06.07.2019 zevenenzestigstedag 18km van Vaarairee naar Escamps

6 juli 2019 - Escamps, Frankrijk

Kwart over zeven aangelopen. De eerste vijf km over mooie padden. Vlak en aan weerszijden muurtjes. In een gehuchtje gaan we even op wat stoelen zitten die een bewoonster daar heeft neergezet. We drinken wat water en lopen verder. De volgende tien lm hetzelfde patroon. Beetje saai steeds maar rechtdoor. Veel in de zon en steeds over losliggende stenen brokstukken. Op een gegeven moment rol ik weg en ga naar de grond. Gelukkig rol ik om zodat ik op mijn rugzak val. Een schaafwondje op mij  elleboog is wat ik er aan over houd. Pleister er op en weer lopen. We gaan even langs de kant zitten om wat te eten. Maar niet lang. We zitten tegen een kippenren aan en worden gek van de vliegen. Bij een watertappunt waar we koud water drinken is het nog anderhalve km. Het is inmiddels weer goed warm drieendertig graden. Bij ons slaapadres hadden ze ons gisteren verwacht. Maar on een kelderkamer nog een bed. Een matras op de grond en een bed op zolder hebben we plek. Er komen steeds meer mensen. En de fransese die deze week bij wilde houden slaapt op de bank. De boerin heeft haar handen vol om iedereen te plaatsen. Vanavond bij het eten zal ik wel zien hoeveel er zijn. Ik heb net even zitten tellen. Ik heb dertienhonderd km gelopen. Ik moet er nog twaalfhonderd. Ik ben dus over de helft. !!!.ik kan nu aftellen. Kwart over negen terug van eten. Stempel betalen, tweeendertigvijftig al incl. Niets van te zeggen. Vooraf aperatief. Lekker. Salalade met tomaten,  noten en eendenpate. Taigaitela met worst en mosterd. Wijn volop lege fles werd meteen gevuld. Wij zijn met vijftien personen. Boerin doet alles alleen man zorgt een beetje voor bediening. Petje af. Eel lekker abrikozen gebakje met ijs na. En nog een peren borreltje na. Er word gezellig geklets in het frans. Waar wij niets van mee krijgen. Nu alle ramen en deuren open om af te koelen. Nog even van ons uitzicht genieten en dan slapen.

1. Maartje van der Putten:
    Whopwhopwhop al over de helft! Knuffel Maartje
  2. Thea van de voort:
    6 juli 2019
    Wat goed dat je al zoveel km hebt gelopen. Nu kun je idd af gaan tellen. Volg jou iedere dag. Wat kun je goed vertellen. Nog succes en groetjes van ons
  3. Truus en André van gogh:
    6 juli 2019
    Wat is het toch een prestatie Martien.petje af
    Maar hou jij het maar op in de zon.succes verder
  4. Jolanda:
    7 juli 2019
    Aftellen! Maar toch genieten! Iedere nieuwe dag zal bijna normaal voor je zijn, worden. Maar tis het niet he! Jij loopt in een groot avontuur. 🚶🏻‍♂️🙏🍀 Lekker genieten en niks forceren kom jij op je bestemming zeker weten stoere! Trots op jou en ik ik niet alleen! 💪😀😘💋
  5. Annie en Mart:
    7 juli 2019
    GOEIE MORGEN STOERE VOLHOUDER ik lees nu begin je af te tellen stoere knaap ben je bent al over de helft het is toch een hele uit daging en smorgens vroeg die mooie natuur in en weer genieten van al dat moois om je heen en af en toe dan gaat het weer die verrekte bulten in die weg het hoort er allemaal maar daar word ook wel eens gelachen dat hoort erbij ik vind het geweldig en vele met mij stoer martien heel veel sterkte en genieten GR. MART..
  6. Andrė Meeuws:
    7 juli 2019
    1300 km is een ontiegelijk eind lopen. Wat een prestatie.
    Ondanks de sleur van het landschap wordt de afwisseling qua mensen wat beter wat op zich zorgt voor een goede sfeer. Houdt er plezier in en keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  7. Rian Vinken:
    7 juli 2019
    Over de helft pas? WoW! Dat zijn dan nog vele kilometers en nog vele avonturen om mee te maken en verhalen om te schrijven! Fijne zondag Martien😘
  8. Annie en Hein:
    Martien,
    Hier bij de Kennedymars lopen ze 80 km. en dan zeggen wij wat een prestatie.
    Jij loopt al 1300 km wat is dat dan wel niet. Geweldigggggggg🏃🏃🏃
    Ga zo door zonder al te veel te vallen.
    Groeten😄😬
  9. T. Van de Voort:
    7 juli 2019
    Top Martien, je ontmoet zo wel verschillende nationaliteiten allemaal met hun eigen doel ,Santiago de Compostella💪 🤗 geniet van de mooie dingen onderweg topper ga zo door !!
    Buen Camino 🚶‍♂️