09.07.2019 zeventigstedag 22km van Lascabannes Lauzerte

10 juli 2019 - Durfort-Lacapelette, Frankrijk

Om kwart over acht aangelopen. Het heeft tot zeven uur geregent. Meteen een heftige klim en dan zijn we weer boven in het heideachtige gebied waar we al dagen in lopen. Het geluid van duizende cicaden horen we al niet meer. Na een paar uur komen we in een stadje waar we een belegd stokbroodje kopen en wat drinken. Langzaam verandert het gebied. We komen nu meer in landbouw gebied. Koren velden weilanden, tabaksvelden en zonnebloemvelden wissellen zich af. De hooibalen zijn vervangen door strobalen van het afgemaaide koren. We zien Nava met haar paarden weer. Ze heeft een verrassingsbezoek van haar vader met vriendin gekregen. Die lopen tot donderdag met haar mee. Bij een een boerenschuur waar we koffie of thee kunnen pakken eten we ons broodje op. En om vijf uur zijn we in Lauzerte. Een mooi toeristisch dorp. Boven op een heuvel. We moeten dus weer even aanzetten om boven te komen. Aangekomen eerst maar een buertje om bij te komen. We hebben een mooie gite in de oude stad. We instaleren ons en gaan eten. Het eerste restaurant is vol. Bij het tweede zijn we de eerste. We zitten op een mooi plein voor de kerk. We eten lekker, drinken een wijntje daarbij. We praten met andere pelgrims die voorbij komen. Nog even tijd om contact te  zoeken met mijn kleinkinderen die bij Jolanda slapen. Nog even tijd voor een verhaaltje en dan slapen.

1. Andrė Meeuws:
    10 juli 2019
    Hier zijn we ook nog even blij met jou verhaaltje. Kunnen we met een gerust hart weer gaan slapen wetende dat alles goed met je gaat.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  2. T. Van de Voort:
    12 juli 2019