23.05.2019 drieentwinstigste dag. 19km. Van Moussy naar Montmort lucy

23 mei 2019 - Mancy, Frankrijk

Zo erg goed geslapen na een zware dag. Om half acht op, pakken en ontbijten. Mevrouw een hand geven, stempel in mijn creditional en lopen. Strak blauwe lucht, zon, een zacht windje en weg. Vandaag besloten maps me. Te volgen lijkt me na gisteren even veiliger. Wel veel langs auto wegen. Pal in de zon heerlijk maar al gauw beginnen de straaltjes langs mijn voorhoofd te lopen. Weer een ervaring. Na vijf km een cafe/restaurant. Madelene. Binnen val je terug in de eerste wereldoorlog. Vitrines met poppen in oorlogskledij, een vitrine met allerlei verbruiksvoorwerpen van de soldaten. Aan de  balken van het plafond allerlei geweren. Bakje koffie gedronken en weer verder. Dadelijk kruist mijn route met de jacobsroute. Ik denk dat ik die neem. Bij nader inzien toch maar geen Jacobsroute, het word meer de Martinus route. Lekker door bossen gelopen lange rechte padden. Heerlijk na al dat klimmen. Wel een aantal slagbomen tegengekomen. Dat je geautoriseert moet zijn. Maar ik denk als pelgrim ben je wel geautoriseert. Lekker gelopen. Een kwartiertje stil gestaan om te kijken naar twee parende prachtige vlinders. Om een uur aan een  vennetje lekker zitten lunchen. Gisteren van alles gekocht. Nu van genieten. Even naar de contactpersoon gebelt. Als ik bij het gemeentehuis ben, moet ik bellen. Komt de familie waar ik vanacht slaap en eet, mij ophalen. Zoals het  er nu voor staat zal dat rond drie uur zijn. Ik volg nu toch nog een stukje Jacobsroute. Het pad word alsmaar smaller, uiteindelijk nog maar een spoor waar zo te zien alleen nog wilde zwijnen lopen. Je zou zo,n beest tegen komen met een aantal jongen !!!  Ze moeten niet schrikken ik loop daarom hard fluitent verder. Toch een beetje blij toen ik de weg berijkte. Het is nu drie uur zit op een terrasje voor het gemeentehuis. Eerst maar een lekkere grote Pelforht blonde. Heerlijk met dit weer. Ik zoek de schaduw al op. Ik bel als ik hem op heb en wat gerust heb. Lekker relaxt vandaag. Had ik nodig. Gebelt, na vijf mimuten word ik opgehaald door een iets oudere wat krom lopende man. Bonjour ik ben Martien zijn naam weet niet meer. Ik spreek geen frans. Ik wel maar geen engels. My husband.don,t speak englis. Oke we zien wel. Maar geweldige mensen. Hij was leraar geschiedenis en aarderijkskunde. Met een paar woorden engels, frans, nederlands en handen en voetenwerk hebben we heel wat afgekletst. Zijn vrouw in het frans het ging allemaal goed.  Zijn tuin laten zien. Groot met allerlei fruitbomen en struiken.  Een champagne met chips vooraf. Diner salade, lasagna, kaas en fruit na.  lllllllllllllĺllllllllllĺlll  was even in slaap gevallen.   Wijn en een eigen gemaakt drankje van mirabella,s, met veel alcohol met koffie na. Kortom helemaal top. Nu echt slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. T. Van de Voort:
    23 mei 2019
    Mooi strak verhaal geschreven , geweldige paden , cafeetje teug in de tijd ,dan genieten van een parend stelletje in de lucht gelukkig duurde het maar 15 minuten want dit kost 😄 tijd ,Martien aan je verhaal te horen heb je ontzettend
    genoten van de dag, Buen Camino 🚶‍♂️
  2. Annie en Mart:
    23 mei 2019
    Alweer een mooi verhaal,wat heb je een fijne dag gehad en weer zoveel gezien.Geweldig toch !Mooie fotos,en nu maar lekker onder de wol.Welterusten !
  3. Henri:
    Wat een luxe lunch. Dat ziet er fantastisch uit. Succes Martien😘
  4. Franka:
    23 mei 2019
    Fijn dat je na gisteren een fijne en vooral mooie dag hebt gehad.. truste en weer een mooie dag morgen, ik lees je verhalen met een glimlach.. ge bent nun durzetter en doar zin we fier op👋👋 sweet dreams🙌🏻 Groetjes van oe breurke e zun vrouwke🙋‍♂️🙋🏻‍♀️😘😘
  5. Annie en Mart:
    24 mei 2019
    goeie morgen martien zo als ik lees gaat het naar wens er zijn goede en ook wat mindere bij het is heel knap genieten en heel veel succes en tot horens gr mart'
  6. Isi fondon:
    24 mei 2019
    Ge bent aan het genieten martien en dat vind ik wel erg leuk om te zien.
    En alweer de 23ste dag niet normaal hoe snel het gaat,
    Veel loopplezier amigo .😀👍🏽
  7. Andrė Meeuws:
    24 mei 2019
    Mooi om te lezen dat je zéér goede dag achter de rug hebt. Als je in Google Maps de plaatsnaam opzoekt krijg je een mooi beeld van een typisch Frans stadje. Street vieuw werkt hier perfect. Echt leuk om te zien.
    Keep om walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  8. Paul:
    24 mei 2019
    Hey Martien. Gisteren jou link mogen ontvangen van Mark. Gaat lekker als ik je verhalen lees. Zet hem op, je bent goed onderweg 💪
  9. Mieke en Gerard.:
    24 mei 2019
    Wat een belevenis Martien en je schrijft
    Leuke verhalen je doet het hartstikke
    Goed ga zo door we zijn trots op jouw.