24.05.2019. Vierentwingstedag. 18km. Van Montmort Lucy naar Baye

24 mei 2019 - Congy, Frankrijk

Vanmorgen lekker ontbeten, mijn schone kleren gepakt. Mevrouw heeft al mijn kleren in de wasmaschine gewassen. Heel fijn. Afscheid genomen van die alleraardige mensen en om negen uur vertrokken. Lekker zonnig weer maar zou veranderen waren de voorspellingen. Na een uurje over landbouwwegetjes gelopen te hebben even pause op een boomstammetje. Van shirt gewisselt me een beetje droog gevreven. En weer verder. Het is nu half twaalf ruim negen km. gelopen, gaat lekker, beetje glooiend terrein. Loop door langs bossen en velden. Begeleid door het geluid van leeuwerikken, geelgors, vinken en zwartkoppen etc. Over de velden scheren tientallen zwaluwen als ik in de buurt van een boerderij kom.  Eerst maar eens bellen voor een slaapplaats. Het is nu kwart voor twee. Bijna vijftien km gelopen. Slaapplaats viel niet mee. Wat ik op het oog had was opgehouden als slaapplaats. De uitwijkmogelijkheid was vol van wege een festival. Dan maar een hotelletje maar nu moet ik een half uurtje terug lopen. Van de ander kant lekker vroeg klaar. Fijn in het zonnetje gaan zitten, ook niks mis mee. Zit er langs mij een nachtegaal te zingen en vliegt er een groene specht voorbij. Een mooi oud hotelletje kamer acht. Met douche en wc. Spullen neergezet haar gekamt en naar beneden. Tafel en stoeltje buiten voor mij neergezet. Eerst twee leffe gedronken. Flesjes van vijentwintig cl. Dan lekker douchen even op bed liggen en om zeven uur eten. Morgen vroeg half acht ontbijten. En op naar een bejaardenhuis in Sezanne,die pelgrims opvangen.

1. Greet:
    24 mei 2019
    Wat ben je rijk dat je dit mee kan maken. Blijf genieten .Goeie reis. Bart en Greet
  2. T. Van de Voort:
    24 mei 2019
    Weer een geweldige dag vandaag ,leuk zo,n frans madammeke die voor jou de was gedaan heeft,je hebt ze toch wel bedankt💋,mooie foto's en geen extra overnachting doen in dat pelgrims bejaarden tehuis ,😂want je hebt nog een lange weg te gaan bergje op en bergje af,Buen Camino 🚶‍♂️
  3. Sjan:
    24 mei 2019
    Wat fijn Martien dat ze nou s n keer je was fatsoenlijk doen!!!😂
    En prachtig dat je al die vogels kent! Ik denk dat ze jou ook kennen! Verrek is dè die inne van Van De Putten? 😘❤️
  4. Franka:
    Gaaf Martien en fijn dat je kleren weer lekker fris zijn 👍 truste 🍀😘 trots ❤️
  5. Cor van D:
    24 mei 2019
    Hi Mart gaat goed toch. Is fijn om tijd alleen te hebben en dan onderweg te zijn. Je bent goed fit zeg , lopen gaat goed. Je ben een echte Pelgrim. Heb nooit geweten dat je zoveel van de natuur weet. Heel veel groeten, plezier, avontuur, interessante mensen, energie, goeie bedden en lekker eten gewenst.
    Ps lekkere biertjes ook natuurlijk
  6. Andrė Meeuws:
    25 mei 2019
    Als je dit verslag leest, lijkt het wel of je ergens op vakantie bent. Genieten van de natuur tijdens een mooie wandeling en daarna lekker uitrusten met een lekker biertje. Houdt dit gevoel vast en keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  7. Bea:
    25 mei 2019
    Hoi Mart! Niet verkeerd wat we allemaal lezen! Fijn om zogoed op de hoogte te blijvenvan je avontuur. Knap hoe je het doet. Groeten😘
  8. Jan v.d. Eerenbeemt:
    27 mei 2019
    als je dit bundelt, wat een schrijver ben jij. Ik krijg er wel dorst van