21.07.2019 tweeentachtichstedag 20km van Arzacq Arraziquet naar Geuqs dArzacq

21 juli 2019 - Arzacq-Arraziguet, Frankrijk

De wandeling van gisteren was niet bijzonder eigenlijk maar saai. De hele dag tussen maisvelden over asfaltwegen.vanmorgen zeven uur naar de bakker een broodje kopen en bij de bank wat geld pinnen en lopen maar weer. Vandaag een mooiere route. Weer door velden en bosjes. Wel de hele tijd omhoog en omlaag. Ze zoeken volgens mij gewoon de hoogste plekken op. Na tien km bij een kerkje even rust en een stuk van mijn broodje eten. Even liggen en kort de ogen dicht. Dan een stuk van mijn verhaaltje. Want twee dagen geen verhaal dat kan niet. Het is inmiddels half elf op naar de gite. Nog tien km. Na vier km een rustplaats met automaten. Een frisdrank en chips en dergelijk en een koffieautomaat. De twee franse dames zitten er en ik stop ook even en neem een cola. Er komen nog vier dames bij die ik ook al bij een gite getroffen heb. Zo zit ik dan omringd door zes vrouwen een cola te drinken. Van de een krijg ik wat chips van de ander een perzik weer een ander gaat rond met worst. Is best wel gezellig. Ik loop als eerste aan. Een van de twee loopt ook aan en we lopen een aantal km samen. Ze heeft wat last van haar knie. Bij een stijle afdaling loop ik door. Om kwart voor een bij de gite. Ik klop aan en kan naar binnen. Ik had Mark verwacht maar hij was er niet. Ik kijk op mijn app en zie dat Mark al om kwart voor twaalf daar was. Maar de gite is pas vanaf twee uur open. Ik bel hem hij zit bij de kerk op het gras te wachten. In een paar minuten is hij er. Even een knuffel en we vertellen, bij een paar flesjes bier, alle bij wat we zoal mee hebben gemaakt vandaag en gisteren. Dan douchen kleren wassen en even relaxen op bed. Mark moet even aan de temperatuur wennen. Bij het ophangen van de was begint  hij al te zweten. We slapen allebij een uurtje. Ik ga de was halen. Ik denk zal Mark zijn was ook mee nemen. Tot ik een bh in mijn handen heb. Ik denk hier klopt iets niet. Ik zeg Mark draag een jij bh?, hoe bedoel je?. Ja wat ik zeg. Maar die was is ook niet allemaal van mij. Maar vlug terug gehangen. Terwijl wij sliepen is er een vrouw in de gite gekomen en had haar was tussen die van ons gehangen. Want wij tweeen hadden alles zo breed hangen dat de hele waslijn vol hing. Om zeven uur eten. Salade vooraf en dan een eenden schotel. Canar is hier het streek product. Gisteren ook canar gehad maar dat waren wat taaie eendenbillen. En ik heb ook al drie dagen eenden pate gegeten. Maar de schotel vandaag was erg lekker. Wat wijn erbij. Kaasje en (appeltaart) maar dan met abrikozen en we hebben lekker gegeten. Wat natafelen veelal in frans dus wij gaan naar ons terrasje en vragen wat wijn. Maar dat mag niet wijn enkel bij het eten. Dat staat in zijn vergunning. Maar bier mag wel. Dus bij een flesje bier de route voor morgen verkennen. Verhaaltje schrijven en om een uur of tien naar bed. Morgen zes uur op.

1. Sjan:
    21 juli 2019
    Zet m op mannen!
  2. T. Van de Voort:
    21 juli 2019
    Het gaat goed met je Martien ,je hebt wel een heel harem franse vrouwen om je heen dan loopt de camino wat makkelijker,ik geloof dat Mark optijd gearriveerd is😆😆wel bij de les blijven met de was binnen halen dadelijk past niet alles meer in de rugzak 😂😂🖒
    Buen Camino Martien en Mark💃💃
  3. Maria Looymans:
    22 juli 2019
    Oohhh Mark met een bhtje, yesss😂😂😂
    Veel plezier en take care...
    Toedeledoki Maria
  4. Isi fondon:
    22 juli 2019
    Hola amigo je hebt gezelschap dus dat moet goed komen, heb je even weer andere praat.
    Mucho suerte hoy. Gr fondonnies
  5. Andrė Meeuws:
    22 juli 2019
    SAMEN aan de wandel moet gezellig zijn. Kun je weer eens in je moerstaal je belevenissen aan elkaar vertellen. Veel plezier samen.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  6. Annie en Mart:
    22 juli 2019
    Gezellig Martien dat Mark er is, nu hobbelen jullie samen bult op en bult af .Gaat zeker goed komen.Elke dag aftellen,dat doen wij ook !Geniet er samen van.gr.Annie en Mart !
  7. Toon & Arna:
    22 juli 2019
    Hoi Martien en Mark is er nu toch.Dat was weer een mooi verhaal.En die BH was dat nou een vergissing🤣🤣 Jullie maken het wel samen gezelliger onderweg.Geniet ervan op naar de volgende uitkijk Jolanda ,Maria toedelidoki 🤣 en die 🍐 wat zal dat lachen zijn.Een OPPEPPER 😎🍺🎶