15.05.2019 rustdag

16 mei 2019 - Rocroi, Frankrijk

Vanmorgen vertrok Patrick om acht uur. Hij was naar de bakker geweest om voor ons croisantjes te kopen. Aardig van hem. Op ons gemak ontbeten wat rond gelummelt en naar de vvv gegaan om te melden dat we een dag langer blijven. Een rondje Rocroy gedaan. Het is niet zo groot dus we waren zo terug. Onze was gedaan wasrekjes buiten. En lekker in de zon zitten relaxen. S,middags wat brood gegeten en even op bed gaan liggen. Twee uur geslapen!!  Er kwam nog een pelgrim uit Den Bosch binnen. Jan van Gerven. Voor ons te snel. Hij liep veertig km per dag. Hij wilde snel in Le Pluy zijn. Daar begon zijn Camino zij hij. Hij moet steeds naar zijn vrouw bellen om  an alles voor zijn werk te regelen. Hij was gepensioneerd. Zelfstandig en altijd tachtig uur gewerkt. Hij moest over drie maanden terug zijn. Ieder zijn eigen camino. Ik ging boodschappen doen voor wat te eten. Ik wilde wel wat klaarmaken. Gebakken aardappelen, een steak en salade met een lekker toetje. Toen wilde gaan eten kwam er nog een pelgrim binnen. David een italiaan van ongv. Dertig jaar die in Luik woont. Maar een bord erbij gezet en het abdij biertje gedeelt. En weer gezellig gekletst. Jan vertrekt morgen om half zeven. Wij staan om zeven uur op om te ontbijtenen. En lopen dan aan. Slaapplaats weer geregel voor morgen en overmorgen. Morgen een en twintig km. En overmorgen achtien dus wel lekker. David gaat met ons mee lopen. Hij heeft een rugzak van zeventien kg. We gaan het zien. Toch maar besloten om even naar de plaatselijke  bar te gaan. Een paar carmalietjes en nog gezellig met ons drieen gepraat en gelachen, dat hoort er ook zeker bij.  Naar bed, morgen om zeven uur op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cor van D:
    16 mei 2019
    Hi Martien, gaat lekker zo. Is wel goed een rustige dag er tussen door. Al best ver gelopen. Lijkt me leuk om al die verschillende mensen onderweg te ontmoeten. Wordt nu wel steeds drukker op de route denk ik. Heel veel plezier onderweg.
    Groeten Maria en Cor
  2. Annie en Mart:
    16 mei 2019
    goede martien en de rest van de lopers maak er vandaag fijne gezellige dag van heel veel succes doe maar lekker genieten groetjes van ons en tot horens veel plezier mart en annie
  3. Gerard koolen:
    Mooie verhalen Martien.
  4. Fried:
    16 mei 2019
    Je wordt een wereldster Martien...iedereen in Someren en omgeving volgt jou....alibi is nie meer mogelijk....
  5. Mia en Jan:
    16 mei 2019
    Veel mooie wandeluurtjes vandaag,geniet ervan vandaag,pluk de dag.....groetjes Mia en Jan.
  6. Franka:
    16 mei 2019
    Dat doe je goed zeg😀 ik blijf genieten van je verhalen. Veel plezier 🙌🏻🙏🏻🍀😘
  7. Ben Lindhout:
    16 mei 2019
    Ik ga je verder volgen Martien! Al die interessante mensen ontmoeten lijkt zo leuk!
    Hartelijke groet,
    Ben Lindhout
  8. Andrė Meeuws:
    16 mei 2019
    Google Maps geeft van Someren naar Roicroy (Frankrijk) een afstand aan van 260 km. Indrukwekkend dat je dit al te voet hebt afgelegd. Rustig aan verder: Voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  9. Sjan:
    Geweldig Martien! Beetje jaloers ook wel😜
  10. Marianne van Ganzewinkel:
    16 mei 2019
    Mooi verhaal weer, en wat fijn en gezellig met die andere mensen, heel veel plezier samen😊
  11. Betty Wijnen:
    Super knap Martien.
    Mooie ervaring met veel nieuwe mensen.
    Succes!!
  12. T. Van de Voort:
    16 mei 2019
    Ja jij bent straks van alle talen thuis ook van het Bosch dialect van Jan, hij zij natuurlijk 'T duurt ekkes moar dan hedde ok wa!! JAN bedoelde ik heb 3 mnd. de tijd en ik ben met pensioen😂 ,Martien wa hedde gij geluk lekker een half jaar de tijd geniet ervan Buen Camino 🚶‍♂️👍
  13. Pepe Voorbraak:
    16 mei 2019
    Het gaat soepeltjes volgens mij...en ja wat gezelligheid inbouwen en lekker lachen is ook niet onbelangrijk he!!😁🍺
  14. Caroline van der Hulst:
    16 mei 2019
    Wow Martien, ik heb vanavond met plezier al je verhalen gelezen. Wat een bijzondere tijd moet dit voor je zijn. Met al die mooie natuurverschijnselen onderweg. Zelfs een Wielewaal (ik wist niet dat die zo'n prachtige gele kleur hebben 🐤). Al dat Gerstennat en Mout zullen je ook wel goed doen na die stevige wandelingen 🍺😅 En dan die verschillende nationaliteiten op je pad, lijkt me ook boeiend. Die baard staat je trouwens goed, een echte pelgrim 😉 Geniet van al het moois op je route, namasté 🙋‍♀️ groetjes Caroline.