31.08.2019 honderddrieentwintigstedag. 24km van Camponaraya naar Trabadelo

31 augustus 2019 - Trabadelo, Spanje

Om half zeven op. Ontbijten heel mager. halfacht weg. Ik ben snel het dorpje uit. Omhoog langs een autoweg daarna tussen de heuvels door verder. Mooie uitzichten en ben weer tussen de druivenvelden beland. Welleswaar op kleinere schaal maar toch. In het eerste dorpje op vijf km. een kop koffie en eieren met spek. Naar het volgende dorp op twaalf km. Bijna alleen langs autoweg. Laaste drie weer door druivenvelden. Hangen maar weinig druiven aan. In Vilafranca even een cola gedronken en maar door. Twee keuzes een door de heuvels word flink klimmen of door de vallei. Ik kies voor de laatste. Weer geen mooie weg, tien km langs autoweg. Het is inmiddels warm geworden en ik loop door bosachtig gebied. Tientallen vliegjes komen op mijn zweet af. Eerst af en toe met handen slaan. Dan rustig laten gebeuren maar dan zwermen er tientallen voor je gezicht en  kruipen in je neus. Tenslotte pet af en constant voor je gezicht wapperen. Om half twee in trabadelo aangekomen zag de eerste alberque er wel goed uit. Een klein biertje en dan douchen en kleren wassen. Ik heb vanmorgen allemaal rode bultjes en vlekken, bedwantsen moest er een keer van komen. Al mijn kleren in de wasmaschiene en in de hete zon hangen. Rugzak en alles wat daarbij hoort in de zon. Ik hoop dat het effect heeft. Vind het erg vervelend. Een uurtje liggen. En als ik wakker word heb ik het idee dat in mijn nek vlekken bij gekomen zijn. Balen shirtje uit wassen en drogen even als de broek. Ik lig alleen en heb nog een reserve setje lakens. Pak een ander bed en zie morgen wel. Eerst wat eten. Vooraf een slaatje dan twee kleine forellen als toetje huisgemaakte kwark met honing. Een flesje water en ee  fles wijn horen daar bij. Dadelijk slapen morgen toch weer redelijk klimmen om uit deze heuvels te komen.

1. Mia en Jan:
    31 augustus 2019
    Nou zeg 184 km nog in het vooruitzicht,telt flink af nu.Hopelijk een goede nacht,en geen rode bulten meer van de beetjes.Suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀morgen met de 🥾🥾 .Groetjes 🍷🍷
  2. Pepe Voorbraak:
    31 augustus 2019
    He bah...das balen die beestjes!
    Hopelijk zijn ze net zo snel weg als dat ze zijn gekomen!🦟
  3. T. Van de Voort:
    31 augustus 2019
    Mooie foto,s van de omgeving ,wat die bedwantsenbetreft gelukkig de 1ste keer,niks aan te doen even doorzetten maar dat lukt jou wel ..🤗
    Buen Camino 💃😎
  4. Sjan:
    1 september 2019
    Hey lieve Martien, ik neem nog steeds mn petje voor je af! Zet m op kerel!😘
  5. Jolanda:
    1 september 2019
    Super vervelend die beestjes.... overkomt ons niet ik snap... maar tis wel zo... jij kan je ervaringen hierover delen aan ons.. mensen... die er over fantaseren..🙈.. en dan nu het goede nieuws.... Laatste zaterdag dat jij ALLEEN GEWANDELD HEBT!! 🎉🎉 Vlg week is Maartje bij je en de zaterdag erop zit je al in Porto op weg naar huis de vlg dag!!! Fijn toch vriendje. Nog ff... respect. 😀💪👏🙏🏃‍♀️🍀😘
  6. Andrė Meeuws:
    1 september 2019
    Martien, ik ben blij je gisteren even gezien en gesproken te hebben via de telefoon van Jolanda. Je zag er goed en zeer optimistisch uit. Er is geen twijfel meer of je het wel of niet gaat halen en op schema.
    Wel of geen beestjes, dat gaat zeker lukken. Nog veel plezier en succes met de laatste 200 km.
    Keep on walking: voetje voor voetje ( Nog efkes). 🙋‍♂️👍
  7. Annie en Mart:
    1 september 2019
    H0I MART ik lees van die verrekte lastige vervelende beesjes ik zou ook niet weten wat je daar aan moet doen voor het telt wel mooi af de wegen vallen wel wat tegen die verrekte bulten ze houwen nooit op en die kiezel we denken maar het telt vort vlug af en Maartje komt bijna ook weer fijne dagen ze weten allemaal hoe het moet maar jij moet het doen ik denk toch als het voorbij is dat je dagen kunt vertellen wat je allemaal hebt gezien en mee hebt gemaakt Martien ik wens jou goeie loop dag en de jeuk vlug weggaat en toch maar genieten GR MART EN HAUDOE..
  8. Mieke en Gerard.:
    1 september 2019
    De laatste loodjes wegen het zwaarst
    Volgende week heb je gezelschap jullie
    Maartje dat loopt makkelijker .
    Ben benieuwd van al je verhalen als je
    Terug bent Put
  9. Truus en André van gogh:
    1 september 2019
    Met of zonder bultjes je bent een kanjer. Respect
  10. Annie en Hein:
    1 september 2019
    Is het niet de processierups die jou kwelt dan wel de bedwants.
    Heel vervelend die jeuk maar gaat weer over.
    Loop ze en tot over 14 dagen!!!!!!🏃
  11. Arna lammers:
    1 september 2019
    Hoi Martien, overal beestjes om me heen.🐜🐜🐜Ja dat is niet fijn.Maar ik heb wel gedacht dat je dat niet eerder bent tegen gekomen.Dus dat valt dan toch mee.Maar nu de wandeling ,het gaat goed.De laatste loodjes Martien.Als Maartje er is gaat alles nog sneller,gezellig kletsen onderweg dat schiet wel op..Hee HELD het ga je goed.Ben zeer benieuwd naar de verhalen thuis.👍💋
  12. Paul:
    succes