04.06.2019 vijfenderttigste dag 13km van Ervy-le-chatel naar Flogny-la-Chapelle

4 juni 2019 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Vanmorgen acht uur ontbijt er zaten al zeker tien personenen koffie te drinken. Beginnen ze de dag mee denk ik. Om negen uur rustig aangelopen. De zon scheen al zijn best. Toch maar even stoppen en me met zonnebrand insmeren. Gisteren niet gedaan en savonds een rood gezicht. Pet op zonnebril op en lopen. Eerste anderhalf uur door een bos. Liep lekker maar werd een beetje broeierig en dan komen de zweetstraaltjes. Daarna half uurtje in de zon alvorens weer een bos in te duiken. De plantengroei gaat richting zomer. Adelaarsvarens al zeker een meter hoog net als de verschillende soorten grassen. Daartussen veel walstro soorten geel en wit, echte koekoeksbloem, havikskruiden, veldlathyrus, rolklaver en scherpe boterbloem. Geel voert de boventoon. Na negen km een mooi schuilhutje in het bos compleet met stoelen en tafel. Daar ga ik maar eens even lekker zitten relaxen. Na zo,n dag als gisteren mag dat wel. Even naar de gemeente herberg gebeld. Ik denk dat dat gaat lukken. Zover als ik het begreep in het frans. Na nog een klein uurtje lopen ben ik er. Inderdaad op een monument hangt een bordje, gites de pellerin. Vooraan wat grote oude gebouwen achterin een soort sporthal. Ik loop wat rond maar kan het nog niet ontdekken. In een bushokje uit de zon gaan zitten en bellen. Krijg geen gehoor word doorgeschakelt naar fax. Tussen half twee en half vier is alles dood hier. Het dorp in geen cafe niets. Terug in schaduw van een boom gaan liggen. Als ik een auto hoor stoppen erheen. Ik moet op nr tweeentwintig zijn. Inderdaad krijg de sleutel. Links van de sporthal een compleet appartementje voor martien alleen. Tot nu toe. Lekker douchen, kleren wassen en in de zon hangen, bedje opmaken en een lekker bakje koffie zetten. Dadelijk  naar supermarkt lopen en wat eten gaan kopen. Ik vraag aan een pasant welke kant de supermarkt is. Brengt hij mij er heen. Compostella wi wi. Is toch tien min. lopen bij dertig graden. Inkopen gedaan en een lekker maaltje bereid. Is ook weer eens fijn. Soepje, gebakken aardappeltjes, boontjes, kipfileetje, yogertje en fruithapje. Afwassen en even relaxen. Klopt een mevrouw aan om te kijken of alles goed is en dat de sleutel weer op nr. tweeentwintig in de bus gestopt kan worden. Ze was geweest toen ik weg was, had een biertje in de koelkast gezet en mijn was opgeraapt die weg omgewaait was. Aardige mensen allemaal. Een stempel in mijn credentiaal gezet en bon camino.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henri:
    4 juni 2019
    kon verhaal Martien....fijne avond nog.
  2. Henri:
    moest een S voor van Skon...😳
  3. Greet:
    4 juni 2019
    Hoi Martien mooi verhaal. En denk aan de zonnebrand. Als je zweet en het loopt in je ogen kan heel vervelend zijn. Alle succes Bart en Greet
  4. Nancy Lamberts:
    4 juni 2019
    Martien vind het zo leuk om elke avond te lezen hoe jou dag weer is verlopen. Het gaat je goed das fijn!!!.Je bent goed bezig ga zo door en geniet van alles om je heen. Je bent een toppertje😘
  5. Annie en Mart:
    4 juni 2019
    Ik sluit me helemaal bij ons Nancy aan,geweldig,ga zo door !!!
  6. Annie en Mart:
    5 juni 2019
    Goeie morgen Martien het is eigenlijk te warm overdag maar je doet maar rustig aan dan komt alles goed gr Mart..
  7. Andrė Meeuws:
    5 juni 2019
    Je schrijft over vandaag een stuk optimistischer dan gisteren. Mooi om dat zo te lezen. Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  8. Truus en André van gogh:
    5 juni 2019
    Je maaltijd ziet er goed uit Martien.veel succes vandaag.
  9. T. Van de Voort:
    5 juni 2019
    Hij gaat goed ,lekkere maaltijd, mooi huisje ,wat wil je nog meer.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  10. Frans de Lau:
    5 juni 2019
    Hallo Martien. Ik wist van je pelgrimstocht naar lees nu pas je blog. Mooi geschreven en leuk om te lezen. Veel succes met vervolg. Ik lees je blogs nu regelmatig. 😎👍
  11. Maria Looymans:
    5 juni 2019
    Mooie lokatie en weer een prachtige verhaal! Super Mart.
    Helemaal blij😊🐾