23.07.2019 vierentachtigstedag 22km van Maslac naar Navarrenx

23 juli 2019 - Navarrenx, Frankrijk

Goed geslapen, zeven uur weg. We beginnen vier km rustig. Dan een toch wel heftige klim. Boven gekomen zien we de pyreneeen echt wel voor ons liggen. We lopen, toch wel veel klimmen en dalen, negen km tot we een barretje tegenkomen. Een oude franse hippy runt de zaak. We bestellen een cola en een omelet. En weer verder klimmen en dalen. Vandaag toch weer zevenhondertnegentig meter omhoog en zevenhondertveertig meter omlaag. En dat bij hoge temperaturen. Vijf km voor ons eindpunt stoppen we even in de bossen. Om kwart voor twee ariveren we in Navarrenx. Een heel mooi om muurt vestingstadje.  Bij het eerste restaurant wat we tegen komen stoppen we en drinken een biertje met een menu van de dag. Om drie uur bij onze gite. We liggen op een kamer met vijf bedden die alkemaal bezet zijn. Even relaxen douchen en op liggen. Vallen meteen in slaap tot half zes. Even het stadje in. Het is veertig graden. Bij een bar tabac koopt Mark sigaretten en ik de miam miam dodo voor de route France. Lopen even de kerk in en treffen Jan daar. We vertellen onze belevenissen. Hij heeft met zijn vriendin een rustdag gehad. Morgen gaat hij naar de zelfde gite als wij. Praten daar wel verder. Op een terrasje een pilsje gedronken maar het was zo warm en toen we merkten dat binnen een airco was zijn we snel aam de bar gaan zitten. Om half acht met tien man eten. Vegitaris. Wel erg lekker. Ja ik lust eigenlijk alles. Goed gevulde maaltijdsoep. Een bladerdeeg gebakje van camanbeir met prij . Daarbij salade met vijf  groenten een lekker sausje. En vruchtentoetje na. En een kannetje wijn. Het valt wel op, de nederlanders drinken de wijn, de fransen het water !!. We moesten twintig euro betalen en voor het eten een bedrag bedenken wat we morgenvroeg in de zwarte doos kunnen stoppen. Morgen vertrekken er al om vijf uur. Wij houden ons schema van zes uur op aan. Ik ga nu ook maar naar bed. Ik ben de enigste die nog op is.

1. Pepe Voorbraak:
    23 juli 2019
    Jasses!!
    Is dat een schorpioen?😳
  2. Jolanda:
    24 juli 2019
    Erg fijn voor je dat Mark bij je is! Weer gezellig onderweg en beetje afleiding door het kletsen en wat nl ook belangrijk en fijn is is dat je nu je ervaringen met een vriend kunt delen. Speciaal hoor! Nog goeie week kan je dat ook delen met je vriendin.... 😎😀☺️😂🦶🍀🚶🏻‍♂️🙏😘💋
  3. Andrė Meeuws:
    24 juli 2019
    In Nederland en België is het code oranje en rood vanwege de hoge temperaturen. Bij jullie is het niet veel kouder, dus doe het rustig aan met al dat geklim. Zorg goed voor jezelf.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  4. Maria Looymans:
    24 juli 2019
    Jazeker Jolanda, heel fijn voor je Martien, maatje erbij.. en Mark, je ziet er erg snel uit in je wandelpak, stoere schoenen!
    Nog een halve week spannend!😬😅 jullie kunnen dan alle kennis ook weer overdragen aan Peer en mij..🙄🤔🤓
    Nou, mannen loop ze, enne sterkte met de hitte.🐾
  5. Peer van den Heuvel:
    24 juli 2019
    He Mart, als ik zo de route bekijk moeten wij elkaar ongeveer in of nabij San Sebastian ontmoeten. Zou prachtig zijn. Heb jij ook snipperdagen?? Nee, flauwekul, waar je ook bent, wij vinden jou wel. Kijk er naar uit!!
  6. Sjan:
    Geniet ervan jongens!