22.07.2019 drieentachtigstedag 21km van Geus d'Arzacq naar Maslac

22 juli 2019 - Sauvelade, Frankrijk

Half zeven ontbijt kwart over zeven weg. Het word vandaag warm dus we willen de eerste tien km door lopen. We hebben genoeg te kletsen zodat we in de eerste km al fout lopen. Maar we corrigeren  ons snel. Na elf km stoppen we in Artec de Beam op een terras om wat te eten en drinken. Hier zitten ook weer twee dames en stel die we regelmatig tegen komen. Twee andere dames zijn gisteren naar huis vertrokken. Hun vakantie zat er op. Na drie kwartier lopen we verder. En na een betrekkelijk rustige tocht komen we rond een uur aan. We zoeken het enige snackbarretje en drinken een desperado en eten een stuk pizza. Twee uur op zoek naar onze gite die pas om drie uur open is. We kunnen onze rugzakken neerzetten en wat drinken pakken. Om half drie komen twee jonge dames waarvan er een duits spreekt. Ze wijst ons onze kamer en waar we de schoenen kunnen laten. Om zeven uur eten en geen rugzakken op de bedden zetten. De kamer is redelijk koel zodat we na het douchen lekker een dutje kunnen doen. Daarna de was doen en wat relaxen tot zeven uur. Buiten is het erg warm. Zevenendertig graden. Dus lekker ons gemak houden. Om zeven uur buiten eten zevenendertig graden. Beginnen met eendenpate, de vierde dag al, dan kip met rijst en courgette. Lekkere wijn. Dan een fruithapje na. Het was wel allemaal lekker. We zaten met acht personen aan tafel. Een frans stel dat ik nu voor de derde aan tafel tref, leuk, twee vrouwen uit Geneve, twee vrouwen uit Nieuw zeeland en dan twee kerels uit Holland. Een internationaal gezeschap. We hadden leuke gesprekken in het Frans, Engels, Duits en Nederlands. Om negen uur een flesje desperado drinken en dadelijk slapen. Ik hoop wel dat het dadelijk wat afkoelt.

1. Pepe Voorbraak:
    22 juli 2019
    Ik zou jullie graag zien zitten en horen...al die talen..handen en voetenwerk...😏😉
  2. Toon & Arna:
    22 juli 2019
    Hoi Martien, we zitten hier aan 'n hertog janneke.Ook Spaans weertje hier.Maar zo'n kenner van bier dat ben jij nu.Vele verschillende biertjes zijn er al door jou keel gegleden.
    Maar het gaat goed kan ik lezen.En gezellig met die zummerse mens
    erbij.Hee kanjer hou je haaks,nog 8oo km en 'n bietje.En wij wandelen ook met je mee,althans met je mooie verhalen.Gr Toon & Arna❤💋
  3. Andrė Meeuws:
    23 juli 2019
    Een prachtig internationaal gezelschap, goed voor je talenknobbel. Maar één ding: verleer het mooie Summers niet. Dat heb je later weer nodig als je thuis komt na dit avontuur.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  4. Isi fondon:
    23 juli 2019
    Hola amigo,s hoe goed hebben jullie het, twee amigo,s die wat gaan wandelen
    eten en drinken ,tussen wat dames aan een tafeltje zitten.
    En ook nog een goed weertje.
    Maar goed jullie verdienen het , dus geniet ervan.
    Gr de fondonnies
  5. T. Van de Voort:
    23 juli 2019
    Wel gezellig zo ,wat auwehoeren onderweg wat er zoal gebeurt is in Someren en Mierlo jullie liepen al snel verkeerd dus opletten M&M 😆😆
    Buen Camino 💃💃
  6. Truus en André van gogh:
    Ha Martien
    Wij genieten van je mooie verhaal. Wij zijn met Thea en Martien in Duitsland bij de moezel.heel warm en veel fietsen en 🍺.maar we houden toch jou verhalen bij.voetje voor voetje verder succes