13.07.2019 vierenzeventigste dag 32km van Auvillar naar Lectoure

13 juli 2019 - Lectoure, Frankrijk

Half zes de wekker. Zachtjes mijn spullen gepakt. Mijn kamergenoot sliep nog. Koffie gedronken met een half broodje van gisteren. Een yogertje die ik kreeg van een jonge dame en een glas jusdeorange van een andere pelgrim. Ontbijt was goed. Langs de bakker een belegd stokbroodje en lopen. Het begon met lekker afdalen wat natuurlijk inhoud dat je weer omhoog moet. Dat bleef wel de hele dag. Door afwisselende gebiedjes. Bossen, korenvelden en zonnebloemvelden. Soms ook asvaltwegen. Ik had bedacht tot Castet arrouy te gaan zo,n twintig km. Maar onderweg bedacht ik al dat ik dan vanaf half een niets te doen had. Een gehuchtje van niets en begreep ik later de enige cafe/eetgelegenheid was twee dagen dicht. Veertien juli. Nationale feestdag. Dus ben ik doorgelopen naar Lectoure. Ik was wel blij dat ik er was tweeendertigkm en s,middags vol zon. Maar goed aan gekomen en de Abdij opgezocht. Vriendelijke dame, probleem we zijn vol. Maar ogenblik. Na vijf minuten komt ze terug. Ik heb nog ern bed in de kelder als je dat goed vind gaan we dat regelen. Wil je eerst kijken? Nee hoor als ik maar kan slapen. Eerst wat drinken  dan naar beneden. Was een kamer die ze gebruiken om de was te drogen en te strijken. Twee vrouwen halen alles weg en ik een complete kamer voor mij alleen. Mijn rugzak gaat in een zak die ingespoten word met insecticide. En dan mag hij mee naar de kamer. Even douchen, de was doen en even met de benenen op bed wat rusten.om zeven uur eten. Zit ik aan tafel met vijf franse vrouwen die ik de afgelopen weken al vaker ontmoet heb. Er zitten ook twee franse mannen en twee vrijwilgsters aam tafel. Is wel gezellig, alhoewel il mhet meeste niet kan volgen. Soms word er wat vertaald. Goed gegeten, een eierpannekoek met salade vooraf, een lekkere pasta, een lekker wijntje daarbij. Een bananen abrikoos puddingkje. Lekker. Vanavond is het feest in de stad met vuurwerk. Normaal moet je om tien uur binnen zijn. Masr vanavond zien ze dat door de vingers. We gaan met zijn allen. En groot feest plein waar aan lange tafels hele families feestvieren. Wij nemen ook een biertje en zitten op op bankjes met prachtig uitzicht. Er word gezellig geklets en gelachen maar helaas versta ik er niets van. De twee vrijwiligsters komn er ook bij. Ik haal twee wijntjes voor hen. Het wachten is nu op het vuurwerk. Om elf uur vuurwerk. Maar zo laag dat allern de eerste rijen wat zagen. Daarna feest met muziek. Maar ik naar bed en slapen.

1. Henri:
    14 juli 2019
    Wat leuk om een speciale nationale dag mee te maken. Als ik de foto's zie geloof ik goed dat Vincent van Gogh het in Frankrijk geweldig fijn heeft gehad.
    Veel succes en geniet van alles. Een onvergetelijk avontuur wat je altijd zal bijblijven. Liefs van ons 🤗😘
  2. Annie en Mart:
    14 juli 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN ik lees dat gisteren een leuke en fijne dag hebt gehad en veel kilometers hebt gelopen dat zijn bijna voor 2 dagen en dan nog een fijne avond en goed geslapen dan kan je weer met frisse moed er tegen aan het is en blijft geweldig en zeer knap en blijf genieten van alles om je heen hier is het allemaal perfect en alles goed GR MART.
  3. Andrė Meeuws:
    14 juli 2019
    Als de Fransen hun nationale feestdag vieren, dan vier jij toch gewoon de internationale wandeldag. Elke reden tot een feestje is goed genoeg. Pas wel de afstand hierop aan 🤗🤗
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  4. Isi fondon:
    14 juli 2019
    Amigo overdag wandelen en hard werken ,
    En in de avond feesten dat doe je goed die combinatie.😜😜
    Ge moet er ook op tijd van genieten martien.
    Gr de fondonnies
  5. Arna lammers:
    14 juli 2019
    Hoi martien het gaat goed zo te zien.En toch de gezelligheid onderweg en in cafeetjes dat geeft de burger moed.Ook van de natuur, en mooie foto's.Maar die selfie van jou mis ik, dat mooie kapsel had ik wel willen zien😂😂maar geniet van alles wat op je pad komt.En over 'n paar dagen samen met jolanda, Maria en Peer.Fijne vakantie gr uit mierle en 'n knuffel van ons💋💋
  6. T. Van de Voort:
    14 juli 2019
    Goed om te horen, je loopt éxtra want anders heb je niks te doen ,dat komt dus mooi uit een feestdag dus een mooie beloning lekker even los 🍷🍻🌾Martien weer mooie foto's en verhaal 🙋‍♂️🙋‍♀️groetjes uit Portugal.
    Buen Camino🚶‍♂️
  7. Erwin Hol:
    14 juli 2019
    Hallo Martien. Je bent al ver gekomen. Het lijkt je beter af te gaan, dan verwacht. Mijn complimenten. Ik ben benieuwd hoe jijzelf dit ervaart, wat doet het met je om deze route te lopen en al zolang? Kun je daar, af en toe iets over aangeven? Wandel ze en geniet ervan!
    Komende week ben ik zelf aan de wandel in Nijmegen; Il zal aan je denken
  8. Truus en André van gogh:
    14 juli 2019
    Leuk die feestdag. Mag ook wel na al dat lopen. Morgen weer voetje voor voetje hè. Liefs van ons 🤗