniet.
    Het is tof amigo dat we op de hoogte blijven via de leuke verhalen van je .en natuurlijk de foto,s .
    Gracias para todos ,i un buen dia.
    Gr isi