29.07.2019 negentigstedag 12km van Roncevalles naar

30 juli 2019 - Erro, Spanje

Om zes uur werden we gewekt met muziek die steeds harder ging. Iedereen begint te pakken en te trubbellen in fie nauwe gangetjes. Ik bleef nog wat liggen tot het wat rustig werd. Opgestaan nog wat was van de lijn gehaalt en om kwart voor acht waren we weg. We lopen rustig over een mooi pad onder de bomen. We hoeven niet ver. Na een km vijf komen we in een dorpje waar we wat willen ontbijten. Maar helaas het barretje is s'maandags dicht. En in het hele dorp alles dicht. Dus vijf km doorlopen. We gaan weer de heuvels inHet lopen hier is al meteen  anders. Alle paden en wegen speciaal voor de camino. Mooi bestraat goed bewegwijzert. Er lopen ook veel meer mensen. Na nog een paar stevige klimmetjes berijken we een volgend dorpje. Bij het eerste barretje wat we zien eten we een stuk tortila en een gebakachtig iets. We drinken op ons gemak twee koppen koffie en wandelen verder. Na nog eens drie km over mooi gepaveide paden komen we in Biskarreta hier moeten we onderdak zoeken. Franka, Jolanda, Maria en Peer komen met de bus hier naar toe. We gaan zitten boj een barretje waar meer pelgrims zitten. Een aantal bekende gezichten groeten we. Nemen een cola en bekijken het boekje naat de adressen die er zijn. Er zijn er vijf, de eerste lopen we voorbij. Bij een pension staat dat we aan de bar informatie moeten vragen. Maar die sturen ons terug. Daar aangebeld. Drie kamers, er is er maar een. Verder het dorp in maar vinden niets. Terug naar het eerste. Ja mooie hoor kamers. Eten we hier of in het dorp. De bar is niet veel dus er nemen het eten erbij. Hoe laat willen we eten doe maar half acht. Als ze de bus van vier uur niet halen word het die van zes uur. Het word zes uur want om vier uur vertrekt er geen. Om zeven uur komen ze aan. Fijn om ze te zien en te knuffelen. We lopen naar het pension instaleren iedereen en gaan eten. De eigenaren zijn een ouder heel vriendelijk stel. Zij spreken alleen maar spaans en wij geen van alle. Maar de eigenarresse is modern pakt haar telefoon en google translete, spreekt in geeft ons de telefoon en wij moeten inspreken. Schatige mensen allebij. Toen wij vanmiddag zijden dat we met zes personenen bleven eten ging ze meteen aan het voorbereiden. Zij maakte alles klaar en hij bediende ons. Tijdens het eten ging hij ons inschrijven wat het hele diner duurde. Het eten was heerlijk. Goede keuze. Een aantal flessen wijn en een paar biertjes later was het een gezellige avond geworden om twaalf uur gingen we naar bed. Er zaten nog twee vrouwen in het pension ik hoop dat ze niet al te veel last van ons hebben gehad. Wij zullen wel slapen.

1. Monique Megens:
    Veel (wandel)plezier samen! 🍻🌞💪
  2. Piet janssen:
    30 juli 2019
    Wat fijn om elkaar weer te zien, zal een gezellige boel worden , geniet ervan samen 🍷🍺grt
  3. Franka:
    Heerlijk nu samen😀 genieten 😘
  4. Maria Looymans:
    30 juli 2019
    Wat een ontvangst met mooie verhalen, wij hebben genoten gisteravond! Dankjewel Martien en Mark!
  5. Andrė Meeuws:
    30 juli 2019
    De foto's zijn ook meteen een stuk zonniger. Veel plezier samen. Je hoeft niet alles in je verslag op te nemen hoor 🤗🤗
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  6. Mieke en Gerard.:
    30 juli 2019
    Ziet er gezellig uit skon tafel me mooi
    Volk .geniet er van en een fijne vakantie
    👍😙
  7. T. Van de Voort:
    30 juli 2019
    Gezellig dat je jullie elkaar weer zien 💑en de vrienden, veel wandelplezer z'n allen en vakantie 🤗🤗 bergje op ,bergje af,Buen Camino🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️
  8. Truus en André van gogh:
    30 juli 2019
    Samen veel wandelplezier en ook genieten van elkaar🤗
  9. Peggy:
    Geweldig jullie samen ! 🙏🏻 Zal wel nix aan zijn 😂
    Heel veel plezier lieve vrienden en geniet samen van deze speciale dagen ☀️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️🥂💋
  10. Bea:
    Hele fijne tijd samen en veel plezier! Groetjes 😘😘
  11. Rien en Els Romoneso:
    30 juli 2019
    Af en toe eens kijken hoe het met je gaat. En je verhalen lezen. Prettig vervolg toegewenst. grtjs 👍👌
  12. Lianne van Rooij:
    30 juli 2019
    Gezellig allemaal bij elkaar!
    Veel plezier, geniet ervan 😎🚶‍♂️🚶‍♀️🍻🥂
  13. Martien Vorstenbosch:
    30 juli 2019
    Geniet samen van inspanningen(drank) voor hen die verder lopen veel succes💏
  14. Rian Vinken:
    30 juli 2019
    Heel veel plezier samen! Geniet van alles en zeker van elkaar😘
  15. Marita Loverbos:
    Heel veel plezier samen! 😘
  16. Toon & Arna:
    1 augustus 2019
    Ja lang naar uitgekeken,maar ze zijn er.Geweldig, samen genieten dus,en nu met z'n allen aan de wandel.
    De weg naar SANTIAGO wordt steeds korter.Fijne vakantie allemaal 💋