27.06.2019 achtenvijftigstedag. 18.5km van Saint Cely d'Obrac naar Saint Come D'oit

27 juni 2019 - Espalion, Frankrijk

Vanmorgen acht uur aangelopen. Om wakker te worden een stevige klim om het dorp te verlaten. Al klimmende word het dorp kleiner en kleiner. Bij elk doorkijkje een foto maken omdat je vind dat het nu nog mooier is. Boven aan komen we in een prachtig hellingbos van beuken. We lopen een hele tijd op een prachtig bospad wat vlak is. Heerlijk gevoel.  We komen na acht km in een gehuchtje waar een pelgrims huisje staat met grote thermoskannen met koffie, Thee of sinasappelsap. We gaan lekker in de schaduw van het huisje een stokbroodje eten. Koffie daarbij en we zijn weer content. Er staat een bus bij waar verwacht word dat je er een euro per consumptie instopt.  Vandaag gaan we echt dalen en zetten die in. Nog net komen we op een helling op het zuiden langs een weide die vol staat met gele gentianen. Ik denk dat hij tweejarig is want de helft staat volop in bloei en de andere heeft zelfs nog geen knop in de bladeren staan. We komen langs heel mooie bermen die hoe lager we komen hoe meer zomerbloemen er te voorschijn komen. Altijd opmerkelijk dat plantengroei verandert met de hoogte waar je op zit. We schieten weer een bos in en horen een waterstroompje, wat betekent dat we beneden zijn. Maar niet voor lange duur want weer gaan we stijl omhoog. Voetje voor voetje. We wisten dat we vandaag zware routes zouden krijgen. Om kwart voor een zijn we weer boven en hebben vijftien km gelopen. En daar staat een huis die een terras heeft gemaakt waar we dankbaar in de schaduw gaan zitten met een cola en een salade. Na een uurtje vertrekken we weer. Ik heb mijn pet vanmorgen al in de sahara uitvoering gebracht en dat is niet verkeert. Het is nu veertig graden en we gaan voor de laatste vier km. Om kwart over drie zijn we geinstaleerd voor de rest van de dag. Douchen rusten een biertje drinken. Toch maar wat magnesium pillen gaan kopen. Eten en slapen. En dan zien wat de volgende dag brengt. Net heerlijk steak en friet met mayonese en sla gegeten was vergeten hoe het smaakt. Een terrasje met ventilator die waterdamp verspreid. Tientallen huis en gier zwaluwen vliegen om ons heen. Volker en Han doen nog een rondje dorp. Ik ga lekker op ons terrasje zitten in een strandstoel. De kerk met zijn scheve punt kan ik van hieruit ook goed fotograferen. Lekker relaxen nog even.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard koolen:
    27 juni 2019
    Mooie koe .
  2. Maria Looymans:
    27 juni 2019
    Wij vinden het altijd weer fijn om jouw verhalen te lezen Martien, boeiend en grappig. Toch fijn dat je jouw safaripet weer terug hebt gekregen van die lieve mevrouw, pet is hip en heel functioneel 😜Deze kun je echt niet missen!
    Had ik maar zo'n pet, alleen al om de brandhaartjes van de verschrikkelijke processierubsen te weren, bij jouw vliegen de zwaluwen over je hoofd, hier de rubsen
    Ik sta al helemaal onze de rode vlekken, grrrr
    Morgen weer een fijne dag met lekker veel eten en overheerlijke biertjes.
    Veel funnn en hou je haaks, take care !
    Doeiiiiiii🐾😺
  3. Karel van Doorn:
    28 juni 2019
    Hoi Martien, mooie verslagen, je bent aan een hele mooie tocht bezig, Je gaat prima, blijf genieten.
    Groeten en een mooi vervolg van je camino gewenst.
    Karel.
  4. T. Van de Voort:
    28 juni 2019
    He ga zo door je gaat in de goede richting ,mooi avontuur, moöie foto's helemaal top 🤗👍
    Buen Camino 🚶‍♂️
  5. Isi fondon:
    28 juni 2019
    Gaat goed amigo , fijn om te zien dat je er gezelschap erbij hebt om samen de weg te kunnen vervolgen.
    Denk zeker dat je elkaar kunt steunen als je het af en toe zwaar hebt.
    Mooi die foto, s amigo.
    Gr la familia fondon
  6. Annie en Hein:
    28 juni 2019
    We genieten van jou mooie verhalen en mooie foto's van al die kleurrijke bloemen. Ik heb gisteren ook nog een mooi veldboeket geplukt voor op de tuintafel. Vind ik altijd mooi, net als jij.
    Veel gezelligheid en geniet van je mooie reis!!!🏃🏃🏃🏃🏃🏃
  7. Andrė Meeuws:
    28 juni 2019
    Het is bij jullie ook niet echt koud zo te lezen. Weer voor erwtensoep😎
    Er zit niet veel vet meer aan onze pelgrim. Dus iets stevige eten kan geen kwaad.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  8. Jan v.d. Eerenbeemt:
    30 juni 2019
    Je bent net een van de streek, je past je goed aan de omgeving aan.