22.08.2019 honderdveertiendedag 29km van Villalcarza de Sirga naar Ledigos

22 augustus 2019 - Bustillo del Páramo de Carrión, Spanje

Om zes uur op. Ontbijten brood met jam een kop melk en koude koffie. Even een knuffel van de hospies en om iets voor half acht weg. Achter komt voorzichtig de zon op en laat de lucht rood kleuren. Na een half uur belt jolanda. Ze heeft een telefoonhouder op haar fiets gezet en wil die uit proberen. Het gaat met beeld watsap. De komende twintig minuten lopen en fietsen we samen op. Als zij op haar werk is loop ik een stadje binnen. Bij de bar een koffie en weer door. Als ik het stadje uit ben loop ik het eerste uur door een groen gebied met bomen en  bosages. Ik denk ik heb de meseta gehad. Maar even later loop ik weer door eideloze stoppelvelden. Na negen km een oase waar ik een bocadilla met een cola neem. Na een half uur weer verder. Na vijf minuten zie ik drie ooievaars in een veld staan. Altijd leuk voor een foto.  De komende Twaalf km worden saai, een rechte stoffige weg pal in de zon. Zover als je kijken kunt stoppelvelden. Als je dan na een heuveltj plotseling in Calzadilla de la Cueza staat is dat onverwachts snel. Maar wel fijn.  Als ik binnenloop vertrekken een aantal jongeren van gisteren die me begroeten.Het is pas een uur dus ik ga nog door naar het volgende dorp, zeven km verder. Het kan ook in zes maar rechte weg langs auto's heb ik wel gehad. Ik eet en drink een kleinigheid. En ga verder. Ook dit was weer vrij eentonig, maar verstand op nul en lopen. Dan kom je toch vrij snel in Ledigos aan. Een gehuchtje. Bij een bar restaurant alberque ga ik op het terras een biertje drinken. Het ziet er goed uit dus ik ga naar binnen om me in te schrijven. Er zijn nog twee plaatsen bezet. Even later nog twee oudere spaanse vrouwen. Ik ga me douchen mijn kleren wassen en buiten op een terrasje de komende routes eens goed doornemen. Als mijn plan om samen met Maartje de laatste km te lopen wil lukken moet ik elke dag vijfentwintig km lopen en dan heb ik vijftien km speling. Ik denk wel dat dat goed komt. Het einde komt nu echt dichterbij. Nog achtien dagen en dan bereik ik Santiago. Ik ga nog even mijn benen omhoog leggen voor ik om half acht ga eten. Bij het restaurant zie ik dat ze verschillende paela's hebben ook  paela negro. Heb een keer op tv gezien dat dat Nederlandse wijnboertje dat aanprijsde. Dus heb ik paela negro besteld. Was erg lekker moet ik zeggen een paar wijntjes. Een ijsje en ik heb weer goed gegeten. Op tijd naar bed. Morgen ga ik de dessert in.

1. T. Van de Voort:
    22 augustus 2019
    Hé Martien mooie foto van jou😊 Hans heeft op dit moment zo'n zelfde look dankzij jou advies grappig! Wij hebben wij begrepen dat je nu vaart moet maken wil je plan om met Maartje Santiago binnen te lopen gaat lukken , maar topper dat lukt jou natuurlijk👏👏💃💃 .
    En die jongeren van gisteren denken natuurlijk daar loopt die bikkel weer van over de 2000 km geniet nog van je laatste etappes, Buen Camino 💃
  2. Franka:
    22 augustus 2019
    Super Super gaaf Martien.. de laatste loodjes,maar man wat een respect, een buiging en wat een mooie verhalen😂😉 echt zo trots op jou 🙏🏻😘💞
  3. Toon & Arna:
    23 augustus 2019
    Gaat goed lees ik.En Jolanda die techneut ook al skypen op de fiets.
    Wel gezellig even wat bij kletsen.
    Mooie foto's geniet ervan en morgen weer een mooie dag 🚶‍♂️🚶‍♂️🍷🍺
  4. Annie en Mart:
    23 augustus 2019
    GOEIE MORGEN MARTIEN de dagen beginnen af te tellen maar het gaat verder s wel goed lees ik en dan komt jullie Maartje nog enkele dagen hoor ik wel ook erg fijn en zo komt alles toch weer goed en maar genieten van alles om je heen mooie foto s en de mooie natuur om je heen.. HOUDOE GR MART....
  5. Andrė Meeuws:
    23 augustus 2019
    Op 1 mei had je de hoop dat je er zou komen. Nu ben je al echt aan het plannen hoe je uit gaat komen in Santiago samen met Maartje. Time flies when your are hacking fun. Nog even de lange wegen trotseren. Prachtige foto trouwens van jou.
    Keep on walking: voetje voor voetje (Nog efkes).🙋‍♂️👍😊
  6. Adri van de Wiel:
    23 augustus 2019
    Goeie dag Martien. Ja de laatste loodjes wegen even zo zwaar. Samen op pad met de eind bestemming in zicht, mooier kan het niet. Zou me niks verbazen dat je daarna het stukje naar Finisterre er ook nog bijplakt. Ben je toch nog voor Someren kermis thuis, geintje natuurlijk.🎡 Het is klasse wat je nu al hebt gepresteerd. En vooral de mooie verhalen van je belevenissen. Met op tijd je biertje en wat rust komt het eind in zicht. Succes 🤞
  7. Truus en André van gogh:
    Ha Martien
    Wat een mooie foto je bent weer aangekomen in gewicht .goed zo.mooie foto's.goed verhaal.het begint af te tellen