18.07.2019 negenenzeventigstedag 32km van Le Haget naar Dubarry

18 juli 2019 - Nogaro, Frankrijk

Zes uur op kwart over zeven weg. Lekker temperatuurtje nu. Loop meteen tussen velden en bossen. Van de druiven hier maken ze een likeur. Armagnac de prijs loopt uiteen van twintig tot tachtig euro. Ik heb dus geen fles in mijn rugzak. Om half negen loop ik onder prachtige grote Platanen Nogaro binnen wat langzaam wakker word. Bij de Bakker een lekker broodje em bij de spar wat fruit, nootjes, blikje sardientjes en shampoo. Dan op een terras een koffie drinken en na een kwartiertje weer door. Loop een aantal uren door velden en bospaadjes met grote adelaarsvarens hier en daar wat kattestaarten en tussen de velden akkerwinde. De bloementijd is hier voorbij. Het is ook droog de boeren zijn flink aan het sproeien. In lagere delen langs water staan paardenstaarten van tachtig cm hoog. Op een schaduwplekje onder de bomen staan twee stoelen waar ik ga zitten en een stuk van mijn broodje met een perzik eet. Ik zit wat te dutten komt het franse stel wat in Montreal in dezelfde gite zat als ik langs. Handen geschut en een praatje gemaakt. Zij gaan naar Barselone du Gerst. Toen ze weg waren dacht ik waarom doe ik dat niet. Vandaag goed wandel weer stop ik om half twee. Morgen is het weer dertig graden moet ik achtentwintigkm lopen. Ik bel de gite die ik besproken heb op en zeg dat ik niet kom. Ik ga elf km verder ik heb brood, fruit en nog een yogertje dus dat is ook goed. In een gehuchtje aangekomen waar een barretje zou zijn, gesloten. Dan maar verder tot ik een plekje vind waar ik kan zitten. Ik zie een soort bushokje en ga daar zitten om alles wat ik heb op te eten. Het is half drie nu nog even tien km verder. Het is niet de mooiste weg. Heel veel asfalt. Niet heet maar toch zesentwinting graden. Als ik om half vijf bij de gite aan kom ben ik wel blij dat ik er ben. Even wat koud water drinken. En een half uurtje de beentjes omhoog. Dan douchen en de was doen. Als ik daar mee klaar ben komt het franse stel ook aan. Ze zijn verrast me te zien. Ik vertel dat zij de aanleiding zijn dat ik hier ben. We drinken gezellig samen een biertje. Dan gaan zij zich instaleren en douchen want het is zo zeven uur en dan faan we eten. Ik ga op mijn bed zitten om dit te schrijven. De gite ziet er goed uit ik heb een kamer waar vier eenpersoonsbedden staan il ben de enigste en heb de sleutel van de kamer. Ik zie nog twee vrouwen lopen. Eentje had mij een paar dagen geleden op een terras gezien. Ik kan me dat niet herrinneren. Maar ja ik ben ook niet zo opmerkzaam. Net als namen. Ik weet ze geen van vier maar zij weten wel dat ik Martien heet!!  Eten was goed wijn mager een flesje met zeven personen. Maar is misschien wel goed voor de benen. Beetje saai allemaal frans. Klein beetje engels. Morgen twintig km hoef niet zo vroeg op.

1. T. Van de Voort:
    18 juli 2019
    He Martien je had er gas op zitten ,deze keer niet achter een paardenkont aan😆 maar een Frans stel, een voordeel voor morgen lekker rustig aan ,dus de wijn🍷🍷 was wat minder,je haalt de schade wel in,komt goed🤗.
    Buen Camino 💃👍
  2. Henri:
    18 juli 2019
    Tjonge Martien, ge het er zin in...goed gewandeld....en dat Frans...ik dacht die spreek vloeiend frans als ie terug is :-D.
    proost en succes
  3. Jolanda:
    19 juli 2019
    🤣🤣jij geen namen onthouden... vreemd... 🙈en dan nog iets.... niet vreemd hoor dat ze jou herkennen tussen alle andere pelgrims! LOOKING GOOD! 😜 (maar niet naar de kont kijken he!) nog paar dagen alleen genieten en zondag lekker biertje met Mark. Je doet het super hoor! Vlg mij kloppen die km boven aan je verhaal niet.... je vertelde 32 km...... gaan we samen niet doen hoor.... 😎🙈😅🍀🙏💪🦶🚶🏻‍♂️💋😘
  4. Annie en Mart:
    19 juli 2019
    HALLO MARTIEN het is geweldig en schoon om zoiets te doen en gemaakt van alles mee en ge kunt fijn genieten van alles om je heen er zijn zware dagen en minder zware en s avonds bij een glas wijn of ne grote pot bier word er ook wel eens gelachen denk ik en dat moet ook en dan komt er voor jullie weer een paar fijne weken voor jullie aan met Jolanda en nog wat vrienden lijk me best gezellig weer effen ook wat om je heen daar moet je van genieten Martien GR MART..
  5. Pepe Voorbraak:
    19 juli 2019
    Leuk dat uk je gisteren ff zag toen Mark al trainend voorbij kwam!
    Ga ik de hond uitlaten...kom ik jou tegen...zo lollig!!!!
  6. Andrė Meeuws:
    19 juli 2019
    Met de mooie plataanlanen kom je inderdaad in het echte zuiden aan met mooie pleintjes etc in de dorpjes en gehuchten die je passeerd. Een teken dat het nog steeds de goede kant op gaat : Zuiden.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  7. Wendy&piet:
    19 juli 2019
    Martien , ik herken de omgeving die jij beschrijft en de foto’s Wendy en ik hebben in le Haget op het kasteel gewerkt . Leuk om je te volgen!
  8. Mieke en Gerard.:
    19 juli 2019
    Gaat lekker Martien hoe ver zijn de Pyreneeën nog we zijn trots op jouw
    Kanjer.
  9. Tiny Welten:
    19 juli 2019
    Hoi, via mijn collega, en jouw wandel genoot voor de komende dagen Mark hoorde ik van jou en zijn avontuur. Kei leuk!! Veel wandel plezier gewenst. Mark stond net nog volop te genieten van een pilsje met zijn collega's, maar hij komt zeker je kant op.