16.05.2019 zestiende dag. 25km van Rocroy naar Aubigny-les-Photees

16 mei 2019 - Chilly, Frankrijk

Jan vertrok vanmorgen om half zes. Wij stonden om zeven uur op. Ontbijten spullen pakken en weg. Tot twaalf uur in een groot bos gewandelt. Veel lelietjes der dalen en salomondszegel gezien. David was zeer geintereseerd. Veel stilstaan dus. Een ooievaar kwam overgevlogen. Daarna door een mooie vallei. Ik begin gewend te raken aan mooie plaatjes. Om een uur bij een bankje met tafel gestopt en gegeten hier blijven we een tijdje rusten. We hoeven nog maar dertien km. Een half uurtje in de zon liggen slapen. En gaan dachten wij. Gaan zeker maar onze gedachte dat het makelijk zou zijn klopte niet. De ene naar de andere bekliming kwam. We zaten er helemaal door, en nog vijf km klimmen. Om kwart over vijf, alle drie helemaal stuk, kwamen we aan. Wel een geweldige locatie. Een compleet huis met twee slaapkamers, douche, wc, keuken en woonkamer. Of we een biertje lusten. Ja graag. Vier leffe  die gleden er wel in. Nog een, maar ja waarom niet. Snel even douchen, om zeven uur eten. Naar het woonhuis van de eigenaar. In de eetkamer tafel voor zeven gedeckt. Een prachtig uitzicht over het dal. Er was ook een frans stel met de fiets. Zaten wij Cervi en ik met vijf franstaligen. De fietsers konden de een beetje engels de eigenaren niet. Maar voor ons geen probleem. Geweldig lekker gegeten en gedronken. Een salade vooraf met een roseetje, gebakken aardappellen met biefstuk en een heel lekker wijntje. Een kaasplankje met weer een ander wijntje, een fruithapje met weer een wijntje. Alles voor de alin prijs van vijfendertig euro pp. Er werd stevig in het frans, af en toe engels, gekletst. Maar dat wij al snel naar bed gingen is ook niet gek. Helemaal voldaan slapen.

1. Henri:
    16 mei 2019
    Goei adresje om te onthouden. Gezellig
  2. Annie en Mart:
    16 mei 2019
    goede avond martien ik lees wel fijne dag gehad veel mooie natuur en mooie vogels gezien dat zie je bij ons niet en goed gegeten en fijne plaats om te rusten en morgen met goeie moed weer verder en weer genieten ga zo door we horen het wel mart.
  3. Franka:
    Wowie das genieten👍😘 truste. 🚶‍♂️🏃🏻‍♂️🍀😴😴
  4. T. Van de Voort:
    16 mei 2019
    Geweldig mooie natuur , bergje op bergje af ,gezellig adresje lekker biertjes ,heerlijk eten , goeie wijn viva la france en morgen gezond weer op,Buen Camino 🚶‍♂️
  5. Thea van de voort:
    16 mei 2019
    Wat gezellig. Je zal wel goed slapen na al die wijntjes
  6. Isi fondon:
    17 mei 2019
    De combinatie van actief wandelen in de natuur en het bourgondische leven , dat is het leven. Meer is er niet. Geniet er maar lekker van. Gr amigo
  7. Andrė Meeuws:
    17 mei 2019
    Even een cursus Frans voor een Bourgondiër zoals jij: Papa fume une pipe.
    Voor de kenners: vader rookt een pijp.
    Gooi dit maar in een gesprek tijdens het genot van een Leffe, en het kan niet meer stuk. Rustig aan verder: voetje voor voetje. 👍🙋‍♂️
  8. Pepe Voorbraak:
    17 mei 2019
    Na een heftige dag...welverdiend verwend met lekker eten en drinken!
  9. Mark:
    17 mei 2019
    Het eten en drinken was niet veel anders als thuis, denk je ook niet Jolanda? Zeker de kwantiteit is ongeveer hetzelfde.
    Ik lees dat het je goed gaat Mart.
    Hartstikke fijn voor je. 👍💪🤜
  10. Betty Wijnen:
    17 mei 2019
    Zooo Martien. Wat een geweldige tijd ondanks de wandelingen met klimpartijen. Lekker eten en drinken is dan zeker verdiend👍Mooie levenservaring!!