14.07.2019 vijfenzeventigste dag. 24km van Lectoure naar Castelnau sur L'A

14 juli 2019 - La Romieu, Frankrijk

Vanmorgen half zeven op, acht uur weg. Nog even ontbeten met zijn allen. De twee Parijse dames gaan vandaag naar huis. Hun trip zit er op. Een aantal loopt naar Condom dat is vierendertig km dat ga ik niet doen. Ik had een mail gestuurd naar de gite waar ik nu zit maar nog geen antwoord gehad. Als ik niets hoor stop ik in La Romieu. De zon schijnt vandaag weer volop. Ik loop via een kasteel Lectoure uit. Eerst een prachtig uitzicht vanuit het kasteel. Dan door heel veel velden zonnebloemen. In eerste instantie over asfaltwegen. Na zes km ga ik even zitten om mijn banaan op te eten. Daar word ik door een frans echtpaar ingehaald waarvan il gisterenmorgen jusdeorange heb gekregen. Zij maakt een praatje en een foto van mij. De weg gaat nu over op een zandpaadje tussen de velden. Op negen km een terrasje waar ik een kop thee met een stuk cake pak. Vanaf nu verandert het landschap van zonnebloemen naar hoofdzakelijk koren velden al of niet gemaaid. Het is vandaag weer pittig klimmen en dalen. In La Romieu aangekomen is een rommelmarkt aan de gang. Op een plein zit een jonge fransman die vannacht ook in de abdij sliep. Hij ging ook doorlopen naar Condom hij voelde zich goed en het was pas half een. Ik zij ik blijf hier. Toen ik op mijn telefoon keek zag ik een bericht van de gite dat ik welkom was. Nee zei ik, ik loop ook nog viereneenhalve km door.maar eerst even de schoenen uit en een half broodje eten. Om half twee doorgelopen en om drie uur aangekomen. In de gids die ik heb staat dat je eerst een stuk klimt en dan geleidelijk naar beneden gaat. Mooi niet. Wel geleidelijk on meters. Maar dat doe je door drie heuvels omhoog en omlaag te gaan. De gite ligt boven. Het water dat uit de koelkast komt is dan ook zeer welkom. Schoenen uit stokken in het rek en dan word mijm kamer gewezen. Er staan drie bedden. En ik ben alleen. Nadat ik de was heb opgehangen eerst maar een lekkere leffe drinken. Even Jolanda gebelt en de route van morgen bekeken. Dan even lang uit op bed. Er zijn vier belgische jongens aangekomen die Nederlands praten. Eentje komt bij mij op de kamer liggen. Ik ga naar beneden we gaan bijna eten. Aardige jongens, eentje studeert in Eindhoven aan de tu. De andere drie in Leuven, twee studeren filosofie de ander weet ik niet. Lekker gegeten en gedronken. En gezellig gekletst. Weer op tijd naar bed morgen weet lopen

1. Andrė Meeuws:
    14 juli 2019
    Alweer lekker Belgisch kunnen klappen. Dat komt weer mooi uit na enkele dagen dat onverstaanbare Frans. Gezellig toch.
    Ook prachtig dat je je eigen plan trekt qua afstanden die je loopt. Goed bezig.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  2. Franka:
    14 juli 2019
    Bewondering voor dat wat jij doet.. chapeau kanjer 🍀😘
  3. Bea:
    14 juli 2019
    Gaat zo te lezen goed met je broertje🌻!
    Nog even door wandelen en dan lekker vakantie vieren met Jolanda, ook niet verkeerd. Groetjes😘
  4. Jolanda:
    14 juli 2019
    😍😍😍😍kweet.... 1ding.... je went er snel aan...maar ohhhh....wat mooi...weet wel dat je geniet hoor! 🙏🚶🏻‍♂️💪🍀😘💋
  5. Annie en Mart:
    15 juli 2019
    HOI MARTIEN het weer is wat beter geworden lees ik ge bent en spreekt wel andere mensen om je heen als ge straks weer thuis bent heb je veel gezien en meegemaakt en maar weer profiteren van de nieuwe dag GR MART
  6. Gerrit Carla:
    15 juli 2019
    Hoi,Martien heel veel bewondering voor je dat je het zo goed vol houd en die kilometers op en af ,super ,en wat zijn je foto,s mooi je bent echt in de tijd terug waar je komt ,hou vol he je bent al af aan het tellen ,en mede loper Mark is volop in training ,vele Gr van ons
  7. Ben Lindhout:
    Hoi Martien,
    Moest na mijn vakantie even bij lezen. Fijn dat het zo goed gaat met je!
    Je loopt al richting het zuid-westen en dus de goede kant op. Ik geniet nog steeds van je prachtige foto's en belevenissen. Het lijkt me geweldig om al die verschillende mensen te ontmoeten en hun verhalen aan te horen.
    Wederom veel succes verder!
  8. Martien:
    15 juli 2019
    gaat goed martien. Maar die man met dat wagentje zal toch niet mee vallen heuvel op en af te lopen dan lijkt mij een rugzak makkelijker.

groetjes van ons.
  9. Martien van der Putten:
    15 juli 2019
    Dat wagentje word getrokken door die ezel!!!
  10. Pepe Voorbraak:
    15 juli 2019
    Klinkt allenaal goed....fijn dat je weer ff lekker nederlands kan beppen...
    Geniet naar lekker verder...dan doen wij dat ook...van je verhalen! 🥾😊😘🌻🌾👋