02.06.2019 drieendertigstedag 18km van Troyes naar Bouilly

2 juni 2019 - Sommeval, Frankrijk

Vanmorgen kwart voor zeven op. Ontbijten, sleutel in brievenbus en aan de wandel. De zon staat al hoog aan de hemel dus zonnebril en pet op.  In het eerste anderhalf uur loop ik door de straten van Troyes en aanliggende gemeentes. Dan eindelijk weer in een voor mij mooiere omgeving. Wel nog steeds langs een asfalt weg en dat blijft vandaag zo. Na nog een half uur zie ik iets van de weg een boom met schaduw. Daar maak ik mijn eerste stop. Ook maar even bellen naar mijn beoogde slaapplek. Helaas geen plek de volgende is weer ruim zes km verder. Tja dilemma. Ik loop nu de route volgens map me. en zal de hele dag pal in de zon zijn. Zeker tweeendertig graden. Ik ga de compostella route opzoeken die loopt door de bossen. Na een lange ruim vijf km rechte asfaltweg kom ik in Bouilly waar ik wel aan koffie toe ben. Nee hoor zondag alles gesloten. Ik loop langs een gite waar ze kamers verhuren. Maar het is nog vroeg. Ik loop het dorpje uit om een schaduwplekje te vinden. En ga eerst naar eens wat eten en drinken. Dan eens goed de route bekijken. Als ik nu doorloop moet ik zeker nog zeventien a achtien km door. Wat is wijsheid?  Nog een keer de route bekijken. En zie als ik nu stop kan ik morgen in tweeentwintig km een kerkelijke slaapplaats bereiken. Dus ik loop terug naar de gite en vind het welletjes voor vandaag. Een oudere man laat me binnen. Een paar woorden engels maar we komen er uit. Eigenlijk vanaf vier uur dus twee uur te vroeg. Maar allee en hij laat me de kamer zien. Mee eten kan zondags niet alles gesloten maar wat  brood moet wel kunnen denkt hij. Maar dat is voor later zijn vrouw roept. Ik krijg nog snel een biertje en weg is hij. Een mooie kamer en even zo de badkamer waar ik meteen gebruik van maak. Even wat bezwete kleren wassen. En lekker met een  kop koffie in grote tuin onder een  notenboom dit verslag typen. Ik word gade geslagen door een koppel Putters. Die denken natuurlijk ook, "dat is een putten".  Een nachtegaal laat zich mooi horen evenals een roodborst, vink en merel. Roodstaart en zwaluw vliegen af en aan. Ik houd het hier met een zacht windje wel een paar uur uit. De eigenaar legt dadelijk wat brood voor me klaar en met wat kaas, vis en abrikozen krijg ik mijn buik wel vol. Morgen half acht ontbijt en dan op naar Ervy le chatel

1. Anne:
    2 juni 2019
    Zet m op Martien! Zo gaaf dat je dit doet!
    Groetjes Anne
  2. T. Van de Voort:
    2 juni 2019
    Zo Martien weer een mooie dag lees ik wel ,na 3 heerlijke dagen met Jolanda 💑en Miranda en Mels als ondersteuning was het heel gezellig heb ik gehoord.Maar vandaag moest je toch weer aan de aan de bak ,de temperaturen gaan stijgen en weer bergje op en bergje af ,
    Buen Camino 🚶‍♂️
  3. Sandra Martens:
    2 juni 2019
    Vol energie van de gezellige dagen met Yolanda, Mels en Miranda weer op pad. Blijf genieten van de mooie omgeving en de mensen die je ontmoet! Groetjes Sandra
  4. Jolanda:
    3 juni 2019
    Helemaal een gouwe ben je.... hoe mooi
    je vertelt! Moet ook echt om je lachen! 💋😍💪
  5. Isi fondon:
    3 juni 2019
    Zo amigo , even genoten van het bezoek van je lieve vrienden en geliefde uiteraard.
    En nu weer genieten van je andere hobby, en wij kunnen weer genieten van je verhalen.
    Hoop voor jou dat het geen dertig graden is zoals hier want dat is voor te wandelen to much.
    Gr amigo en mucho suerte.
  6. Andrė Meeuws:
    3 juni 2019
    Prachtig dat je weer zo optimistisch aan de wandel bent gegaan. Ook je slaapplaats is weer prachtig volgens je foto's.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  7. Pepe Voorbraak:
    4 juni 2019
    Heftig zo'n hete dag met de nodige tegenslagen.... gelukkig zijn er de vogels die je opvangen! 🐦🕊🦜🥰