11.07.2019 tweeenzeventigstedag 20km van Dufort Lacapelette naar Moissac

11 juli 2019 - Moissac, Frankrijk

Om halfzes de wekker. Halfzeven aangelopen. Het is lekker koel nog buiten. Het eerste bordje zegt vijftien km naar Moissac. Dat is snel zeven km gewonnen. We zullen het zien. We gaan voor de verandering eens omlaag. We lopen langs, en tussen fruitboomgaarden en zonnebloemen. Hier steeds meer lage fruitbomen met netten erover. Net als bij ons. We zien ook steeds meer bamboe staan. Aan planten word het steeds magerder. Alleen de kruidvlier en paardenstaarten nog massaal gezien .Ook de plataan bomen langs de weg komen steeds meer voor. Na vijf km met een paar kleine klimmetjes schieten we weer de bossen in en lopen lekker koel. Het schiet goed op. Na negen km een mooi bankje, het is kwart voor negen. Ik ga zitten maar Volkert loopt door. Hij heeft geen rust in zijn lijf. Ik zeg maak maar een foto waar wij slapen anders kom je er nooit. Hij is steeds ongedurig overal waar we zitten wil hij meteen weer weg. Ik vind het goed zo kan ik mijn eigen tempo lopen. Tussen door mijn verhaaltje schrijven. En als het zo door gaat, wat wel zal lukken we hebben net de laatste klim gehad, ben ik rond twaalf uur daar. De gite is pas om drie uur open. Dus een zee van tijd. Het bord Moissac gepasseert nu nog tweeeneenhalve km om het centrum te bereiken. Bij een rotonde lekker onder de bomen een laatste watertappunt. Ik ga er zitten en mijn halve broodje opeten. Nog wat  app'jes bekijken en even relaxen. Hier is het lekker. In het centrum meestal warmer. Na een half uurtje loop ik verder en rond twaalf uur ben ik in centrum. Ik loop langs de plaatselijke markthalen zie een kerktoren. Daar aangekomen is het een kerk die gesloten is. Ik moet naar de Abby, vijf minuten lopen. Er is me vertelt dat ik daar ergens mijn rugzak kwijt kan. Ik zie een grote  " i " staan maar het is een galerie. Vrouw trekt me zowat naar binnen. Allemaal olieverf schilderijen. Oke' ik kijk even rond. Best mooi om te zien. Elk schilderij heeft zijn eigen verhaal. Veel te zien op een schilderij. Ik vraag of zij weet waar ik mijn rugzak kan laten, zegt ze zet hier maar neer hoor. Ik krijg een kaartje van haar. Als ik er niet ben zit ik in het restaurant hier naast. Ik bekijk de Abby van binnen maak een paar foto's en slenter wat door het centrum. Er zijn hier veel toeristenterrasjes met weinig mensen. Ik loop terug nasr de markthallen en ga bij Bar de Compostella een biertje drinken. Leffe blond van de tap. Ik zit weer goed. Ik zie een bord coiffeur. Daar kan ik wel eens langs gaan. Maar helaas is een lege zaak. Ik loop langs vier kappers allemaal dicht. Nog driekwartier dan gaan ze open. Onder de bomen op een bankje wat zitten lezen. En weer terug. De eerste mevrouw wilde wel knippen maar mijn baard kon niet. De tweede wel prijs. Een jonge dame, kon geen engels maar met een beetje gebarentaal kwamen we er uit. Klein stukje eraf, rond de oren vrij, snor, baard, wenkbrouwen etc. Eerst ging ze mijn haar wassen. Toen knippen toch wel veel eraf vond ik maar wat maakt het uit. Baard trimmen snor bijwerken. Beetje scheef maar alla wie ziet me hier. Op een terras koffie met een ijsje genomen. Naar de farmaci tandestokers kopen. Mijn rugzak gehaalt, bij vvv de weg gevraagt en op naar gite petit lumieure. Prachtig uitzicht over de stad dus even klimmen. Boven gekomen zit Jan daar ook. Ik dacht dat hij een andere gite had. Volker zie ik niet meer. Jan heeft hem vanmorgen nog gezien en denkt dat hij is doorgelopen. We krijgen een app van hem dat hij doorgelopen is. Ik douche me, doe de was en pak een lekker flesje bier. Om zeven uur apperatiefje kwart over zeven diner. Kan ik nog anderhalfuur relaxen. We hebben heel lekjet gegeten. Eerst een vlierbessen apparatief. Een lekkere tomaten mossarella geitenkaas etc. sallade. Aardappelgratinee met worst. Rood wijntje. Kaasplankje. Lekker appelgebakje toe. Wat gekeuvelt met de beheerders. De eigenaresse was in mongolie het sjamanisme aan het versterken. Ik kon dus niet kiezen voor een shamanistische massage. Wel jammer. Nog even buiten zitten en dan slapen. Morgen weer vroeg weg.

1. Annie en Mart:
    12 juli 2019
    HOI MARTIEN het gaat goed met Martien ik lees wel gemaakt van alles mee het is toch hele belevenis ik vind het knap en stoer en die verhalen en die fotos ik vind het skon en geweldig ge maakt het allemaal mee ge denkt maar zo het hoort er allemaal bij genieten van alles wat je mee maakt... GR MART...
  2. Franca:
    12 juli 2019
    Hoi Martien, wat gaat het goed,en wat schrijf jij gezellig.
    Ga zo door!!!
    Groetjes Franca
  3. Andrė Meeuws:
    12 juli 2019
    Uit je geschrijf maak ik op dat je momenteel alles onder controle hebt. Leuk om zo een optimistisch verslag te lezen. Keep it up.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  4. Jolanda:
    12 juli 2019
    Klinkt als een erg relaxte dag vriendje! Lekker wandelen, lekker naar de kapper, lekker eten, lekker drinken, lekker kletsen...... jammer van die massage.. 😎🤣 nee hoor fijn dat je geniet! Hou vol! 😊🙏💪🚶‍♂️🍀😘
  5. Rian Vinken:
    13 juli 2019
    Klinkt inderdaad erg relaxt! Goed vol te houden zo! Fijne weekend Martien😘
  6. Truus en André van gogh:
    13 juli 2019
    Wat een fijne dag met al dat lekkers. Heb je wel verdiend.Geen foto van het nieuwe kapsel 😂