17.07.2019 achtenzeventigstedag. 15km van Eauze naar Le Haget.

17 juli 2019 - Eauze, Frankrijk

Kwart voor zeven opgestaan. Mijn spullen zachtjes in de trappenhal gezet. Lekker ontbijtje voor mezelf gemaakt. Gisteren voor de verandering hamburgerbroodjes gekocht. Lekker s'morgens eens geen hard stokbrood, heb er al twee vullingen op kapot gebeten, maar een lekker zacht broodje met kaas. Beker melk een yogertje met kiwi en een bak koffie. Kopjes kennen ze hier niet. De koffie krijg je s'morgens altijd in een soepkop. Afgewassen opgeruimd en om acht uur aangelopen. Buiten op een terras zie ik Jan met vriendin en kinderen zitten. Zij waren vanmorgen al vroeg aangelopen. Morgen moeten ze in Air sur ladure zijn. Om de bus, trein naar huis te pakken. Zijn vriendin blijft nog een tijdje hier. Ik denk dat ik hem vandaag dan ook voor de laatste keer zie. Ik loop lekker op mijn gemak door. Het terrein is zoals de laatste dagen. Na vijf km stop ik bij een tafel met wat stoelen waar een thermoskan met kopjes opstaat. Ik drink wat koude expressokoffie in een miniekopje. Na tien km in een dorpje ga ik op een terrasje zitten om vast een stukje van dit verhaal te schrijven. Het is nog veelste vroeg. Kwart over elf. Ik zie dat ik over twee km een bosje tegenkom. Ik ga daarheen lopen en dan lekker een uurtje of wat in de schaduw liģgen. Mijn hamburgerbroodjes smaakten goed. Kaasjes een blikje vis yogert melk fruit. Ik heb goed gegeten. Half uurtje geslapen en de laatste km in de hitte. De gite die ik gehuurd heb is een soort paardenfarm. Er lopen wat kinderen met ouders maar ik moet bij Anne zijn, zij wijst mij de gite de douche en wc. Ik ga me douchen en even rondlopen. Onder een afdak zitten een groep van een stuk of tien mensen te eten. Ik groet zij groeten terug. Ik zie een gemeenschappelijk vertrek met lege koelkast. Ik denk dat eigenaren siesta hebben. Ik ga op bed liggen en val in slaap tot vier uur. Buiten nog weinig aktie. In het zwembad liggen twee kinderen. Ik had wel iets meer uitleg verwacht. Om zeven uur even gevraagd hoe het met het eten zat. Maar dat is pas om acht uur. Twee biertjes gekregen en toen maar even in het zwembad. Was lekker. Acht uur eten met tien man aan lange tafel onder partytenten. Erg lekker gegeten niet veel gepraat waren allemaal Fransen. Nu slapen morgen vroeg op.

1. Franka:
    17 juli 2019
    Ps: als de afgebroken vullingen scherp zijn, een suikervrij stukje kauwgom er tegen.. voelt het minder scherp.. vur merge wir veul wandel plezier kanjer 🙌🏻🙏🏻🎉🥳😘
  2. Jolanda:
    17 juli 2019
    Lekker een dag beetje rustig aan. Beetje saai af en toe met die Fransen aan tafel....vind het dan ook erg fijn voor je dat Mark zondag bij je is. En die heeft er ook zin in! Heb hem vanavond nog de laatste pak(tips) van je doorgegeven! En je nieuwe 2 maten kleinere wandelbroek.... 😎🙈🙈🙈 gaat goed vriendje! Trots op jou! 💪🍀🙏🦶🚶🏻‍♂️😘
  3. T. Van de Voort:
    18 juli 2019
    Ha Martien na de goeie tips van Franka en Jolanda👍👍 ga ik het over de mooie foto's hebben,en de mooie omgeving,leuk dat Mark met jou mee loopt, want straks in de bergen is het bergje op en berge af en samen genieten van die mooie uitzichten😊
    Buen Camino 💃
  4. Annie en Mart:
    18 juli 2019
    HOI MARTIEN en alweer een nieuwe dag daar komt een fijne tijd voor je aan hoor ik en lees ik ons Jolanda komt dat hoorde ik gisteren van haar en er nog vrienden en bekenden dat is toch ook gezellig en dan schiet de tijd ook al op je had je maat ook weer gezien ook gezellig en heel veel genieten van je mooie foto s en je leuke verhalen top GR MART..
  5. Andrė Meeuws:
    18 juli 2019
    De dagelijkse sleur zal binnenkort worden doorbroken door het bezoek van o.a. Jolanda. De gedachte daaraan moet je moed geven voor de volgende dagen. Het gaat weer leuk worden man.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  6. Isi fondon:
    Buenas dias amigo
    Zal wel saai zijn , alleen maar tussen die franssen.
    Is dadelijk natuurlijk anders tussen de spanjolen 😜heel wat gezelliger.
    Maar het gaat goed met je , en als mark komt is ook leuk uiteraard.
    Even weer lekker brabants kletsen met je maat.
    Gr palletto.👍🏽😀