05.07.2019 zesenzestigstedag. 16km van Saint Jean de Laire naar Varairee

5 juli 2019 - Varaire, Frankrijk

Kwart voor zes op, zeven uur weg. We lopen over mooie paden, aan weerszijden muurtjes van gestapelde rotsblokken, door bossen en tussen weiden. Je kunt zien en voelen dat we mer en meer zuiderlijk komen. De begroeing verandert. De bomen zijn minder hoog en gaan er struikachtig uitzien. Er zijn ook meer  struiken. De weiden zijn veel schraler. Het ziet er steeds meer dor uit. Het voelt warmer aan met minder wind. Na zeven km komen we in een dorpje. Er is een supermarkt waar ik wat fruit, chips en een worstje koop. Bij de bakker een belegd stokbrood. Op een terras lekker bakje koffie drinken. We hoeven vandaag niet ver, in plaats van een rustdag kiezen we voor drie dagen ongeveer zestien km te lopen. Komen we ook aan onze rust toe. Zeker met deze temperaturen, vandaag zevenendertig graden. Om elf uur zien we op een bordje dat we over een km bij een meer komen. Mooi kunnen we daar even gaan liggen. Het meer blijkt een poel van drie bij drie te zijn. Wegaan er toch liggen om ons broodje op te eten. Ik doe even mijn ogen dicht om dan de laatste etappe te gaan lopen. Om kwart over een op onze bestemming. Een hollands echtpaar die een mopiwn gite hebben gemaakt. Compleet met zwembad wat wel heel erg fijn is. We kunnen alleen slapen en ontbijten. In het dorp zijn winkels en een pitzeria. Vanavond is er ook een markt. We gaan douchen, een biertje drinken en zwemmen. Het is super om nu in een zwembad te liggen. Na een half uurtje afdrogen en dit verhaaltje schrijven. Nu nog even dutten. Naar het dorpje geweest. Markt. Drie kramen eentje met schapenkaas, eentje met kannetjes wijn  an vijf liter en eentje met groente uit een tuintje van twee bij twee. Een pissa gegeten ijsje toe. En een belgisch chimay gedronken. Ik zit nu in de eetkamer te schrijven. Het is hier lekker koel. Buiten nog vierendertig graden. Nog even relaxen voor ik ga slapen.

1. Betty Wijnen:
    5 juli 2019
    Pffff Martien. Mooie omgeving maar super zwaar. Erg warm en veel klimmen en dalen. Knap van je. Wel mooi gezelschap. Wat is dan een Kennedymars😜😜Petje af!!
  2. Andrė Meeuws:
    5 juli 2019
    Dan ook kort vanuit Someren.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  3. Truus en André van gogh:
    5 juli 2019
    Ja even zwemmen is natuurlijk heerlijk met dit weer.geniet maar lekker en morgen er weet tegenaan. Succes
  4. Andrė Meeuws:
    5 juli 2019
    Gied bezig man. Inderdaad rustig aan met die temperaturen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  5. Mark:
    6 juli 2019
    Zwaar met die hitte dat geloof ik.
    Erg knap Mart.
    💪🥾