04.07.2019 vijfenzestigstedag. 24km van Grealu naar Saint jean de laur

5 juli 2019 - Saint-Jean-de-Laur, Frankrijk

Om zes uur ontbijt. Zeven uur weg. We lopen vandaag weer naar de vallei van de Lotte. De eerste tien km redelijk relaxt. Dan stijle afdaling naar de rivier de Lotte. Daar koffie met broodje genomen. Bij de bakker een stokbrood gezond, flesjes water gevuld en weer verder. Maar nu moeten we weer echt omhoog het is drieendertig graden. Dus het is weer afzien. Halverwege de klim stoppen we om het broodje op te eten en wat te rusten. Waterflesjes weer aa gevuld en door voor de laatste etappe. Er komt vandaag bijna geen eind aan het klimmen. Elke bocht denk je daar word het vlakker maar nee weer hoger. Uiteindelijk komen we om half vier aan. De gite is een compleet huis met drie slaapkamers waarvan wij er twee hebben. Op de ander ligt een franse vrouw. Lekker douchen en de was doen. Elke dag alles nat van het zweet dus geen oververbodige luxe. We hebben bijna geen bereik met onze telefoon. Buiten staan een paar ligstoelen waar we in gaan liggen. Maar binnen is het koeler dan buiten. Ik heb mijn route inmiddels wel verandert. Ik wilde in eerste instantie over Lourdes en Jaca lopen. Maar met mijn ervaringen heb ik toch besloten om daar van af te zien. Ik loop nu door naar Saint Jean pied de port en dan de route de france te volgen. Dat is de route die het meest gelopen word. En ik denk dat dat voor mij goed genoeg is. Nu even een biertje drinen over drie kwartier gaan we eten.

1. Annie en Hein:
    Martien,
    Het is weer behoorlijk afzien met die hoge temperatuur en die beklimmingen.
    Goed dat je niet voor Lourdes hebt gekozen, nog zwaarder.
    Goed is goed he.
    De helft zit er toch wel op, ga gewoon aftellen kwa kilometers.
    Succes!!!
    Groeten
  2. Cor van D:
    5 juli 2019
    Hi Martien gaat lekker, lijkt me wel ontzettend zwaar. Hoe is dat om elke dag in datzelfde ritme te zitten.je moet nu onderhand toch een super conditie hebben.
    Met veel bewondering de hartelijke groeten van Maria en Cor.Succes kijk uit en veel drinken:)
  3. Henri:
    5 juli 2019
    Hoi Martien. Geen Lourdes dan maar in Santiago een extra kaarsje😊branden. Wat zijn je foto's mooi. Je gaat helemaal terug in de tijd. Allemaal niet zo gecultiveerd. Geweldig mooi. Geniet ervan en houd vol. 😘😇
  4. T. Van de Voort:
    5 juli 2019
    Martien maakt niet uit was ook wel een flinke omweg Lourdes, maar het was je doel, S.J ean pied de Port is een mooi levendig pelgrimsstadje is mooi daar ,wij zijm vandaag weer in Portugal gearriveerd ,niet zover van de Spaanse route,wie weet🙋‍♀️🙋‍♂️pelgrim je doet het top.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  5. Andrė Meeuws:
    5 juli 2019
    De route is veel te lang om ook nog om te gaan lopen. Nergens voor nodig bij deze temperaturen en al dat geklik.
    Wij steken hier ook wel een kaarsje voor je aan.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  6. Isi fondon:
    6 juli 2019
    Doe je goed amigo , wat je voelt en hoe je eigen voelt . Die weg moet je gewoon kiezen, ge doet het top martien.
    Binnenkort spanje binnen lopen, dus steeds dichterbij je doel.
    Mucho suerte amigo