29.06.2019 zestigstedag 22km van Esperyak naar le Souly

29 juni 2019 - Espeyrac, Frankrijk

Vanmorgen halfzes op. Halfzeven lopen. De eerste viet km vrij vlak langs de Lotte. Dan in drie km klimmen, ongeveer  driehondertzestigmeter omhoog. Daar blijft het niet bij het is omhoog omlaag de hele tijd. Deels door bossen wat erg fijn is met dit weer en deels over de weg in de zon. We komen de zelfde pelgrims van de voorgaande dagen, waaronder Wieteke, Tineke en het paardenmeisje tegen. Na twaalf km stoppen we even op een bankje. We zijn geen bakker tegen gekomen en eten wat we hebben. Om kwart over elf op achtien km komen we in een dorpje waar een restaurant is. We gaan naar binnen. Buiten staan wel tafeltjes met parasols maar die zijn zo gepositioneerd dat de schaduw op gevel valt. Onder een boom daartegenover zitten een stuk of tien pelgrims. Binnen zitten drie medewerkers aan de bar. Eten kan pas om twaalf uur. We bestellen wat drinken en om kwart voor twaalf besluiten we om nog even te wachten. Waar wij heengaan is waarschijnlijk niets. We bestellen lasagna. Die was lekker. Een kom sla met brood die we erbij kregen was ook zo op. Na nog zes km komen we aan op ons slaapadres. Het heet Chapelle Fleur. Het is een verzameling vertrekken tegen de rotsen aan gebouwd. Alles opgebouwd uit materialen die ergens over waren. Ook zoals de naam al zegt een kapel. Als we aankomen rijd de eigenaar met zijn vrouw weg. Hij moet naar een wedding maar wij worden verwacht. Bij de ingang een zitje met koffie en thee voor voorbijkomende pelgrims. Bellen?? Waar is de bel? Er hangen wat touwen waar we aantrekken en er komt een vrouw te voirschijnt. Even voorstellen en zij gaat ons voor naar een huiskamer met een lange tafel met banken. Wat willen we drinken? Biertje ja we hebben Leffe dat is goed voor ons. Zij verteld dat de eigenaren gepensioneerd zijn en pelgrims een huiskamer onderweg willen aanbieden. Vanavond eten we gezamelijk morgevrieg ontbijt. Er staat een bus waar we in kunnen stoppen wat we willen. Er komt nog een vrouw te voorschijnt. Zij zij  allebij  vrijwilligster. Zij hebben ook ooit hier overnacht en vinden het fijn om zo af en toe terug te komen om te helpen. Buiten is het erg heet. Ik heb een tijdje na het douchen liggen rusten en even wat geschreven. Even naar buiten om te verkennen. In de huiskamer gezeten wat gedronken even buiten op het terras kregen we een schaaltje watermeloen. Overal is het heet zweetplekken op mijn bloes. Ik fa naar mijn slaapplaats dit verder schrijven daar is het nog het koelste. Nog even tijd gehad om wat te lezen voor het eten. We zaten met elf man aan tafel. Zevenpelgrims, de eigenaar en drie vrijwiligsters denk ik. Waarvan er een de voorkeur heeft ende andere twee wat onduidelijk. Lekker gegeten wijntje erbij. Na afloop iedereen zich even voorstellen wat even duurt door al het vertalen. Daarna gezamelijk afwassen en opruimen. De was is gedaan en kunnen we ook opbergen. Het is inmiddels tien uur geweest. We gaan slapen. Morgenvroeg zes uur ontbijten.

1. Jolanda:
    30 juni 2019
    Gewoon heel trots op je! Geen uitleg nodig! 👊💪alles is goed! Maar weer als je weer thuis bent leven is oh zo.snel normaal gewoon... 😀🤩
  2. Annie en Mart:
    30 juni 2019
    Goeie Morgen Martien ik lees dat het bij jullie ook gruwelijk warm is dan die verrekte bulten in die weg waar dat jullie net moet lopen maar ja vroeg beginnen dan is nog een om bietje om te doen ik vind het wel geweldig een hele prestatie om te doen het lijkt me wel schoon al die natuur om je heen het is wel eens uw eigen behelpen dat heeft soms ook zijn mooie kanten straks weer verder en doe maar rustig aan iedereen vind het geweldig.. GR MART.. OOK VAN UIT HET HETE SOMEREN ..
  3. Andrė Meeuws:
    30 juni 2019
    Ik begrijp nu waarom het warm is bij jullie. Als je n.l. bij je reislogger op "kaart" klikt om zo je locatie te zien, bevinden jullie je op Oost Java, in de buurt van Soerabaja. Ja daar is het warm daar in de tropen. Dat is trouwens wel ver TE VOET, en heel knap zo over water en zo😊😊.
    Dus weer terug naar Europa en de iets lagere temperaturen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  4. Isi fondon:
    30 juni 2019
    Gaat lekker amigo ,zachtjes aan doorhobbelen dan kom je er van eigens.

Gr amigo
  5. Rian Vinken:
    Hey Martien.
    Elke dag weer avontuur van nieuwe mensen en plaatsen. Geweldig!! Fijne zondag 😘
  6. Truus en André van gogh:
    30 juni 2019
    Succes Martien lopen met zo 'n warm weer valt niet mee.maar een kanjer net als jij (eitje)🤣
  7. Rien en Els Romoneso:
    Beste Martien
    Wat een leuke indrukken allemaal.
    Iets wat je nooit en nooit zult vergeten. Nog veel wandelplezier en uiteraard geniet ervan.