27.05.2019 zevene twintigste dag. 18 km. Van Soyer naar Mairi-sur-Seine

27 mei 2019 - Anglure, Frankrijk

Vanmorgen half acht op. Acht uur ontbijt. Koffie met geroosterd stokbrood. Heb ik gisteren mijn tand op  stuk gebeten. Hier krijg je smorgens overal koffie in een soepkom. Ze dopen het harde stokbrood dan in de koffie. Had ik ook moeten doen, was beter geweest voor mijn tand. Voor mij speciaal kaas erbij. Zij alleen maar sjam. Een yogertje en weer voldaan. Mevrouw voor mij  naar de camping gebelt. Was geen probleem hadden een kamertje met een matrasje op de grond. Oke goed genoeg. Kan me melden tussen vier en zeven. Kan mijn tijd erover doen het is maar achtien km. Het is een bewolkte dag  vandaag. Handje gegeven bedankt en rustig van start. Ik kom weer bij het spoorlijntje uit en vervolg mijn weg. Bij een kruising moet ik de grote weg gaan volgen. Ik zie dat de pad doodloopt. Heb ik eigenlijk geen zin in. Ik ga toch het pad volgen misschien kan ik over het spoorlijntje verder. In het gekste geval moet ik terug. En ja het pad houd op maar ik zie ook een spoor van een paadje  naar het spoorlijntje. En zo loop ik over de spoorbielzen verder mooi door een bos. Als het begint te miezeren toch maar mijn jas aan. Regenbroek voorin paraat en revencover over rugzak. En weer verder. Uiteindelijk kom ik via een oud fabrieksterrein op de rotonde voor het dorpje waar ik doorheen moet. Goed gegokt dus. Ik hoop dat er een  cafeetje is voor koffie. En ja weer geluk. Binnen aan de bar zitten een aantal mannen koffie te drinken. Zij zijn allemaal lid van de club  van het hotelletje van twee dagen geleden. Neem hier een uurtje de tijd om wat te schrijven zoals je ziet. Als ik weer aanloop is het weer droog. Ik maak nog wat foto,s van het riviertje dat door het stadje loopt. Even buiten het stadje kom ik aan een klein stroompje wat ik een aantal km moet volgen. Ook hier weer een haag van bloeiende struiken. Vlier, rozen, gelderse roos maar hoofdzakelijk rode kornoelje en daar tussen wat uitgebloeide meidoorn. In het riviertje drijvend fonteinkruid in bloei. Het is  nu natuurlijk ook de natuur op zijn mooist. In de berm tussen gras, een aantal soorten walstro, rapunsel, wilde weit en nog verschillende kleine bloempjes ontdek ik ook een tiental orgideeen en wel het hondskruid. Zo schietde tijd voorbij. Om half een op een bankje in een dorpje ga ik zitten om mijn lunch te gaan nemen. Het dorp uit moet ik toch een uurtje langs een straat lopen alvorens ik af kan slaan naar het canal le seine. Onderweg veel windmolens. Op een gegeven moment tel ik er wel tachtig. Maar het stoort mij niet. Dit kanaal is dicht gegroeit met gele plomp. Even verder op een paar karakieten. Mooi om langs te lopen. Somige stukken hebben ze verhard met nieuw asvalt. De mooie begroeing is dan ook weg. Maar voor fietsers wel fijn. Het begint te regenen en ik loop snel door naar een grote boom met dicht bladerdak. Hier sta ik een kwartiertje te schuilen. Voor de zekerheid trek ik mijn jas weer aan met mijn regencover. Het is nog maar een kwartiertje lopen. Geen regen meer. Om half vier bij de camping. Rugzak af en bij het kantoorje, waar nog niemand is, onder een afdakje neer gezet. Rondje camping gemaakt. Sanitairgebouw vrij nieuw ziet er goed uit.een vijftiental caravans waarvan twee nederlanders. Zit nu bij het kantoortje te schrijven en wachten. Om vier uur gaat het open. Me ingeschreven slaap in een vertrek aan het kantoortje. Matrasje voor op de grond. Zeven euro betalen en ik heb weer een slaapplaats. Fijne douche. En naar het dorpje er is een restaurant wat open is. Ga ik om een uur of zeven heen. In een winkel een blikje bier voor nu, zak chips en wijntje voor vanavond. Tja moet wel vooruit denken. Vandaag alweer de zevenentwintigste. Bijna een maand onderweg. Woensdag komt Jolanda mij opzoeken. Verheug ik me wel op. Even knuffelen mis ik wel. Ik heb wel als ik bereik heb, elke dag even contact met watsap vidio. Gaat erg goed en is fijn om toch even contact te hebben en te laten zien waar ik ben. Verhalen worden steeds langer. Nu heb ik de tijd ervoor, zal ook wel eens minder zijn. Ik vind het ook fijn om al die reacties te lezen. Stimuleert wel om het te blijven doen. Zit nu lekker op een bankje aan het water relaxt te zijn. Ik wilde gaan eten maar het restaurant was pas om half acht open. Maar ik zag een mobile pisa kraam. Lekkere pisa met blikje cola en lekker op camping opgegeten. Heb besloten om morgen naar Troye te lopen. Dertig km maar vlak langs een kanaal. Kan je ook km maken. En dan woensdag even de stad bekijken tot Jolanda met Mels en Miranda komen. Va avond op tijd slapen. Morgen op tijd weg.

I

1. Pepe Voorbraak:
    27 mei 2019
    Wat een mooie foto's vandaag!
    Net Jolanda nog gezien en gevraagd of ze een knuffel wil overbrengen...😊
    Geniet maar lekker samen 💞 en laat je bij Harrie en Chablotte maar eens goed verwennen!!!!!😘
  2. Fried:
    27 mei 2019
    Knap maat...je moet t maar doen..elke dag weer die km maken om ergens te komen ...geen auto ...geen fiets..geen scooter.....nee alles te voet...kheb respect voor je
  3. Joke vd L:
    27 mei 2019
    Hoi Martien, superleuk om je verhalen te lezen! Knap wat je doet en alles zo mooi beschrijft wat je tegenkomt. Een goede voetreis en tot ziens op de donderdagavond!
  4. Ellis:
    Hoi Martien,
    Iedere dag lees ik je leuke verhaal. Het is net of ik een beetje mee op reis ga. Fijn dat Jolanda komt. Geniet ervan samen. Het is een hele reis naar Santiago. Groetjes Ellis
  5. Andrė Meeuws:
    28 mei 2019
    Als je in Troyes aankomt geeft Google Maps een afstand aan van 484 km vanuit Someren. Dit is ook de afstand die Jolanda en Mels in de auto moeten zitten. Zij zullen er wel moe van worden, maar jij bent daar te voet naar toe gelopen, wat een prestatie.
    Veel plezier saampjes.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  6. Isi fondon:
    28 mei 2019
    Amigo leuke verhalen weer zoals we elke dag van je krijgen, hou het allemaal heel ook je tandjes.
    Want ge moet toch nog een stukje,veel plezier met je meissie als ze er is en mucho suerte.
    Gr isi
  7. Greet:
    28 mei 2019
    Sko skon we genieten van je prachtige verhalen. En geniet zelf als ze je komen op zoeken.Goeie reis. Bart en Greet
  8. T. Van de Voort:
    28 mei 2019
    Wat leuk elke dag die aardrijkskunde les over bloemen, planten en vogels! Wel leerzaam hoor en erg leuk.Vandaag de stad Troyes van de champagne feesten dan kom je vast wel weer die dikbuiken club tegen 😂.Morgen de grote dag je lief komt ,wat een feest👍,geniet ervan ,
    Buen Camino 🚶‍♂️
  9. Annie en Hein:
    28 mei 2019
    Martien, fijn vooruitzicht om Jolanda op bezoek te krijgen, krijg je weer nieuwe energie van.
    Hele mooie foto's met al die bloemen die jij bij naam kent.
    Groeten en fijne tijd samen!!!!!!
    ❤️🍀🍾
  10. Maria Looymans:
    28 mei 2019
    Ik wast een beetje achterop geraakt, moest wat verhalen inhalen...PRACHTIG! Een dikke 10 met een griffel 😘
    Wat een kennis over planten en dieren...
    Heb je de Kroet ook al gespot? 😅
    In gedachten loop ik mee en zie al die verschillende bloemen, vogels en beesten in het prachtige landschap, wat een gelukkie dat dit allemaal op je pad komt..😇 bofkont!
    Heel veel funnn met Jolanda, Mels. en Miranda..dikke kus Zwaaiiiii 🐾