26.05.2019 zesentwintigstedag. Van Sezanne naar Soyer

26 mei 2019 - Barbonne-Fayel, Frankrijk

Vanmorgen op tijd ontbeten. De oudjes waren er nog niet en druppelden een voor een binnen. Naar mijn kamer pakken en naar beneden om een zuster te zoeken om te bedanken en te betalen. Twintig euro is niet te veel voor vol pension. Op mijn gemak aangelopen om elf was ik in een dorpje en vroeg aan een man of ik ergens koffie kon drinken. Ja bij mij, kom maar mee. Zijn vrouw zat buiten koffie te drinken. Wij kwamen er bij zitten. Wat geklets, zij spraken allebei engels, over de camino en over de europeesche verkiezingen. In Frankrijk moesten ze vandaag stemmen. En weer verder. Op een gegeven moment langs een km. Lang oud spoor. Dat was afgezet met een prachtige haag van allerlei al of niet bloeiende en geurende struiken aan de andere kant graanvelden met brederanden van klaprozen en korenbloemen. En daar tussen door loopt dan Martien gelukkig te zijn. Ik moet me op een geven moment vermannen om door te lopen. Steeds zie ik een ander bloempje wat gefotografeerd of bekeken moet worden. Ik zie natuurlijk allerlei bloemen die nieuw zijn voor mij. Maar met wat zoeken en samen met een app. Kom ik meetal een heel eind. Ik zal er best wel eens naast zitten, maar dat is niet zo belanrijk. Ik weet wat ik bedoel. Om half een ga ik op een mooi plekje in het gras liggen om te lunchen en een uurtje van de omgeving te genieten. Ik hoef nog maar twee en een half uur te lopen. En wil op zondag niet te vroeg bij mijn slaapadres aankloppen. Lekker gerelaxt. En verder. Ik kom weer bij het spoorlijntje uit. En volg dit nog vele km. Niet erg met al dat moois. Ik raak gewend aan het geluid van de nachtegaal en wielewaal. Tientallen hoor ik er. Net als de andere zangers waarvan de karekiet wel genoemd mag worden. Vanaf elf uur geen dorpje tegengekomen rond half vijf wandel ik Allamanche et Soyer binnen. Hier is mijn gastadres. Nog niet zomaar gevonden. Moet toch meer opletten met maps me. Als ik op adres zoek. De locatie klopt nu voor de derde keer niet. En hij zoekt bospaadjes die al in geen tien jaar belopen zijn. Zo ook vandaag. Het begin ziet er goed uit en dan ga je steeds meer twijfelen. Gaat dit nog goed? Ander kant kom je op mooie plekken. Vandaag twee vossen gezien. Een stak een stuk voor me de weg over. De ander zag ik naar een poel in het bos afdalen. Ik liep er zachtjes heen, en jawel daar zat hij twee meter van me af. Hij schrok zichtbaar toen hij me zag en roef weg was hij. Alles heeft toch weer een doel want bij die poel kon ik niet verder en moest terug. Ik was fout gelopen. Nu zit ik op een prachtige kamer lekker gedoucht. Net met de familie een biertje gedronken. Hoe goed kun je het hebben! Om zeven uur naar beneden gegaan om te eten. Een dochter met haar man en twee kinderen waren er ook. Konde engels dus dat kwam goed uit. Lekker voorafje met een paar glaasjes cider. Een rijstgerecht met een  worstje en een speklapje. Biertje kaasplankje en aardbeien na. Heerlijk gegeten  nog wat gekletst en lekker naar bed. Was weer een mooie dag.

1. Franka:
    26 mei 2019
    Prachtige foto’s, prachtig verhaal en zoooo super dat jij er echt van geniet🙌🏻 🍀😘
  2. Angela Huybers:
    26 mei 2019
    Natuurlijk, je weet dat er veel mis is met de wereld, maar de extase van deze dag, dat je die zo mag beleven, moet zowat 'goddelijk' aanvoelen, lijkt me......🤭
  3. Isi fondon:
    26 mei 2019
    Hoi amigo vandaag franka gesproken en even staan kletsen over hoe we genieten van je verhalen en dat je zo geniet van je trip.
    Het is top amigo.
    Gr isi
  4. Pepe Voorbraak:
    26 mei 2019
    Mooi...te lezen dat je je zo goed voelt...
    Geniet maar lekker verder!!🌻🍀
  5. Jolanda:
    27 mei 2019
    Ik geniet iedere dag van je Vriendje! Wa ben de tovh unne gave! En dArbij wat ga je nog leuke mooie dingen ervaren@
  6. Henri:
    27 mei 2019
    Wat mooi dat je fluitend de dag door brengt(al die meereizende vogels) wat heerlijk om dat zo te lezen. Groetjes van okns🌻🌺🍀🦅🕊🦆
  7. Annie en Mart:
    27 mei 2019
    Goeie morgen Martien maak er een mooie fijne dag van en genieten van de mooie dingen om je heen. groetjes Mart.
  8. Andrė Meeuws:
    27 mei 2019
    Vive la France. Een mooi verhaal van een gelukkig mens. Fantastisch.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  9. Annie en Hein:
    Goedemorgen Martien,
    Wat gaat het goed met jou wandeling. Een groot avontuur wat jij allemaal beleefd en meemaakt.
    Ga zo door....
    Al bijna een maand gelopen.🍾🍷🍀
  10. Gerrit Carla:
    27 mei 2019
    Super mooi Martien wat we elke dag lezen,en de foto,s allemaal zo mooi ,je geniet er echt van en wat een ervaring en belevenis super Gr van ons Gerrit & Carla 👍😘🍷
  11. T. Van de Voort:
    27 mei 2019
    Afscheid van de nonnekes en de oudjes en weer verder ,maar als ik zo lees is er geen zondagsrust voor jou,gewoon doorgaan bergje op bergje af ,geniet van al die mooie momenten met een goed gevoel😀👍
    Buen Camino 🚶‍♂️
  12. Truus en André van gogh:
    27 mei 2019
    Geweldig Martien zoals jij kunt genieten van al die mooie kleine dingen