31.07.2019 tweeennegentigstedag 17km van Larrasaone naar Pamplona.

1 augustus 2019 - Pamplona, Spanje

Om acht uur aangelopen zonder ontbijt. Het is fris dus vestjes aan. In Spanje ontbijt je in een barretje. Allemaal vroeg open!! De eerste gesloten de tweede gesloten.  De hoek een drank, eten en koffieautomaat. Alle munten bij elkaar voor koffie. Brood op!! Maar word net gevuld. Vulman aangesproken, zes maal brood. Oke haalt hij uit zijn bus en kunnen met papiergeld boj hem betalen. We eten de helft op de rest voir onderweg. We lopen vijf km over mooie paadjes tot we im een dorpje een barretje tegen komen. We nemem wat frisdank want het is al lekker warm. Vetstjes uit. Ik boek tweekamers in verschillende hostals. Waren geen twee kamers in hetzelfde hostal meer te krijgen. Voor een redelijke prijs. Franka heeft al een hotel. Het wandelen is gedaan. Ik ga ook vakantie met Jolanda houden. We lopen weer een km of vier en gaan weer zitten Maria heeft het in haar rug. Na een tijdje word het beter. We eten ond brpid op. En verder. Na vier km weer een barretje. Weer zitten drinken em heel lekkere tortila eten. We moeten nog ruim vier km. We hebbem veel gezeten en getreuzelt vandaag. Em omdat het vour de meeste, ik uitgezondert!!, de laatste dag is vallen de laatste km wat zwaarder. Maar uiteindelijk zitten we dan toch op een terrasje boor de kathedraal. Eerst nog even een stempel gehaalt en wat foto's gemaakt voor de kathedraal. We moeten allemaal ongeveer tien minuten lopen naar onze slaapplaatsen. We spreken om half negen af bij een centraal gelegen restaurant om alles af te sluiten. Maria en Peer rijden morgen door. Wij blijven nog een dag met vieren in Pamplona. Ook de verhaaltjes stoppen tijdens de vakantie. Over tien dagen pakken we het weer op. Ik vind de reactie's nog steeds erg leuk. Net als jullie mijn verhaaltje elke dag lezen lees ik jullie reactie's met veel plezier. Ik ga lekker tien dagen relaxen.

1. Michiel en Francien:
    1 augustus 2019
    Hoi Martien, wij genieten elke dag van je verhalen en foto's. Wij wensen jullie een fijn vakantie samen en voor daarna succes met het vervolg van je wandelreis. Groeten uit Mierlo.
  2. Gerard koolen:
    Een welverdiende Vakantie
  3. Thea van de voort:
    Eten met van jullie vakantie. Heb je echt verdiend. Gr. Van ons
  4. Mia en Jan:
    1 augustus 2019
    Leuk verhaal en fotos,even 10 daagjes bijtanken voor iedereen ,rust nemen ,rusten is ook hard werken voor lichaam en geest,en jou lichaam/geest Martien kan wel wat rust gebruiken,je bent ook niet meer de jongste🤫.Wij kijken er naar uit om de volgende verhalen te lezen ,en de fotos te kijken.Hele fijne vacantie-tijd en tot de volgende keer🍷🍺👏👏
  5. Stephanie:
    Fijne vakantie samen☀️🍺💑 Hartstikke verdiend!! X
  6. Marjan:
    1 augustus 2019
    He Martien, wat zal ik je dagelijkse reisverhalen missen de komende dagen! Ik verheug me op het vervolg! Maar natuurlijk wens ik jou en Jolanda een heel fijne vakantie.... met af en toe een wandelingetje (of juist niet....) en veel rust en energie opdoen voor de rest van je reis!
  7. Robert:
    1 augustus 2019
    Geniet van jullie vakantie!
  8. Franka:
    Geniet van jullie vakantie 🍻😘
  9. Angeline:
    Mooie tijd samen gewenst! Tot een volgend verslag🌈🌞 groet van Dick en Angeline
  10. Toon & Arna:
    1 augustus 2019
    Een fijne vakantie even niks moeten.Rust en Ruimte.
    En daarna pak je de draad maar weer
    op.Houdoe 🍷😎🍺☕🍰💋
  13. T. Van de Voort:
    Hé geniet ervan samen ,💑 groetjes Hans en Toos,Portugal
  14. Truus en André van gogh:
    Martien en Jolanda
    Geniet samen van een heerlijke vakantie. Kijk wel uit naar het volgende verslag.🍺🍷
  15. Claudia v Gennip:
    1 augustus 2019
    Hey Martien & Jolanda..een hele fijne vakantie toegewenst samen , geniet ervan 😎🍹🌻😘
  16. Fried:
    1 augustus 2019
    Hele fijne vacantie samen....
  17. Betty Wijnen:
    1 augustus 2019
    Hele fijne welverdiende vakantie samen🎉
  18. Bea:
    1 augustus 2019
    Martien.... maak er samen een hele mooie vakantie van.
    Moet toch even kwijt dat je steeds meer op ome Daan lijkt zo met je baard. Liefs Bea
  19. Nancy Lamberts:
    1 augustus 2019
    Martien wat fijn dat jij nu ook vakantie hebt. Heerlijk een weekje niets moeten en alles mag🤗Ga lekker genieten met ons Jolanda jullie verdienen het allebei. Groetjes van ons😘
  20. Andrė Meeuws:
    1 augustus 2019
    Even rust is nu wel even op zijn plaats. Geniet op gepaste wijze. Rustig aan en niet al te gek. Wacht rustig op het vervolg van je tocht. Veel plezier saampjes.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  21. Petra De De Roo:
    2 augustus 2019
    Martien ik ga je reisverhalen wel missen.😣
    Maar geniet samen van jullie welverdiende vakantie.😙😎
    Gr: Petra
  22. Annie en Mart:
    2 augustus 2019
    GOEIE MORGEN SAMEMEN wij wensen jullie een fijne vakantie dagen toe en we horen wel iets van jullie hele leuke dagen gewenst GR MART....
  23. Isi fondon:
    2 augustus 2019
    Waaaaaaaaat geen verhalen en foto, s de komende tien dagen.😜
    Geniet er maar lekker van amigo met je skatje.
    Tot laters.
    Gr de fondonnies
  24. Jose van der loo:
    2 augustus 2019
    Een superfijne welverdiende vakantie toegewenst. 🍷🍺😍
  25. Adri van de Wiel:
    2 augustus 2019
    Geniet van je 10 dagen vakantie. Even de stekker eruit. Kun je je ontspannen voor de laatste etappe van de mooie reis Groet Adri 🔅🤞
  26. Mels:
    Geniet van jullie vakantie
  27. Joris:
    Fijne vakantie!!!
  28. Lianne van Rooij:
    2 augustus 2019
    Een hele fijne vakantie samen! 😎🍻
    En over 10 dagen volgen we je weer verder 😉🙋‍♀️
  29. Ben Lindhout:
    2 augustus 2019
    Ja, dan zit je ineens in Spanje Martien. Knap gedaan en fijn voor je dat Jolanda er nu ook even bij is! Geniet van alles en iedereen, maar ook sterkte de komende tijd.
    Met bewondering,
    Ben
  30. Judith Brouwers:
    Geniet ervan samen!!
  31. Rian Vinken:
    Wens jullie een hele fijne welverdiende vakantie! Tot over 10 dagen😃👋🏻😘
  32. Ans de jong:
    2 augustus 2019
    Hoi martien ik wens jullie een hele fijne vakantie samen
  33. Marianne van Ganzewinkel:
    3 augustus 2019
    Wat leuk weer allemaal, fijne vakantie saampjes😊😎🌞👣👣
  34. Pepe Voorbraak:
    3 augustus 2019
    Ja hee....10 dagen niks!!!?????😳
    Heel mn avondritueel in de war!!!!
    Hoop dat ik nog kan slapen!!!

Nee hoor...heeeele fijne vakantie voor jullie allebei!!!👋😘😘
  35. Martien Vorstenbosch:
    4 augustus 2019
    Als ik die verhalen lees lijkt het me geweldig om die tocht te maken maar mijn ouwe dag zal ik er maar niet aan beginnen. De dames verlichten het lopen natuurlijk wel. Martien maar ze ook weer naar huis en jij zult wel verder gaan(knap hoor)
  36. Mark:
    8 augustus 2019
    Mart ik ben weer thuis. Het was een hele mooie ervaring. Heel bijzonder wat je gedaan hebt en wat je nog gaat doen.
    Loop ze en geniet er nog van.
  37. Mia en Jan:
    10 augustus 2019
    En ineens is er weer een mail van Martien,de pelgrim Opweg naar Santiago de Compostela .Zo te lezen hebben jullie fijne vacantie dagen gehad.Nou dan nu aan het aftellen met laatste paar honderd kilometers nog te 🥾🥾.We kijken weer uit naar de verhalen en de fotos ,zodat wij een beetje kunnen meelopen en genieten van al dat mooie onderweg.Martien ,groetjes .