17/18.06.2019 achtenveertigste dag. 31km van Issy L'Eveque naar Mont

18 juni 2019 - Grury, Frankrijk

Vanmorgen zeven uur wekker. Ontbijten, eitje bakken en koken. Alles opruimen, afwassen, inpakken en even naar cafe een koffie drinken en bedanken. De zon schijnt een lekker windje en lopen. Vandaag veel D42 volgen tussen de heuvels omhoog en omlaag. De rust heeft me goed gedaan en dit zijn geen extreem stijgende wegen. Na een half uurtje mij  draai gevonden en na twee uur zeveneneenhalve km gelopen. Ik maak een klein ommetje om door Grury te lopen misschien een barretje open. En goed gegokt even lekker zitten met een kop koffie. Ik heb een band gemaakt van een stuk verpakkings materiaal wat ik onderweg gevonden had. Gewikkelt in mijn handdoek en dan over mijn buik onder de band van mijn rugzak. En toch nog toe blijkt het voldoende te zijn. Het is elf uur maar ook hier zitten ze al aan het bier. Ik ga weer verder. De weg is niet spectaculeir. Om een uur wat eten langs de kant van de weg. Nu komen de bossen weer en dat word weer klimmen. De navigatie in de bossen is niet altijd goed zodat ik toch weer twee km teveel loop. Op het adres aangekomen. Een achteraf gelegen boerderij niemand te vinden kloppen op deuren maar niets. Bellen maar zij spreekt alleen maar frans, en wij begrijpen elkaar niet. Dan maar naar het dorpje lopen. Ook niets. Bourbon lancy dan maar. Weer zes km. Daar aangekomen heb ik het helemaal gehad. Eerste hotel een kamer genomen en in bad gaan liggen. De laatste tien dagen alleen maar afzien. Kan niet meer genieten. Wat eigenlijk wel de bedoeling is. Ik bel Jolanda en zeg ik stop er mee. Wat gaan eten wat ook al niet meevalt. Toen ik aankwam was er een kermis. Terrasjes en eettentjes. Het is nu acht uur en alles dicht. Toch iets gevonden en een beetje bijkomen. Terug op de kamer Jolanda gebelt en overlegd. Ik ga  nu met de trein naar Le Puy a Vellay. Daar een dag rusten en van daar verder. En kijken hoe het gaat. Vandaar is alles beter geregeld. Daar vertrekken heel veel pelgrims. Nu zit ik op het station van Gilly sur Loire op de trein te wachten. Zal in de trein een kaartje moeten nemen. Net als bij ons kan het niet meer op het station. Als ik overstap daar kan het wel. In Clermond Ferrand uitgestapt. Kaartje gekocht. Moet nu twee uur wachten op de trein naar Saint Georges daar overstappen op een bus naar Le Puy en Velay. Kom daar om vijf voor zeven aan. Dan vijftien min. lopen naar de pelgrimsherberg waar ik geboekt heb. Als alles goed gaat.

1. Martien:
    18 juni 2019
    Martien hoop dat het vanaf le puy a vellay weer beter gaat en dat je weer veel vogeltjes en plantjes tegen komt.
    Veel suc6 Groetjes van ons .
  2. Robert:
    18 juni 2019
    Martine hoop dat het vanaf nu weer beter gaat en de motivatie weer terug is? Heel veel energie en hopelijk veel plezier? Gr. Robert
  3. Nancy Lamberts:
    18 juni 2019
    Martien dat het genieten er even niet is is denk ik heel normaal.Ik hoop dat je snel het plezier van jou avontuur weer terug vind. Jij kunt dat zeker weten. Je mag trots zijn op jezelf en ik ben trots op jou.🍀💋
  4. Rian Vinken:
    18 juni 2019
    Hey Martien, balen zeg! Hoop dat het genieten snel weer komt en dat je de goede zin terug krijgt om de tocht voort te zetten! Een dipje mag er ook tussen zitten maar niet te lang. Sterkte maar ook alle vertrouwen dat het goed komt! We denken aan jou. Liefs Nico en Rian
  5. Mieke en Gerard.:
    18 juni 2019
    Kom op Put door zetten dipje kan
    Nu weer met de neus vooruit kanjer.
    Gr:Mieke en Gerard.
  6. Angeline:
    18 juni 2019
    Dag lieve Martien, het is niet zo gek hoor dat je het even niet ziet zitten en het is vast moeilijk om dat voor jezelf vast te stellen. Zover ik het kan beoordelen is het nodig eens goed bij te tanken. Goed en volwaardig eten met volle zuivel en goede eiwitten ( niet teveel biertjes😃) en echt even rust nemen. Het is de kunst om er weer bovenop te komen! Dat lijkt me jou wel toevertrouwd. Sterkte!
  7. Bea:
    Hoi Martien! Doen waar jij je goed bij voelt is het beste😘 Liefs
  8. Isi fondon:
    18 juni 2019
    Hola amigo na regen komt zonneschijn, en bij jou zeker . Kom op martinus jou kennende zet je door en komt de spirit er weer in .
    Ge blijft altijd een kanjer dat weet je .
    Mucho suerte amigo
  9. Mia en Jan:
    18 juni 2019
    Dag Martien,iedereen heeft weleens Kl..e. dagen,jammer mag je het vinden,niet lukken betekent nog niet dat het niet lukt,probeer het weer,dan lukt het je vast en volgende keer.Opzich ben je al een kanjer,en heb je al veel gepresteerd,stapje voor stapje,vele doen het je niet na.
    Suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀komende dagen op je pelgrimstocht.
  10. Truus en André van gogh:
    18 juni 2019
    Het hoort er bij dat je het even niet meer ziet zitten.Maar Martien na goed uitgerust te zijn en goed eten komt het wel weer.Het zou toch jammer zijn als je je doel niet bereikt. Succes
  11. Andrė Meeuws:
    18 juni 2019
    Martien, iedereen loopt wel eens tegen zijn eigen grenzen aan. Die ga je echter pas ontdekken na grote inspanningen, zowel lichamelijk als geestelijk. Jij loopt er tegenaan na 1000 km te voet te hebben afgelegd. Op zich niet gek dat er dan ergens toch een grens blijkt te liggen.
    Luister naar je lichaam en geest. Neem de noodzakelijke rust en knal er wat calorieën in om weer wat op krachten te komen.
    Prima dat je schrijft over je negatieve ervaringen. Op zich zéér positief.
    Hopelijk draait alles weer de zonnige kant op en ga je de reis vervolgen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  12. Gerrit Carla:
    18 juni 2019
    Hoi, Martien lees dat je het zwaar hebt ,probeer een paar dagen rustig aan te doen en dat je nu met de trein gaat naar dat punt waar meer pelgrims vertreken is zeer goed daar kun je weer meer inergie uit putten als je met die mensen weer een stuk op loopt hoop echt voor je dat je dip gauw voorbij is zet,m op Martien Gr en een dikke kunefel van ons.👍😘😘😘😘😘❤️👏
  13. Lianne van Rooij:
    18 juni 2019
    Kom op Martien 👏 even rustig aan en daarna komt het hopelijk allemaal weer goed. Heel veel succes maar vooral ook veel plezier nog!
  14. T. Van de Voort:
    18 juni 2019
    He Martien klopt alleen is alleen, dat mag toch even een dip hebben,nu lekker rust nemen ,goed eten ,en een goei gesprek met je vriendinneke doet wonderen , daar kan ne van de Putten veel energie uit Putten 🌾💪Buen Camino 🚶‍♂️
  15. Betty Wijnen:
    18 juni 2019
    Goede tijden slechte tijden Martien. Doe het ff wat rustiger aan. Maakt toch niks uit.
    Knap dat je al zover gekomen bent👍👍
    Jij krijg je motivatie zeker terug maar eerst bijtanken met slapen en eten.
  16. Lisanne:
    18 juni 2019
    Hé Martien, schit voor je dat het nu tegen zit. Maar fijn dat je samen met Jolanda hebt kunnen overleggen, en je met de trein verder bent gegaan. Hopelijk gaat het weer de goede kant op... Doe het rustig aan zorg goed voor zelf en hoofd omhoog. Succes🍀
  17. Charlotte:
    Dikke kus kanjer!!!
  18. Jose van der loo:
    19 juni 2019
    MARTIEN , wat heb je al veel bereikt en kunnen genieten tijdens je speciale tocht.
    Dipje hoort ook bij, ook al wil je ze niet ervaren .
    Heel veeeeeeeel energie en moed weer gewenst om je tocht weer te vervolgen.
    Het gaat je lukken kanjer.😋☘☘
  19. Ben Lindhout:
    Martien,
    Zoek een goede balans in alles! Lopen, eten en drinken en vooral ook rusten om op krachten te komen. Het motortje moet goed blijven lopen en moet dus goed worden gevoed. Je hebt toch alle tijd ?! En wellicht meer met anderen optrekken.
    Opgeven kan altijd nog. Succes en ik volg je met veel belangstelling en bewondering!
  20. Cor van D:
    19 juni 2019
    Hi Martien, Dit is normaal toch een dipje. heeft toch heel goed gegaan die vijftig dagen.
    Man ben trots op wat je gedaan hebt. Niet te ver vooruit kijken dan ben ik er zeker van dat er nog veel superdagen aankomen. Hoop dat het genieten weer terugkomt. als dat niet zo is dan is het toch ook goed geweest.Heel veel energie, wijsheid en vooral plezier de komende dagen.
    Klinkt heel egoïstisch maar ik kan nog niet zonder je dagelijkse verhalen en ik denk vele met mij. Wij denken aan je gr Cor en Maria
  21. Pepe Voorbraak:
    19 juni 2019
    Hoop dat je weer wat FIJNE ervaringen...mensen...dagen...weersomstandigheden...routes. .skaapplekken...bloemen...vogels...wijntjes.....eten...
    Kortom ik hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten voor je.. zodat je weer goeie moed krijgt!!!! 😘😘😘
  22. Annie en Hein:
    Lieve Martien,
    Als je elke duizend kilometer even in een dipje zit is dat helemaal niet erg.
    Je laadt de batterij weer even op en gaan.
    Ook wij zitten wel eens in een dip , dan komt Jolanda even langs en gaan wij er ook weer voor.
    Zo doet Jomanda dat bij jou ook.
    Veel wandelplezier en succes!!!!🌹
  23. Franka dG:
    19 juni 2019
    Wat een hoop geweldige reacties Martin! Hopelijk heeft je achterban en vooral Jolanda jou weer een beetje opgebeurd en gaat het je lukken om deze mooie ervaring voort te zetten. En inderdaad, wij kunnen je verhalen nog niet missen. Go for it! 🏃🏼‍♂️👊😘