10.07.2019 eenenzeventigstedag. 12km van Lauzerte naar Durfort Lacapelette

10 juli 2019 - Durfort-Lacapelette, Frankrijk

Vandaag een korte dag. Jan loopt al om half zeven aan hij gaat vandaag in een ruk door naar Moissac. Zijn vriendin komt met zijn zonen daar vanmiddag aan. Hij blijft daar een dag. Wij doen de afstand in twee dagen. Wij lopen om negenuur aan. We lopen op ons gemak door bossen en velden. Een paar klimmetjes komen we tegen. Meer en meer zonnbloem velden, waarvan sommigen al geel kleuren. Na zes km even in de schaduw op de grond wat fruit eten. Na tien km komen we langs een terrasje van een hotel waar we koffiedrinken. Er zit een duits stel dat we ook al regelmatig tegen gekomen zijn. Zij blijven daar en wij gaan nog twee km verder. In onze gite kunnen we pas om drie uur. Maar ertegenover is een terras waar meerdere pelgrims zitten. We gaan een lekker biertje drinken. Naast onze zit een duitse vrouw die in Ulm is gestart. Zij loopt samen met een canadees en een vrouw uit Oostenrijk die ook een mei is gestart. Nava komt haar paarden laten drinken. Haar vader komt een tijdje bij ons zitten. Om half vier gaan wij ons in instaleren. Het is weer warm. We blijven in de gite tot we gaan eten om half zeven. De eigenaar van de bar zal iets voor ons bereiden. Binnen is het redelijk koel. Het is een klein huisje in de tuin van een ouder echtpaar. Voor ons voldoet het. De eigenaar komt met zijn stempel. We betalen twintig euro. Het vertelt dat in cafe waar wij waren sinds een week een nieuwe eigenaar zit. Wij zijn de eerste die daar gaan eten. Hij gaat met ons mee. Ik vraag of hij een gite weet. Hij stelt er een voor die ik ook in gedachte had. Hij regelt meteen een plaats voor ons. De biertjes betaald hij ook. Dat is altijd mooi. Ben nu benieuwd wat we te eten krijgen. De chef heeft een lekkere salade schotel gemaakt met ham,gekookte ham,  aardappelsalade, twee soorten kaas, eieren en tomaten. Als toetje een stuk perenvlaai die zijn dochter heeft gemaakt. We zitten lekker buiten in de schaduw met een beetje wind. Het is toch nog negenentwintig graden. Een van de gasten komt uit Vlaanderen en heeft een Nederlandse vrouw. Hij woont hier veertienjaar. Heeft twee gites en zijn vrouw heeft zeven paarden die ze gebruikt als therapie met autistische kinderen. Hij had vroeger ern schildersbedrijf, en hier klust hij nog wat. Het hele cafe hier heeft hij geschildert. We bestellen een stokbrood voor morgenvroeg. En twee belegde broden voor morgen. We gaan tweeentwintig km lopen en zullen niets meer tegen komen. We willen half zeven aanlopen vanwege de hitte.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maartje van der Putten:
    10 juli 2019
    Pap, gave foto's! Je kunt zo in de 'Bever' reclame.. Niemand is een binnenmens:) liefs vanaf Montenegro
  2. Annie en Mart:
    10 juli 2019
    GOEIE AVOND MARTIEN ge het er weer een dag opzitten o regen dat is nooit fijn maar het blijft geweldige prestatie wat je doet en veel genieten en profiteren van de mooie en fijne natuur en de omgeving en goed eten en op tijd een biertje en een borreltje en watt buurten en wat lachen het hoort er allemaal bij ge maakt van alles mee ook mooi GR MART....
  3. Angela Huybers:
    10 juli 2019
    Hoi Martien, wat heerlijk om te horen over al je avonturen en de mensen die we door jou een beetje 'leren kennen' en wiens namen zelfs wat vertrouwd gaan klinken. In feite ben je bezig al lopende een roman te schrijven, en wij vinden t allemaal spannend weer van jou en je mede pelgrims te horen. Veel groetjes @
  4. Rian Vinken:
    11 juli 2019
    Hey Martien, goedemorgen! Je had eigenlijk ook een bier app moeten installeren. Voor elk nieuwe biertje krijg je een Badge. Die heb je dan ook verdient!! Je doet het steeds goed, petje af!
  5. Isi fondon:
    11 juli 2019
    Hola amigo het gaat lekker zoals we allemaal kunnen lezen uit je vehalen,
    Dat is fijn om te horen en leuk om te zien die foto,s.
    Ge hobbelt maar lekker rustig door , en natuurlijk s,avonds wat schrijven voor ons de achterblijvers.
    Want wij wachten er weer elke dag op.
    Gr amigo
  6. Henri:
    11 juli 2019
    Succes.... toch weer een hele wandeling 22 km..
  7. Andrė Meeuws:
    11 juli 2019
    Zoals In de beroemde muizenvallen sketch van Dorus: " vandaag geen kaas"
    Vandaag geen "zwembad" voor de pelgrims. Het is niet elke dag vakantie🤩
    Maar alles zal goed komen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  8. Patricia velings:
    11 juli 2019
    Hey Martien, wat een gave foto’s en verhalen steeds. Wat een ervaring. Geniet ervan.👍
  9. Jan v.d. Eerenbeemt:
    11 juli 2019
    Geen last van je darmen, met al dat verschillend voedsel
  10. T. Van de Voort:
    12 juli 2019
    Mooi verhaal en mooie foto's Martien nog steeds achter die paardenkont aan 👍😂,maar het gaat goed,Buen Camino 🚶‍♂️
  11. T. Van de Voort:
    12 juli 2019
    Als ik zo lees schrijf je weer meer over de natuur ,een goed teken ,ge het er zin in ga ZO door bergje op en bergje af en optijd een leffe blond🍻is gezond, ge ziet er weer top uit lekker naar de kapper geweest top hoor 👌!Buen Camino 🚶‍♂️