30.07.2019 eenennegentigstedag 17km van Biskareta naar Larrasoana

30 juli 2019 - Zubiri, Spanje

Vanmorgen na een voortreffelijk ontbijt om half negen aangelopen. Het is bewolkt een beetje regenachtig en fris. Jasjes en vestjes aan. We lopen over mooie paden tussen bomen en struiken over glooiende heuvels. Met zes man schiet het al pratend goed op. Na een uur breekt de zon lichtjes door. Voor een beklimming gaan de jassen en vesten uit. Boven aangekomen hebben we het allemaal warm gekregen. Na tien km komen we in Zubiri. We lopen over een mooi bruggetje het stadje binnen en zoeken een terrasje op. Bestellen koffie en wat te eten. Het is inmiddels fijn wandelweer geworden. We wandelen op ons gemak al kletsend naar Larrasoana. Op vier km bij een waterkraantje bel ik toch maar een gite om te reserveren. Geen probleem maar moeten er wel voor vier uur zijn. Om kwart over twee komen we aan. De plaatselijke bar is dicht dus lopen we naar onze gite. Checken in gaan buiten in de zon een lekker biertje drinken. Naast onze gite is een supermarkt. Franka en Peer gaan onze lunch kopen. Kaasjes, worstjes, chips, ham en brood en een flesje wijn. Hiermee zitten we een paar uurtjes te lunchen. Ik ga om een uur vijf douchen en even op bed liggen. Om half acht gaan we eten. We zitten met ons zessen aan een tafel. We tafelen gezellig. En na afloop word er gedobbelt en getoept. Ondertussen schrijf ik dit verhaaltje. Het is bijna tien uur en we gaan zo naar bed.

1. Franka:
    30 juli 2019
    Wat gezellig zo met zun allen.. schiet lekker op👍 Veul plezier samen 😀😘
  2. T. Van de Voort:
    31 juli 2019
    Zal zeker heel gezellig zijn Franka en Jolanda met jullie mannen ,en niet te vergeten Maria en Peer uit Mierlo als ik mij niet vergis ,mijn roots 🤗!!
    Het is toch geweldig zo samen bergje op en bergje af de camino te bewandelen 👍
    Buen Camino💃💃💃💃💃💃
  3. Annie en Mart:
    31 juli 2019
    GOEIE MORGEN allemaal met jullie lukt het wel met wat lachen en wat ouwe hoeren dan ben de zo een eind weg en FRANKA maar een bietje in de gaten houwen anders luptie vuul te hard gullie makt het samen wel en van genieten en vuul plezier maken dan ben ik ok blij GR MART...HOUDOE...
  4. Isi fondon:
    31 juli 2019
    Gezellig zo martien even met een paar vrienden en je vrouwke , de camino voortzetten.
    Geniet er maar lekker van.
    Hasta luego amigo
  5. Andrė Meeuws:
    31 juli 2019
    Het is ook leuk om eens enkele foto's te zien met mensen erop. Natuur is mooi, maar toch. Een gezellige club zo te zien. Maak er iets gezelligs van.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  6. Jose van der loo:
    31 juli 2019
    Wat heerlijk om elkaar weer te kunnen knuffelen, 😉😘, een hele gezellige ontspannen vakantie met elkaar en jullie reismaten .
    Prooooost op het leven🍷🍺🥂
  7. Fried:
    31 juli 2019
    Franka....ik wacht met smagt op jouw verslagje..ben zoooo benieuwd ....iedereen de groetjes en vooral onze held....onze enige echte...de man die alles kan...die alles maakt ...onze enige echte vogelaar....onze elektrieker.....onze doordouwer...onze napoleon.....onze wandelaar.....ons werkperd.....onze doorzetter.......onze vlemmix vd boerenkamplaan(bloemenman).....pnze enige echte MART......fijne dagen jullie allen!!!!!
  8. Pepe Voorbraak:
    31 juli 2019
    Super leuk zo met z"n allen!
    Zou graag morgen een dagje meelopen...maarja...bietje ver weg!
    Geniet ervan samen!!!
  9. Marja van Mierlo:
    Super Martien,
    Na alle dips, nu gezelligheid in overvloed. Moet genoeg zijn tot de aankomst in Santiago.....Jij slingert iedereen wel aan om mee te lopen, ik zou ook zo in willen stappen, zeker als ik je fascinerende verhalen lees 👌 Iedereen de groetjes en Martien ik ben super trots op je, je geeft niet op, ook al zit het af en toe tegen. 💪👍👊 nu lekker even genieten met allemaal lieve mensen om je heen.
    Vele lieve groeten Xxx Marja