10.06.2019 eenenveertigstedag. 23k van Le Chemin naar Mhere

10 juni 2019 - Mhère, Frankrijk

Vanochtend zeven uur op. Rugzak weer inpakken, ontbijten met iedereen een stempel en een tekening en weg. De boekjes die ik niet meer nodig heb sturen ze voor mij terug naar Nederland. Allemaal gewicht. Huberta en Arno lopen mee naar de weg een knuffel en bedankt voor alle goede zorgen Ad uit Budelschoot een hand en dan lopen. Al gauw haal ik de twee dames in. Ik loop even met ze op tot het eerste dorp en dan gaan zei rechts en ik links. Ik ben de enigste die naar Le Puy loop. De rest gaat via Nevers naar Saint Jean Pied De Port. Als ik de eerste heuvel over ben zie ik de Morvan voor me liggen heel mooi dal kleinschaliger dan dat ik gewend ben. Erg mooi vergezicht maar de heuvels zijn ook een stuk hoger. Ik loop over mooie paden soms aan twee kanten een meidoornhaag van wel drie meter. Tot nu toe zacht glooiend. Paden wel kapot gereden door grote landbouwerktuigen. In Lormes aangekomen supermarkt die nog open is. Ik dwaal door de winkel tot ik denk dat ik genoeg heb en naar de kassa. Ik ben maar net op tijd ze zijn al aan het sluiten. Ik probeer alles in mijn rugzak te propen wat maar gedeeltelijk lukt. Buiten regent het inmiddels. Ik sjouw alles maar naar buiten naar de overdekte plek waar de winkelwagentjes staan en frot daar verder tot ik alles kwijt ben. Een paar kant en klare boterhammem eet ik ter plekke op. Regenklaar maken en weer lopen. Moet toch nog twaalf km lopen. Rugzak zwaar met al dat eten en een flesje wijn. Tja het is het een of het ander. Na een aantal uren door de regen te ploeteren aangekomem op het adres. Maar waar is het precies? Ik sta op een kerkplein in Mhere een klein dorpje. Hier maar aanbellen volgens maps me moet het hier zijn. Vrouw doet open met een blaffende hond. Sorry hekje moet dicht maar ik sta op het trapje, achteruit hekje dicht sorry. Geeft niks hoor. Ik laat het adres zien maar ze snapt mij niet en ik haar niet. Oke oke, thank you very much.  Ik ga bellen. Ik ben bij de Mairie. RBenB. Comprendo no no. Opgehangen ik wacht, komt me wel halen denk ik. Na een tijdje kijk ik op de app en zie dat ze al twee keer gereageert heeft. Ha ha vertalen naar nederlands. Tegen over de kerk huis met poortje achterover liggend. De code links naast de deur achter luik. (Vertaling) Poortje open en achter het luik hangen sleutels. He he naar binnen regen kleren uit. Er staat een kachel met gevulde houtbak eerst maar aanstoken. Douchen. Natte kleren voor de kachel koffie gezet. Wat lekkers en op de bank. Even bellen even dutje doen. Eten in magnetron. Ik stook goed het is middels behaagijk warm. Zon schijnt weer. Even lekker van de avond genieten een wijntje chipsje. Hoe fijn kan het zijn.

1. Franka:
    Fijn😀lekker blijven genieten🍀👍😘
  2. Michiel en Francien:
    10 juni 2019
    Hoi Martien, we hebben je blog gevonden en in een keer al je verhalen gelezen. Pfff.... maar wel mooi zeg. Wat jij allemaal meemaakt. Het is fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. We blijven je volgen en zullen maar zeggen : BON CAMINO, groeten van Michiel en Francien
  3. Jolanda:
    10 juni 2019
    Idd.... hoe fijn kan het zijn.... hul fijn toch!.... doe je goed Pellerin aux Pays Bas.... 🚶‍♂️😊🙏🍀😘
  4. T. Van de Voort:
    11 juni 2019
    Ge begint wel routine te krijgen,niks kwijt rugzak pakken ,pinpas ,credital,pen,paspoort, alles in een vakje ,handje ,knuffel en lopen maar !! Genietend onderweg van alles ,boodschappen doen ,wassen douchen,eten ,dutje , bellen, daarna wijntje en chipsje ,Jolanda erlangs in
    jou gedachten ......hoe fijn kan het zijn ,.....geweldig Martien jouw verhaal te lezen wij genieten ervan ,Buen Camino 🚶‍♂️
  5. Annie en Mart:
    11 juni 2019
    Hoi Martien het gaat je goed lees ik dat is fijn om te horen en jij geniet er maar van die mooie natuur en alles om je heen geweldig toch gr Mart,.
  6. Andrė Meeuws:
    11 juni 2019
    Je zoekt ook nog de moeilijkste route begrijp ik uit je verhalen van de laatste paar dagen. Ook de minst gebruikte zo blijkt. Wel een hele onderneming zo. Maar wel prachtig om te lezen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  7. Isi fondon:
    11 juni 2019
    Mooi martien die foto,s erbij , dat is altijd leuk om te zien.
    Het gaat goed zo te zien.
    Keep on going.
    Gr amigo
  8. Ans de jong:
    11 juni 2019
    Hoi martien wat een mooi verhaal weer geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt
  9. Petra De De Roo:
    Hoi Martien.
    Ik kijk er iedere dag naar uit om je reisverhaal te lezen.
    Het leuk om je te volgen, blijven we goed op de hoogte.
    Wandel ze, blijf genieten van al het moois.
    Gr: Petra