22.05.2019. Tweeentwintigste dag. 30km. Van Rielly-la-Montagne naar Moussy.

22 mei 2019 - Pierry, Frankrijk

Vanmorgen zeven uur op, mevrouw zou tussen half acht en achtuur komen sluiten. Met het gevolg dat ik om kwart voor acht rustig aanliep.  Rustig werd het niet. Meteen een stevige klim naar bos. En het bleef omhoog, omlaag gaan. Ook de toestand van de paden was niet om over naar huis te schrijven. In de bossen was het wel mooi, maar echt genieten kon ik er niet van. Om twaalf uur kwam ik het bos uit en zag voor me een gigantische vallei met alleen maar druiven struiken. Daartussen een aantal dorpen. Ik probeerde in te schatten waar ik heen moest maar dat lukte niet. Ik dacht nu hoef ik alleen maar naar beneden. Mooi niet. Meteen weereen bos in en klimmen. Bij een bankje even zitten eten en verder. Klimmen dalen steeds maar weer, uiteindelijk tussen de druiven struiken dalen. Maar ook weer omhoog en dit bleef duren. Zat inmiddels aan de andere kant van de vallei. Nog niet waar ik zijn moest weer klimmen em niet zo.n beetje ook. Op een gegeven moment naar beneden want mijn slaapplaats moest hier ergens zijn. Naar beneden ja, gruwelijk stijl. Heb ik net allemaal moeten klimmen. Ben je er wel even klaar mee. Ik was al  bang dat ik geen winkel meer zou tegen komen. Ik kan alleen maar slapen. Voor eten moet ik zelf zorgen. Gelukkig op een industrieterrein een gigantische winkel waar alles te koop is. Ik naar binnen zag alles maar geen eten. Bij de ingang naar een info ballie. Of er ook eten te koop was. Ja zei hij maar mijn rugzak mag niet mee naar binnen. Achter de ballie gezet met mij stokken. Hij zou er wel op letten.  Wat soep een magnetronmaaltijd kaas vlees brood fruit melk en een klein flesje wijn ingeladen naar de kassa. Fruit niet gewogen. Ben gewend dat ze dat aan de kassa doen. Even gaan doen zei de casierre. Hele rij achter me. Weer terug de winkel in af laten wegen. Terug naar kassa. Welke had ik ook weer??. Waren er zo.n vijfentwintig. Ben ik  niet zo goed in. Uiteindelijk alles in mijn rugzak gepropt. En nog vijftien min. lopen. Daar aan gekomen. Ja hoor voor een groot huis op het compleks met allemaal gebouwen even gebeld. Op het terras onder de bloembak ligt de sleutel.  Hele huis voor mij alleen. Moet niet nog gekker worden. Naar binnen en uitgeput op een stoel neergevallen. Toch weer dertig km. gelopen. Even bekomen en een noudelsoepje genomen. Ik wachte op de vrouw die zou komen. Ondertussen de route voor morgen bekeken en onderdak geregelt. Had nog een biertje van gisteren. Gleed er zo in. Toch maar vast douchen en eten. Eindelijk kwam er toch iemand. Alles gevonden. Ja  hoor helemaal geinstasleerd. Zal even laten zien de hoe de verwarming werkt. Het is eigenlijk best kil. Op slaapkamer aan gezet en op bed gaan zitten lekker voor de beentjes. Zet in de keuken ook op 20 graden lekker ontbijten morgen vroeg. Nu mijn wijntje nog op drinken en slapen. Ziet alles er weer anders uit.

1. Jolanda:
    23 mei 2019
    Kan alleen maar zeggen respect respect respect... km na km... maar weet nl ook dat er super veel mooie momenten zijn! Vandaag een zwaardere dag gelukkig wel eten na omzwervingen 😅 en dan slapen in een niet normaal groot huis… morgen weer knus en klein met andere mensen... begin ook een beetje jaloers op je te worden. ... ☺️Je doet het goed vriendje! Trots op je! 💪🍀🙏🚶🏻‍♂️😘 buen camino!!
  2. T. Van de Voort:
    23 mei 2019
    Klopt Jolanda je mag trots op je vriendje zijn 👍😍 het kan soms heftig zijn ,maar ik ben ook wel een beetje jaloers ,dat weet Martien wel want ik volg die Santiago ook al een jaar ,maar niet genieten we van zijn avonturen ,geniet van al het moois wat je tegenkomt ,Buen Camino 🚶‍♂️
  3. Annelize:
    23 mei 2019
    Martien het is soms genieten en super gaaf en soms ool mega afzien.. uhhh maar dat hoort erbij (zeggen we dan😉)... succes en hold on🍀🍀
  4. Andrė Meeuws:
    23 mei 2019
    Je wordt zo nog een getrainde klimgeit die nergens meer voor terugdeinst qua route.
    Het zit een keer mee en dan weer een keertje tegen. Maar een goede nachtrust en een lekker biertje lossen veel op.
    Houdt de moed er in.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  5. Isi fondon:
    23 mei 2019
    Amigo zo aan de foto, s te zien is het weer genieten.
    En dertig km op een dag lijkt me ook heel pittig , zeker als je op en af moet .
    Maar ge bent wel de king van de camino ,💪🏽👍🏽Dus martien keep on walking.
    Gr isi
  6. Ben Lindhout:
    23 mei 2019
    Het fijne is lijkt me, dat je niet ergens op tijd moet zijn. Maar ik begrijp wel dat het soms afzien is en je het wisselend beleefd. Ik ken de streek waar jij nu bent. Ook Reims is mij niet onbekend. Ja jongen, Ik heb grote bewondering voor je! Ben ook benieuwd wat de zomer voor je gaat brengen. Hou je taai, en geniet van alles!!
  7. Ans de jong:
    23 mei 2019
    Hoi gaat geweldig zo te lezen en wat zie je veel zo veel moois en genieten ga zo door we houden het bij gr ans
  8. Betty Wijnen:
    23 mei 2019
    Pfff. Weer een heftige dag. Wat een uithoudingsvermogen heb je👍Trots op je.
  9. Truus en André van gogh:
    Respect martien
  10. Mia en Jan:
    Martien. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀👍👍👍👍👍👍🍺🍺
  11. Pepe Voorbraak:
    24 mei 2019
    Pffftt.....dat geklim....zo heftig!
    Echt super knap!!!
    Hoop voor je dat het nu weer...even...genoeg is en er wat ontspannen tochtjes gaan komen!!