21.05.2019. Eentwintigste dag. 15km. Van Reims naar Rilly-la-Montagne

21 mei 2019 - Rilly-la-Montagne, Frankrijk

Vanmorgen acht uur rustig op gestaan. Naar eetzaal. Zat daar Carsten de duitse pelgrim die in in Huy had ontmoet. Samen ontbeten en onze verhalen gedaan. Hij had Renee en David ontmoet. Met zijn knie ging het een stuk beter. Maar vandaag nam hij een dag rust. Had gisteren veertig km. gelopen. Naar mijn kamer alles inpakken en codekaart inleveren. Ik vroeg of ik mijn rugzak een paar uurtjes mocht laten staan. En naar De binnenstad. Eerst maar een bank gezocht waar ik geld kon pinnen. Op mijn gemak door de straten gelopen en lekker in de zon met een bakje koffie de krant gelezen op mijn telf. Terug mijn rugzak opgehaald en op mijn gemak Reims uit gewandeld. Een mooie route tussen een kanaal en een riviertje in. Langs het riviertje alles natuurlijk. Langs het kanaal stonden rode en witte kastanje bomen prachtig in bloei. Langs het riviertje zag het geel van de oostenrijkse kers ?? Op koolzaad lijkend maar kleiner. Ook de paarse bloemen van de Hysop bloeiden weelderig. Dan af en toe de geur van de gelderse roos met zijn straalbloemen rondom en je hebt een prachtig plaatje. Door al dat moois natuurlijk weer te ver gelopen. Moest zevenhondertmeter terug. Door een paar dorpjes en een nieuw industrieterrein waar ik natuurlijk ook weer de weg kwijt raakte kwam ik toch in champagne streek. Eerst een paar maar na een poosje liep ik door uitgestrekte druiven velden. Waar veelal handmatig gewerkt werd. Scheuten dieven. Wortels met iets besproeien. Draden uit elkaar halen zodat de nieuwe scheuten er door konden groeien. Met tractors op hoge wielen onkruid wieden tussen de rijen. Mooi om door te lopen. In het dorpje op zoek naar een winkel. Ik moest zelf voor mijn eten zorgen. Maar helaas die was op geheven. Bij een barretje een Grimbergen besteld en gevraagd naar een winkel. Nee die was er niet. Maar hij had wel een crock mesjieu. Oke dan die maar. Lekker buiten met mijn biertje. Na twintig min. naar binnen, oeps vergeten. Vijf min. Zei hij  dat is goed maar ik loop wel naar de bakker om te kijken wat die voor eten heeft. Een stokbrood, iets met gesmolten kaas en iets met vlees erin. Ik heb nog wat kaas, blikje vis, koffie, jam. Ik kom niet om van de honger. Crock mesjieu gegeten twee flesjes afligem gekocht en op naar Don Pergon nr. een. Benieuwt was een wijnboer en ik moest bij moeder zijn vertelde een jonge man die naar buiten kwam. Moeder komt naar buiten met een brief in het engels. Ik breng u naar het huis. Morgenvroeg om half acht/acht uur kom ik terug. Kosten twintig euro, Oke. Oke. Naar de andere kant van het dorp waar ik in een compleet woonhuis terecht kom. Ik zit dit verslag dan ook lekker in een warm bad te schrijven. Dadelijk wat eten en relaxen bij een biertje en dan lekker slapen.

1. Franka:
    21 mei 2019
    Heerlijk 🍻
  2. Hanny:
    21 mei 2019
    Hallo Martien ,zo te zien en te lezen gaat het allemaal zeer voorspoedig,leuk dat je zoveel en ook zulke mooie foto,s maakt .Wij wensen je veel succes verder Groeten Hanny en Mart.
  3. T. Van de Voort:
    22 mei 2019
    Weer een mooie dag gehad ,hi Martien als je veel naar de bloemetjes ,bijtjes en vogeltjes kijkt en geniet van al dat moois loopt je we eens verkeerd ,wij spreken uit ervaring ,ga zo door nog een hele reis te gaan, Buen Camino 🚶‍♂️
  4. T. Van de Voort:
    Mooie foto's ,en ge ziet er goe uit 😀👍🙋‍♀️🙋‍♂️
  5. Andrė Meeuws:
    22 mei 2019
    Prachtig dat je nog zo goed herkenbaar bent op de foto. Gaat wel richting uiterlijk van een pelgrim 😊.
    En enkele dagen genieten van de wijnranken. Proost.
    Rustig aan: voetje voor voetje. 🙋‍♂️👍
  6. Annie en Hein:
    22 mei 2019
    Martien wil je voor mij een boeketje wilde bloemen mee brengen, vind ik altijd zo mooi. Flesje champagne mag ook maar dat wordt allemaal zo zwaar voor jou, drinken we wel als je weer terug bent in Someren.
    Gaat nog steeds super goed met jou zo te zien.
    Oude vrienden kom je weer eens tegen, erg leuk.
    Succes en groeten.
  7. Maartje van der Putten:
    22 mei 2019
    Ja goed idee, pap ik wil ook wel flesje champagne:) Misschien moet jij ook een Franse brief laten schrijven. Hoewel je met oa ' je suis Martin een pelerim au pay bas' ook een eind komt.. x Maartje