19.06.2019 vijftigstedag. Le Puy a Veley

19 juni 2019 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Gisteren aangekomen bij de pelgrimsherberg. Goed ontvangen door vrijwilligers. Een was een belg en sprak nederlands altijd weer fjjn. Heeft me de gang van zaken uitgelegd. Ik mag nog een nacht blijven omdat ik van ver kom. Er is nog een belg en die heeft dezelfde route als ik gehad. En blijft ook nog een nacht. Snel wat douchen, shampo op, en dan even ergens wat eten. Om tien uur gaat de herberg dicht en moet ik terug zijn. Om kwart voor tien was ik terug en nog even thee gedronken met de belgen. De rest van de pelgrims, 26 stuks lagen al in bed en heb ik niet gezien. We hebben allemaal een eigenslaaphokje met een gordijn ervoor. Om tien uur slapen. Om kwart ovef zeven opgestaan. Ontbijten als laatste alle pelgrims waren al weg. Ontbijt half zeven, zeven uur pelgrimsmis en dan lopen. Morgen voor mij ook. Fe herberg sluit van halfnegen tot drie uur.ik ga een beetje door le Puy lopen. De kapel Rocher ST Michel D'Aiguilhe beklommen. Van daareen prachtig uitzicht op Le Puy. Loop door de straatjes waar ik met Jolanda ook heb gelopen. Even wat drinken. Dan zie ik een supermarkt koop een flesje cola met wat lekkers. Shampoo en tandepasta die heb ik in het laatste hotel laten staan. Wandel naar het park en zit nu lekker in de schaduw aan een vijver te relaxen. En een paar uur te lezen. Terug naar het centrum een tosty gegeten. Naar het pelgrimshuis gelopen, klimmen, even buurten en thee drinken. Telefoon Hannie en Martien Verbruggen. Staan bij het station. Uitgelegd bij de Cathedraal. Wat met de fiets niet mee valt. Uiteindelijk toch gevonden. Door de Cathedraal gelopen naar het centrum en gezellig op een terrasje wat gedronken. Zij waren op vakantie in Frankrijk en vonden het leuk om mij op te zoeken. Het is ook wel leuk om bekenden te ontmoeten. En weer is te horen wat er allemaal in Mierlo gebeurt. We wilden nog samen eten maar de keuken was pas om zeven uur open. En zij moesten nog naar de camping fietsen. Afscheid genomen. Ik ben nog een flink bord taigaitella gaan  eten. Terug  naar de herberg alles klaar maken maken voor morgen. Om zes uur op en dan gaat het weer beginnen.

1. Anne:
    19 juni 2019
    Wat leuk pa en ma daar! Zet ‘m op nog! Zo tof!
  2. Maartje van der Putten:
    Haha. Slaap lekker pa!
  3. Andrė Meeuws:
    19 juni 2019
    De dag op een mooie rustige manier doorgebracht en hopelijk weer wat goede moed getankt. Veel plezier morgen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  4. Martien:
    Martien veel suc6 met het vervolg van je reis
    Groetjes van ons
  5. Truus en André van gogh:
    19 juni 2019
    Wat fijn om zo even Martien en Hannie te zien.nou Martien kom op morgen gaan we er weer voor.veel succes
  6. Isi fondon:
    19 juni 2019
    Amigo zo te lezen heb je de spirit al weer terug en gelukkig voor ons want dit is veel te leuk om mee te mogen maken om samen met jou de trip naar compostella te volbrengen.
    Weliswaar wij allemaal lezend en jij uiteraard het werk doen , maar toch😜
    Mucho requerdos i un brasso grande.
  7. Mia en Jan:
    19 juni 2019
    Leuk om bekende te ontmoeten,ook Belgen zijn leuke mensen.Wij dachten al dat Mart en Hannie op vacantie waren,wij zagen Greet lopen met het hondje.Martien,suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀komende dagen op jou pelgrims tocht,en tot het volgende verhaal/fotos .🥾🥾💪💪
  8. Mark:
    👍🥾
  9. Franka dG:
    Zep m op morgen Martien!
  10. Hanny:
    19 juni 2019
    Het was kei leuk om je daar te ontmoeten , je zag er goed uit. Het gaat je goed . Liefs Mart en Hanny
  11. T. Van de Voort:
    20 juni 2019
    Goed om te lezen dat het goed gaat ,en wat mierlo's volk ontmoet lekker buurten ,daar krijg je een oppepper van 💪🙋‍♂️🙋‍♀️
    Buen Camino 🚶‍♂️
  12. Annie en Mart:
    20 juni 2019
    Goede Morgen Martien het is weer fijn om te horen dat alles weer goed gaat ik denk dat ze allemaal wel eens mee maken ik vat mijn petje af om toch weer je eigen op te laden knap gedaan wel fijn om mart en Hanny daar ontmoet te hebben wel gezellig en doe maar rustig verder en genieten van alles om je heen alles komt goed de beste wensen tot horens groetjes Mart..
  13. Henri:
    20 juni 2019
    wow hele klim volgens mij naar Saint Michel d'Aiguilhe, heb het even gegoogled ziet er mooi uit daar,apart.
    succes Martien,
  14. Judith Brouwers:
    20 juni 2019
    Tussen de up's en down's (letterlijk en figuurlijk) door, de groeten van hier!
  15. Annie en Hein:
    20 juni 2019
    Martien vervolg je trip weer met heel veel plezier.🍀
  16. Stephanie:
    20 juni 2019
    Wat mooi om jouw tocht te mogen volgen. Het is net of ik m zelf meemaak (zonder de ontberingen). Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Geniet ervan en veel plezier
    Groetjes Stephanie 😘🍀