27.07.2019 achtentachtigstedag. 8km van Saint Jean de Piede Port naar Orrison

27 juli 2019 - Arnéguy, Frankrijk

• Vanmorgen tien voor acht aangelopen. Vandaag korte route acht km maar in de regen zeshonderdtwintigmeter klimmen. Erg stijle stukken.  Het regent en regent. We lopen in de wolken en zien jammer genoeg niets van het uitzicht. We lopen eerst een paar km over redelijk stijgende asfaltwegen. Dan gaan we de weilanden in en word het stijller en stijller. We komen een plek tegen om te rusten. Ik was blij tien ik er was. Na wat rusten verder. Klimmen en klimmen. En tot mijn grote verbazing na drie uur onze gite bereikt. Het is ook een bar/restaurant. En druk binnen natuurlijk. Regenkleding uit en  naar binnen. Koffie met een stuk tortila. Om kwart over twaaf was het rustig en konden we inchecken. Alles goed geregeld regenkleding met een stok onder een hoog afdak hangen. Kamer met drie stapelbedden. Ieder een lockerkast voir rugzak een lockerkastje om telefoons op te laden. Een douchemuntje. Om kwart voor twee even liggen. Was toch moe van dat korte stukje. Even naar de bar pilsje drinken en kijken wat verstappen en kruiswijk ervan maken. Route verkennen voor morgen en plan voor de komende vier dagen maken als we medelopers krijgen. Om half zeven eten. Lange tafel vijfentwintig personen. Franse, Spanjaarden, Portugees, Slowakijen, Duitser en Nederlanders. Flink wat  nationaliteiten. Lekker gegeten en gedronken alles volop. Na het eten moest iedereen zich voorstellen met flink wat hilariteit. Voor o s zaten twee franse zusters  die ok al een dag of tien hier en daar tegenkom. We hebben genoeg te kletsen.  Na afloop nog wat natafelen en dan langzaam naar bed. De ontbijttafel voor morgen staat al klaar. Weersvoorspellingen voor morgen zij  iets beter. Zestig procent kans op regen temperatuur achtiengraden. Dus nat zal ik wel worden is het niet van de regen dan is het van het zweet. Ongeveer zestienkm iets mi der stijl dan vandaag. Een uurtje of zes lopen. Dus maar gaan slapen.

1. Martien:
    27 juli 2019
    Jazeker martien doe maar een keer rustig aan .
    Gaat toch al goed met dat weer of nie.
    Groetjes en fijne vakantie met Jol.
  2. T. Van de Voort:
    27 juli 2019
    He Martien knap hoor al je achtentachtigstedag kunnen er veel niet zeggen topper,in maart heb ik je een foto gestuurd van 2 pelgrims in de regen ook in dat gebied voetje voor voetje ,hopelijk is het morgen beter weer👌voor jullie.
    Buen Camino 🚶‍♂️🚶‍♂️
  3. Andrė Meeuws:
    27 juli 2019
    Jammer van de regen, maar een beetje berggeit moet hier tegen kunnen. Er komen nog genoeg mogelijkheden om te kunnen genieten van de prachtige uitzichten. Hopelijk laat je ons hiervan meegenieten middels enkele foto's.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  4. Annie en Mart:
    28 juli 2019
    GOEIE MQRGEN MARTIEN EN MARK ik lees het wel de bulten zijn hoog en stijl maar dan zijn de dalen ook weer diep doe maar rustig aan dan breekt het lijntje niet zeiden ze vroeger altijd och als ons JOLANDA en FRANKA er ook bij zijn dan word het anders en misschien ook wel gezelligger profiteren en genieten van alles om heen je moet zo maar denken alles komt goed GR MART..
  5. Franca:
    28 juli 2019
    Ha Martien, wat gaat het goed zeg,geniet ervan en samen met Jolanda een fijne vakantie.😎😊
    Groetjes Franca
  6. Annie en Hein:
    Hoi Martien,
    Wat een fijn vooruitzicht dat Jolanda vandaag arriveerd en jou op je zware tocht komt vergezellen.
    Hopelijk met een beetje mooi weer want daar houdt Jolanda ook van.
    Je bent een topper !!!!
    Groeten Hein en Annie
  7. Maria Looymans:
    28 juli 2019
    Hoi, helaas redden wij, Jollanda, Peer en ik..Maria het vandaag niet😜. Wij zijn gestrand 😅😅.
    Met verwijzing naar vorige reactie, onze rendevouz staat voor morgenmiddag onder de klok van de kerk in het dorpje waar we jullie ontmoeten 😇😂😂😂
    Zwaaaiiiiiii groetjesssss
  8. Truus en André van gogh:
    28 juli 2019
    Skon toffel mi volk.hopelijk wordt het weer wat beter met al dat klimmen.Fijne vak. Met Jolanda.