11.06.2019 tweeenveertigstedag 30km van Mhere naar Lac des Settens

11 juni 2019 - Ouroux-en-Morvan, Frankrijk

Zeven uur wekker.  Vijf voor negen weg. De eerste twee km gaan lekker. Mooi uitzicht en mooie bermen. Veel Adelaarsvaren, Berenklauw, Valeriaan, knikkend  nagelkruid, Tormentil, dagkoekoeksbloem, grasmuur etc. Kan er even van genieten voor de klim begint. Want die komt. Even door bijten. Na drie kwartier boven. Voetje voor voetje. Mijn klokje zegt dat ik stil sta, zo langzaam gaat het af en toe. Even zitten en wat drinken. Weer op een harde weg kan ik even km maken. Het begint te regenen. Regenbroek aan pet op en lopen. Rugzakcuver vergeten. Rugzak weer af regencuver er over en lopen. Na een tijdje in eem dorpje een tabacwinkel open. De plaatselijke bevolking zit al aan het bier de wijn of een borrel. Begint hier vroeg. Tien over twaalf. Naar binnen en twee koppen koffie terwijl ik dit schrijf. Het regent niet meer regenbroek uit. Toch maar niet. Weer verder steeds omhoog omlaag. Na verloop van tijd een plaatsje zoeken om wat te eten. Nergens een bankje. Dan maar even op mijn matje in het natte gras. En weer klimmen heb het vandaag wel gehad en ik moet nog vijftien km. Eindelijk aangekomen, waar ik me aangemeld had gisteren, moest ik bellen vier keer geprobeert niets. Wat nu begint ook nog te regenen. Een stuk terug is een camping. Daar maar heen nee geen plaats. Meisje wilde wel naar de buren bellen daar was misschien wel plaats. Daar kwam ik dus vanaf. Zei kreeg wel contact over vijfentwintig min zou hij er zijn. Ik kon daar wel wachten. Iets drinken biertje of water. Doe maar water ik heb vandaag een erg zware dag gehad. Ik durfde geen bier te nemen. Een paar koekjes. Ik denk dat ze medelijde met me had. Na twintig min kwam ze en zei ik breng je wel even met de auto het regende behoorlijk hard. Erg aardig van haar. Nu was er wel iemand. Hij liet me alles zien klein huisje een kantine met een koffie en frisdrank en chips automaat. Het huisje is compleet douche keuken kamer slaapkamer. En verwarming die ik aanzet om een aangename temperatuur te krijgen. Lekker warme douche mijn eten in de magnetron. Koffie en dan lekker liggen. Was ik erg aan toe. Van avond vroeg naar bed om bij te komen. Morgen rustig aan.

1. T. Van de Voort:
    11 juni 2019
    He Martien kop omhoog ja die bergjes op bergjes af kan er soms wel in hakken,en zwaar zijn ,weet je wij hadden laats een wandeling in Cascais ,erg warm ,puffen uit de zon ,water , en onder de boom en je weet het wij dachten aan jou !!
    Als je moet klimmen echt voetje voor voetje en verstand op nul en rustig aan jij kunt het en luisteren naar jou lichaam 👍💪 en het lukt ,Buen Camino 🚶‍♂️🙋‍♀️🙋‍♂️
  2. Franka:
    11 juni 2019
    Zo knap dat je het na zo’n zware dag rustig aan doet.. truste 🍀😘
  3. Maria Looymans:
    11 juni 2019
    Tweeenveertigste dag alweer...super! Tja, soms moet je eerst door diepe dalen om dan weer op het rechte pad te komen ohjee😅🙃😇 het is toch iedere dag maar weer afzien phhhh.
    Je bent echt een bikkel, knap hoor!
    Maar ook wel weer een fijn vooruitzicht, dat als je op je bestemming aangekomen bent, misschien wel interessante figuren tegen gaat komen, fantastisch toch... En natuurlijk (soms) een heerlijk badje, hapje en bedje...iedere dag weer opnieuw een suprise.
    Zorg goed voor jezelf en hopelijk morgen een zonnige dag🌞🍀🐾
  4. Angela Huybers:
    11 juni 2019
    'Yet these traveller finds his own delight'!
  5. Jolanda:
    12 juni 2019
    Doe je goed hoor, morgen rustig aan. Een dag als vandaag komt ook ooit voor maar morgen schijnt de zon zoals ik het zie! Dagje minder lopen en genieten van het weer en de omgeving. Gaat er weer helemaal anders uit zien Pellerin aux Pays Bas! 😜☀️💪🙏🍀🚶🏻‍♂️😘 Topper!
  6. Andrė Meeuws:
    12 juni 2019
    Ook een berggeit moet het na een zware regenachtige dag even rustig aan doen. Door morgen uit het regenachtige dal te klimmen bereik je zonnige toppen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  7. Annie en Hein:
    12 juni 2019
    Martien, na 42 dagen met bijna altijd jou optimisme is het soms net iets zwaarder en gaat het minder.
    Als je dan lekker bij de verwarming zit met een hapje en drankje is het des te fijner .
    Je bent een topper.
    Rust lekker uit en dan weer vol er voor gaan.
    Succes!!!!!!!🍀😎👍