08.07.2019 negenenzestigstedag 24km van Cahort naar Las Cabannas

9 juli 2019 - Lascabanes, Frankrijk

Om half zeven opgestaan. Jan moet naar de post om wat op te halen. Pas om halfnegen open. Om kwart voor acht lopen wij aan. Volker en ik gaan vast aan de beklimming beginnen. Jan klimt sneller en haalt ons wel in. Na zes km staan er drie boomstammetjes in de schaduw waar we gaan zitten. Na een kwartiertje komt Jan er bij zitten. Zijn postpakket heeft hij dan toch gekregen. Heeft vier weken geduurt. Ook heeft hij sandwiche gekocht. We lopen weer door het zelfde heideachtige gebied als gisteren. Een beetje glooiend met een paar stevige klimmetjes. We komen een paar keer een plekje tegen waar bewoners een paar stoelen hebben gezet em wat drinken. Daar maken we gebruik van en met ons verschillende andere pelgrims die we steeds tegenkomen. Het word weer warm. Bij de laatste stop laat ik mijn pet vollopen en zet hem dan op. Heerlijk dat water. We bikkellen de laatste km door. In het dorp aangekomen staat een caravan met een terras. Hier gaan we bij de andere pelgrims zittem die al eerder aangekomen waren. Drie grote biertjes aub. Ons adres is nog vijfhondertmeter dat moet kunnen. Na een half uurtje komen we aan bij gite de yourte. Wij slapen in een dome tent. Een grote ronde tent waar het dak gedeeltelijk transparant is. Er staan drie bedden in en is mooi ruim. We installeren ons en frissen ons op. Jan gaat met Volkert terug naar het dorpje om de mis bij te wonen en daarna aan de voetenwassing voor pelgrims. Ik ga niet mee. Genoeg kerken gezien de laatste tijd. Ik ga lekker in zwembad relaxen. Om zeven uur diner. Meloen met ham vooraf. Paelja met garnalen etc. En een appelpudding gerecht na. Daarbij een flesje wijn. Gezellig nagetafelt. Jolanda even gebelt. Met Jan nog een pilsje aan het zwembad. Naar bed. Het rommelt al de hele avond we zien geen sterren. Om vier uur begint het te onweren en flink te regenen. We hebben er geen last van en slapen lekker onder ons dekentje. Voordeel van een tent vlug afgekoeld. Al bij al geen tijd gehad voor een verhaaltje. Vandaar een dag te laat. Morgen naar twaalf km wandelen. Zal ik meer tijd hebben om in te halen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Andrė Meeuws:
    9 juli 2019
    De foto's zijn weer geweldig. Het ziet er allemaal niet zo achterhaald uit. Je bent nu wel in een omgeving waar ze rekening hebben gehouden met pelgrims
    Niet iedereen heeft de beschikking over een zwembad om af te koelen. Wel verdiend hoor.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  2. Franka:
    9 juli 2019
    Hoi Martien, mooie foto’s en wat een knappe prestatie wederom.. Het is al niet normaal wat jij hebt gelopen kanjer🙌🏻👍❤️
    Liefs van ons 😘😘😘
  3. Jolanda:
    9 juli 2019
    WoW wat een mooie en speciale slaapplaats vriendje! Super zeg! 😍 En die ene voet die ze wassen.... tja das er ene te weinig idd.... ene schone en ene vuile... groot gelijk! Lekker dat zwembad in! 🏊🏻‍♂️🏊🏻‍♂️🏊🏻‍♂️ Blijf genieten van al het moois! 🙏🍀🚶🏻‍♂️💪😘💋
  4. Annie en Mart:
    10 juli 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN het lukt weer om een verhaal te lezen want ge het altijd mooi verhalen en mooi foto ,s en daar komt weer een nieuwe dag aan en dan fijn weer genieten van alles om je heen daar zijn mensen kijken er naar uit om de verhalen te lezen en de foto,s te kijken prachtig allemaal geniet er maar lekker van profiteren de groetjes
  5. Isi fondon:
    10 juli 2019
    Hola amigo het gaat goed zo te zien en te lezen, lekker zwembadje mooie locatie en dan nog af en toe een lekkere serveca.
    Oja en dan nog een beetje wandelen erbij😜😜.
    Uno broma martien, ge doet het goed amigo, geniet ervan.
    Gr el palletto👍🏽😀
  6. Gerrit Carla:
    10 juli 2019
    Ja,Martien we hebben weer mooi genoten van je verhaal,en foto,s wat kom je toch op mooie plekken ,en je voeten worden ook nog gewassen binne kortkomt er zo,n mooi jong zusterke die zeg Martien ik zal jou is lekker in Bab doen,ha ha ,en volgens mij he je nu 2 fijne maten om mee te lopen,heel veel suc6 blijven je volgen,Gr van ons.👍👍❤️👏
  7. Truus en André van gogh:
    10 juli 2019
    Super verhaal weer.en ook wat luxer met een zwembad😂
  8. Mia en Jan:
    10 juli 2019
    Inderdaad weer een schitterend verhaal met schitterende fotos erbij.Het word steeds gezelliger zoals ik zie,super dat je met zoveel pelgrim maatjes aan lopen bent,met allemaal hetzelfde doel om Santiago de Compostela te bereiken.Martien succes verder met 🥾🥾🍷🍺,groetjes van ons .👏👏