17.05.2019. Zeventiende dag. 18km. Van Aubigny les Pothees naar Lalobbe.

18 mei 2019 - Signy-l'Abbaye, Frankrijk

Van morgen zeven uur op. Rustig alles klaarmaken acht uur ontbijt. Niet verwondelijk helemaal oke. Servi had een ontstoken vinger en zei dit aan tafel. De twee franse fietsers bleken dokters te zijn. Olala, moet opengemaakt worden en antibiotica gaan slikken. Hij gaat morgen naar huis voor een paar dagen en had een afspraak voor maandag bij de dokter. Olala,olala waren erg bezorgt. Kwamen met een flesje ontsmettings middel en pakte de vinger in. Regelmatig je okselklieren controleren want als die opgezet zijn moet je echt naar de dokter. Neem het flesje maar mee en regelmatig inspuiten. Dat gebeurd gewoon. Negen uur aangelopen en tot half twaalf door de bossen op heel kleine paadjes gelopen omhoog, omlaag dus van km maken kwam niet veel. Wel erg mooi, heel veel onze lieve vrouwem bedstro en zowaar een "rietorches" ? Denk ik. Uit de bossen prachtige boeren weggetjes in een limburgs landschap alleen de hellingen hoger. Bij een riviertje gestopt om wat te eten. Servi wilde wat sneller en liep vast aan. David en ik wat later. Tot David zei loop jij maar door. Ik ga even liggen. Ik doorgelopen en na een tijdje zag ik Servi aan de kant van de weg zitten. We liepen samen verder en we werden ingehaald. Een man uit Enschede. Was blij dat hij even nederlands kon praten. Had een tent bij en had de meeste tijd overnacht in zijn tent. Liep ook wel minimaal dertig km.per dag. Net bij het bordje lalobbe zijn we op een bankje gaan zitten wachten op David. Gezamelijk naar ons onderkomen gelopen. Renee uit Enschede blijft ook slapen. We hebben een heel huis tot onze beschikking. Een oud huis zoals alle huizen in Frankrijk in kleine plaatsjes. Alles schots en scheef, piepend en krakend. De trap af met twee handen tegen de muur en dan zijdelings naar beneden. En de wc is beneden dat word nog wat vannacht. Maar de bedden uit oma,s tijd liggen goed. Naar het huis van onze gastheer en gastvrouw. Kennis gemaakt met ze onder het genot van een pilsje. Ik als eerste terug om de douchen en dit blog te schrijven. Servi kwam terug met een paar leffe biertjes om vast afscheid te nemen. Hij gaat morgen voor een weekje terug. David gaat morgen niet zo ver dus morgen scheiden onze wegen. Lekker gegeten holandse pot. Een wijntje erbij. En terug even wat schrijven en naar bed. Morgen weer een dag.

1. Andrė Meeuws:
    18 mei 2019
    Nog even een onzinnige Franse les: Change à Bois le Duc. Voor de frankofielen onder ons: Overstappen in Den Bosch. Je hebt er niet veel aan, maar het leid even af.
    Ga rustig en gezond weer verder: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  2. T. Van de Voort:
    18 mei 2019
    Soms gaat alles niet zoals je wilt voor Servi b.v. klopt met die ontsteking kan snel door de bloedbaan gaan richting je schouder dus voorzichtig, maar bij jou loopt alles gesmeerd👍luister goed naar je lichaam en naar Jolanda 😂🙋‍♀️ van summeren en nie bang ,Buen Camino 🚶‍♂️