16.07.2019 zevenenzestigstedag 18km van Montreal du Gers naar E'auze

16 juli 2019 - Montréal, Frankrijk

Vandaag korte route. Rustig ontbeten kwart voor acht lopen. Even naar beneden dan door koren, zonnebloem en tabaks velden met weer mooie uitzichten. Ik heb er al zoveel gezien maar elke keer als je op een heuvel komt blijft het overweldigend. En steeds weer foto's maken. Langzaam komen er meer druivenvelden en na een half uurtje ben ik omringd door druivenden en loop er een uurtje doorheen. Na twee uur in een geinprovizeerde bar, natuurlijk boven op een heuvel, koffie met een muffin gehad. De australische zat er ook. Even een praatje. Ik heb tijd dus toch weer een heel kort verslagje van gisteren gemaakt. Als ik weer beneden ben sla ik al gauw een mooi bospad in. Breed met hoge bomen aan weerszijden. Het is of ik op een dijk loop de bonen en struikenrij is zowat drie meter aan elke kant. En een meter of vier hoog. Daar onder velden of stukjes bos. Ook gaan er wegen onderdoor. En hij is kaarsrecht en zeven km lang tot E'zua. Om kwart voor een was ik er al. Eerst maar een terrasje een grimbergen. Ik wist niet dat ze in Frankrijk overal bier uit Belgie hadden. Naar de  VVV, weer om twee uur open. Terug naar het terras menu vam de dag, ik had ook wel honger. Zit ik weer langs de Australische. Maar wel lekker gegeten. Terug naar VVV betaal elf euro en krijg de code van gite. Een groot oud gebouw met grote trappenhal en drieverdiepingen. Ik slaap in kamer een. Ik ben tot nog toe de enigste. Instaleer me en ga lekker anderhalf uur op bed liggen. Er staan vijf bedden geschijden door een schot. Eerst twee bedden daarachter drie. Ik ga op het bed aan de muur met de twee bedden liggen. Als het het druk word het rustigst denk ik. Er komt een franse vrouw van een jaar of zestig bij die zich aan de andere kant van het schot instaleert. En weer meteen weg is. Ik ga douchen en een winkel zoeken waarik wat inkopen kan doen. Wat eten gekocht een blik cili concarne en een wijntje voor vanavond.  Voor morgen broodjes yogertjes, melk, kaasjes en koffie heb ik nog. Dus helemaal voorzien. Vanavond op tijd naar bed. Morgen wel rustige dag zestien km en gite met zwembad. Morgen weer dertig graden dus zwembad is welkom.

1. Andrė Meeuws:
    16 juli 2019
    Prachtig vooruitzicht: morgen weer lekker baderen in het zwembad. Kleine dingen en en prettige vooruitzichten helpen mee om er de moed in te houden.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  2. Marianne van Ganzewinkel:
    16 juli 2019
    Hoi je bent al ver, als ik het zo lees, leuke verhalen, en wel fijn dat er een zwembad is af en toe voor af te koelen, veel plezier en succes nog, groetjes Marianne en Christ-jan👣👣🌞
  3. Maria Looymans:
    17 juli 2019
    Ohjeeee 67ste dag, step by step, berg op en weer naar benee...even rusten langs de weg op een bankje of zomaar eventjes liggen in het gras, wat eten en vooral een heerlijk bierje... Slaapplaats of niet..afzien.
    Maar ook weer zoveel te ervaren, prachtige heuvels en velden met bloemen in allerlei kleuren, vlinders en prachtige vogels. Leuke mensen die je hebt ontmoet met mooie verhalen en nog gaat ontmoeten ...😜😅
    Martien je moet er wel heeeeel veeeeeel voor doen maar je zult dit gebeuren nooit en nooit meer vergeten...
    Waarschijnlijk lig je al op je britsje...hopelijk laat die Franse dame je wel met rust 😂😂😂 Slaap lekker en voor morgen heerlijk genieten in je gite met zwembad. Groetekus Maria
  4. Annie en Mart:
    17 juli 2019
    HOI MARTIEN het gaat lekker vooruit maar het word weer warm lees ik fijn vroeg aan lopen morgens vroeg aan lopen heerlijk dan kun je als het warm wat rustig aan doen en van de mooie natuur genieten het is wel geweldig wat je doet zegt iedereen die spreekt ga zo lekker verder GR. MART..
  5. Rian Vinken:
    17 juli 2019
    Bietje wandelen, biertje, mooi weer en een zwembad. Wat heb jij het schon😎. Geniet van elke dag! Je doet het super goed!!
  6. Mia en Jan:
    17 juli 2019
    Martien,weer leuk al die verhalen en fotos.Wat een gave ervaring voor al die pelgrims die dit allemaal mogen en kunnen doen.Jou hele verdere leven zal enorm verrijkt zijn met deze byzonder pelgrims tocht die jij toch maar loopt.Respect voor al die pelgrims.Succes op je verdere 🥾🥾tocht,wij hebben juist een lekker kriekske gedronken.Gr Mia en Jan.
  7. Truus en André van gogh:
    17 juli 2019
    Wat zal dat fijn zijn morgen in dat zwembad duiken Martien. En dan weer hup in de burries.🤗