16.08.2019 honderdenachtstedag 30km van Ciruena naar

16 augustus 2019 - Grañón, Spanje

Kwart voor zeven ontbijt, half acht weg. Het is een klein dorp dus ik zit meteen weer op dezelfde route als gisteren. De uitzichten zijn weer mooi bij de opkomende zon. Na zes km loop ik Santa do Mingo binnen even stoppen voor een kop thee en een yogertje. En maar weer verder. De komende  zeven km loop ik langs een autoweg. Ik doe mijn oordopjes in en zet radio twee aan. En zo loop ik Granon binnen. Ik twijfel of ik door zal lopen. Het volgende stadje is nog vijf km. Het is al warm dus ik stop een kwartiertje en neem een lekkere  koele pina colade, onder het geluid van spaanse muziek. Dan ga ik vol goede moet verder. Om twaalf uur bereik na een tocht langs nog steeds dezelfde weg,  Redicilla del Camino. Ik heb niet goed gekeken, ik dacht dat er voorlopig niets zou komen. Maar over drie km is nog een plaatsje. Had beter door kunnen lopen. Heb al koffie gehaald. Mijn eindoel is nog zeven km verder. Zie dadelijk wel wat ik doe. Het is al wel dertig graden. Nog steeds de saaie autoweg volgend ben ik inmiddels wel de tweeduizend km gepasseerd.👊 Het is twee uur als ik in Vilamayor del Rio aankom. Te vroeg om te stoppen want hier is helemaal niets ik eet een broodje en drink wat voor ik verder ga naar Belorado. Vijf km verder. Over de weg valt niets te zeggen. Constant autoweg. Maar ik zet radio vijf op en zo loop ik om half vier  Bolerado binnen. Het eerste hostel wat me binnen roept met een zwembad em slaapplaats voor negen euro sla ik over. Ik wil iets in het centrum. Op het eerste terrasje zit het Deens echtpaar wat ik afgelopen zaterdag en een aantal keren daarna heb ontmoet. Ik krijg een hartelijke ontvangst. Ik neem een biertje en ga bij ze zitten. Na wat gepraat te hebben loop ik verder naar de parochiele alberque. Er zijn Switserse vrijwilligers. Een broer en zus die me inschrijven en bewonderend over mijn gelopen km zijn. Het ziet er goed uit een kamer met vier stapelbedden en een ruimte om mijn rugzak in te zetten. De douches zijn ook ruim evenals de wasbakken voor de was en de drooglijnen. Na dit alles gedaan te hebben ga ik tot half zeven op  bed liggen. In het centrum zijn verschillende pelgrimsmenu's in de aanbieding. Ik kies er een waar ze paelea als voorgerecht hebben. Als hoofdgerecht vis met frietjes en cream bruelje, wat vanilliepudding met een beetje chocoladepasta blijkt te zijn na. Biertje vooraf en kannetje wijn maakt het af. En dat alles voor dertien euro. Ze houden hier van opschieten als ik mijn mes en vork neer durf neer te leggen komt de serveerster meteen. Finito, Finito, no no. Ik heb goed gegeten en ondertussen mijn verhaal afgemaakt. Het word drukker in het "restaurant" ik drink rustig mijn wijntje op en zorg dat ik voor negen uur binnen ben. Vanaf dan is het stilte en om tien uur gaat de deur op slot. Ik moet mijn was nog afhalen en het is een toch wel heftige dag geweest dus op tijd in bed is niet verkeerd.

1. T. Van de Voort:
    16 augustus 2019
    He Martien dat was actie vandaag,dat wil zeggen gas erop en dat het goed gaat Amigo ,top hoor😀 Wij zijn nu in noord Portugal ,wie weet 🙋‍♂️🙋‍♀️👍.
    Buen Camino 🚶‍♂️
  2. Mia en Jan:
    16 augustus 2019
    Dag Martien,weer een SKÖN verhaal:Zoals ik lees heb jij er nu ongeveer 4/5 opzitten van jou 🥾🥾pelgrimstocht ,nou zeg dat is een groot 👏👏waard,respect,respect voor deze grote prestatie.Voor morgen weer een goede 🥾🥾tocht,hopelijk een goede nacht en suc🍀🍀🍀🍀🍀🍀.Gr Mia en Jan🍷🍷
  3. Truus en André van gogh:
    Mooi verhaal.Respect Martien
    Morgen ook veel succes.🍷
  4. Thea van de voort:
    16 augustus 2019
    Diep respect voor jou. Al 2000 km gelopen. Kijk nog steeds uit naar je mooie verhalen. Nog heel veel succes. Gr. Van ons
  5. Judith Brouwers:
    Bam 👊🏻!.> 2000! 👏🏻
    (Mmmm, pina colada 🙂)
  6. Jolanda:
    16 augustus 2019
    Diepe diepe buiging! (Doe ik niet teveel he....😂😂) trots op jou! 💪👊🍀🙏🚶‍♂️😘
  7. Annie en Mart:
    16 augustus 2019
    Zo zo Martien,30 km.jij hebt er de pas goed in.Geweldig zeg, dat begint echt af te tellen.ja,wij hebben ook respect voor jou en genieten van de verhalen en de mooie fotos.Voor nu slaap lekker en voor morgen weer veel succes !
  8. Franka:
    👊🏻👊🏻👊🏻💪🏼💪🏼💪🏼😗😗😗
  9. Andrė Meeuws:
    16 augustus 2019
    Zo te zien zijn er veel lange eenzame wegen in het Spaanse land. Goed dat je savonds nog wat goed gezelschap hebt. Blijft het hopenlijk toch nog leuk voor je.
    Keep on walking: voetje voor voetje 👍🙋‍♂️
  10. Isi fondon:
    16 augustus 2019
    Prachtig land fijne mensen en een geweldige karakter kerel martien die dit heel bijzonder maakt voor ons om dit te kunnen en mogen meemaken, en bijna zelfs voor ons dit lijkt of we het zelf beleven.
    Amigo wat een prestatie , dos mile km.
    👍🏽👍🏽👊🏽👊🏽😀💪🏽💪🏽😀
  11. Henri:
    WoW. Top prestatie. Succes en blijf genieten 👍💪
  12. Annie en Hein:
    17 augustus 2019
    2000 km. Proficiat Martien.
    Geweldig wat jij presteerd.
    Dit komt goed!🍀😄🏃
  13. Toon & Arna:
    17 augustus 2019
    Hoi Martien ge ruikt zeker de stal;want 30km is nog al wat.En als je dan denkt over 2000km niet te geloven.Wat 'n HELD zeg.Maar op tijd rust nemen met 'n glaasje wijn of bier geeft den burger moed.We kijken alweer uit naar het volgende verhaal.
    En de groetjes en hou je haaks.🍷🍺☕🛀😎🧢👍💋
  14. Frank Martens:
    17 augustus 2019
    Hoi martien goed bezig schiet al op nondeju wan end 2000km nou dat laatste stukske is nou peanuts voor jou. Hou vol gr. Frank👍🏻👣🥾👊🏼
  15. Angela Huybers:
    17 augustus 2019
    Gutte gut, die Put, over de 2000 km achter z'n hiele, ge zottur hoast van gaan kniele. Toppie Martien.👏😘
  16. Fried:
    17 augustus 2019
    Mart jonge...je bent een voorbeeld voor velen...zo in je uppie die 2000 km tot nu toe al gelopen te hebben en ik weet zeker t einde wat in zicht komt ga je ook halen. Dikke waarderingen voor je inzet...zo in je uppie....de hele dag van alles denkende wat je alleen maar deelt middels t stukje te schrijvende voor ons. Alleen...jij alleen die t neee gaat zetten...waar je zo naar uit hebt gekeken komt in zicht Martje....ik zie je nog weglopen na ons ontbijtje smorgens nadat je savonds bij ons nog lekker met jollie aan de wijn hebt gezeten.dikke knuffel maat........tot gauw