24.07.2019 vijfentachtigstedag. 22km van Navarrenx naar Landakoa

25 juli 2019 - Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk

Zes uur op, ontbijt en zeven uur lopen. We gaan niet langs de winkel maar gaan eerst tien km lopen daar zouden we wat kunnen eten en drinken. De eerste tien km gaan lekker veel door bossen en bospaden. Schiet goed op. Daar aangekomen cola bestelt. Maar eten viel tegen alleen maar pate. We kopen toch maar twee blikjes pate. Hebben we tenminste iets. Na twee km op een mooi plekje een bankje. Waar we even rusten en van onze pate gaan genieten. Wat nootjes en water en we kunnen weer. Het is elf uur en de zon is al best heet. Maar we moeten verder nu op asfalt wegen in de zon. Daarbij een heftige beklimming. Het is afzien. Om een uur bereiken we een gite waar je ook wat kunt drinken en eten. We houden ons maar bij cola. Het eten vakt ook tegen. We nemen wat fruit en chips. Voor morgen moeten we nu iets kopen. We komen morgen niets tegen. Het worden toastjes met kaas, blikje vis, bananen, appel en nectarine. Om half drie bij onze gite die pas om drie uur open is. Maar hij heeft een mooi plekje in de schaduw gecreeerd waar we kunnen wachten. Jan met  Helena zijn net voor ons geariveerd. De fransese met haar zoon is er ook met nog twee franse dames die we ook al een paar keer tegen gekomen zijn. Veroniek die we al weken tegen gekomen is fout gelopen en is door een auto een dorp verder afgezet. Om drie uur naar de Gite. Die ligt in de middel of nowear. In de witte zone. Wat betekent geen telefoon of wifi bereik. Ze hebben een sateliet telefoon. Geen water of rioleering aansluiting. Alles zoveel mogelijk eco. Hij is een hipie type. Draait muziek uit de jaren zestig, zeventig. Zij is een oostduitse die al voor de val van de muur in Parijs is beland. Wel erg aardige mensen. De betaling is donativo. De was kunnen we weer bij het wasmaschien leggen. We slapen met zes personen op een kamer die redelijk koel is. Na het douchen liggen we allemaal op ons bed want buiten is het niet te harden. Om half zeven aparatief. Jonge jonge, zo uitgebreid hebben we het nog niet gehad. Lekker wat pikken van alles wat er op tafel staat. Zie foto. Dan naar de keuken waar het eten opgediend word. Coirgettesoep. Dan rijst met ratatoulje. Als toetje een chocoladetaartje met ijs. Dat alles afgeblust met water en wijn. Gezellig gekletst. We moeten onze credentiale inleveren. De vrouw des huizes gaat er iets intekkenen. Het was een gezellige avond op een bijzondere plek. Half elf naar bed.

1. Marianne van Ganzewinkel:
    25 juli 2019
    Wat een mooie verhalen weer, en wat leuk zeg om mee te maken allemaal, het ziet er allemaal mooi uit waar je komt😊het zal ook wel heet zijn met de wandeling, gelukkig zo te lezen ook veel in de bossen, nog effe en Jolanda is er, nog heel veel succes en plezier, ok samen met Jolanda💪🙂🌞👣👣
  2. Bea:
    25 juli 2019
    Hoi Martien, ziet er niet verkeerd uit dat aperitief, heerlijk. Wijhebben ook net courgettesoep gegeten. Lekker hé! Knap van jullie met die hitte lopen, doe het je niet na😁. Nog een paar gezellige loopdagen met Mark en dan lekker even vakantie vieren. Liefs😘
  3. T. Van de Voort:
    25 juli 2019
    Nou Martien en Mark jullie hebben niet te klagen ziet er heerlijk uit die hapjes , maar ook verdiend 🖒na zo'n top prestatie toch bijzonder het is wel warm maar schijnbaar in Nederland ook wij hebben geen last van in Portugal😃😃. Wel een bijzondere week voor Mark dat hij met jou me loopt 👍.
    Buen Camino💃💃
  4. Andrė Meeuws:
    25 juli 2019
    Er ligt een pelgrim te rusten zo mooi zo mooi. Deze regel kun je zingen als een gezellig liedje. Geinig toch 😁
    Ook de avond dis ziet er smakelijk uit, ik benijd je.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  5. Henri:
    25 juli 2019
    Het is afzien maar daar tegenover staan ook hele gezellige en lekkere momenten. Houd vol. Groetjes van ons😎😘😇