15.06.2019 zesenveertigstedag 13km van Luzy naar Issy-L'Eveque

15 juni 2019 - Issy-l'Évêque, Frankrijk

Vanochtend voor mezelf ontbijt gemaakt. Gisteren eieren gekocht en lekker een paar eieren gebakken en twee gekookt om mee te nemen. Opgeruimd en vertrokken. langs de bank wat geld pinnen want ik weet niet wat ik de komende dagen tegenkom. Bij de VVV naar binnen en een stempel gevraagd. Ik wilde eigenlijk naar Gury dus ik vroeg of hij kon zien of er slaapplaatsen waren. Nee een hotelletje vijftien km verder. Te ver voor mij. Er was ook nog een gite hondertvijftien euro. Ik zei dank u zeer ik zie wel wat er gebeurd. Het weer word morgen beter zei hij nog. En weer lopen. Zwaar  bewolkt. Beetje saaie weg. Steeds maar rechtdoor en heuveltje op en heuveltje af. Na een uurtje ben ik wat hoger gekomen en zijn de vergezichten wel weer mooi. Ik loop een beetje je met mezelf. Waar zal ik slapen mijn benen zijn nog moe mijn rugzak zit niet lekker. Ik krijg hem niet meer strak genoeg ben teveel afgevallen. Maar er is maar een weg vooruit. Na twee uur toch acht km verder, ik zit in een heftige klim, even pauzeren op een aardig plekje met uitzicht. Bekertje yogert, een kiwi en een notenreep. Over vier km kom ik in een dorpje waar een kerkelijke refuge is, heb ik niet zo,n goede ervaringen mee, en een camping. Daar verhuren ze huisjes a' zestig euro.  Best veel maar ik moet iets. Als ik daar nu eens twee dagen blijf?  Ik voel me moe en ik besluit dat toch te doen. Eten, morgen is het zondag en campings zijn zo klein dat er alleen in hoog seizoen wat eten te krijgen is. Ik zie wel. Nu ik dat besluit genomen heb voel ik me al lichter. In het dorpje aangekomen staat er een bordje cafe restaurant hondert meter. Ik ga daar eerst maar eens een flinke bak koffie drinken. Onderweg kom ik een klein supermarktje tegen dat is ook fijn. Bij het cafe naar binnen, een man aan de bar en een man zit de krant te lezen. Staat op, heeft een witte schort aan, en komt meteen naar mij wat ik wil. Koffie grande. Ik heb mijn rugzak nog om en mijn stokken nog in mijn hand. Snelle bediening hier. Ik ga zitten, koffie, hij achter zijn krant, komen man en vrouw binnen. Nederlanders denk ik. En ja als ze praten hoor ik het, komt een vrouw aan waar zei iets bestellen in het nederlands. Komt goed uit, weten jullie misschien een slaapplaats die een beetje redelijk in prijs is. Ja wij zaten op de camping met onze camper dat was niet duur. Maar de eigenaarresse, zei hoort bij die man met die schort, weet misschien wel iets. Jazeker hier om het hoekje is een refuge is vier jaar geleden helemaal verbouwt. Kost elf euro dacht ze. Klinkt goed. Zit een briefje op de deur met telefoonnummers. O die heb ik dan denk ik ook wel. Wil jij voor mij bellen. De eerste twee nummers geven geen gehoor, veroudert. Ik loop er even heen en schrijf de nummers op. Meteen de eerste al raak. Komt meteen de sleutel brengen. Hij laat me alles zien. Hoeveel nachten een of twee? Weet ik nog niet. Meteen weer overmoedig he. Ik reken een nacht af is inmiddels dertien euro geworden. Bel morgen als ik blijf. En zo ziet alles in een uur er weer anders uit. Even contact gehad met Jolanda via videobellen met whatsap. Wat erg goed gaat. En maar besloten om mijn lijf wat rust te gunnen. Dus morgen blijf ik nog een nacht. Naar het restaurant om wat te eten. Een pilsje aan de bar gedronken. Vraagt de kok of ik tong lust. Ja lust ik wel, ja maar echte tong he geen vis. Oke, ook goed veertig jaar geleden toen ik trouwde aten we ook koeientong. Een tonijnsalade vooraf? Perfect. Zitten nog een aantal mensen meer. Niet allemaal tong. Ik hoor ook  canard. Maar goed gegeten kaasplankje na. Doordeweeks dertien euro. Weekendprijs zeventienvijtig. Een karafje wijn. Een portje als afsluiter en ik ga naar mijn stekje. Het is pas negen uur. Maar even dit verhaaltje afgemaakt. Nog even lezen en dan lekker slapen. Morgen rustdag niet te laat naar de boulangerie anders is het brood op. En even naar de winkel voor twaalf uur. Zondags heeft de kok vrij. Alleen de bar is open. Geen probleem ik maak zelf wel iets. Het is een lang verhaal geworden. Tja ik heb niets anders te doen.

1. Gerrit Carla:
    15 juni 2019
    Hoi,Martien wat een mooi verhaal weer ,maar je moet wel goed op je eigen letten ,en op tijd de rust nemen,wan je heb nog wat te gaan ,hier is alles oké ,cala en ik gaan morgen op vac naar Kroatië ,maar daar kan ik je ook blijven volgen nog veel suc6 en loop genot Gr van ons.
  2. Mia en Jan:
    15 juni 2019
    Martien geniet dit weekend, neem de rust die je nodig hebt...RUSTEN IS OOK HARD WERKEN... Voor lichaam en geest...geniet van de dag die komen gaat... Groetjes Mia en Jan💪💪💪💪
  3. Martien:
    15 juni 2019
    Ja zeker martien zondag is rustdag er komen nog dagen genoeg
    Nog veel suc6
    Groetjes van ons
  4. Bea:
    15 juni 2019
    Hoi broertje, af en toe rust(baal)dag is goed. Rust lekker uit! Knap wat je tot nu toe gepresteerd hebt. Genieten nog steeds met je mee. Fijne dag morgen. 😘🐞
  5. Jolanda:
    16 juni 2019
    😂😂😂😂 goed zo vriendje dag rust moet ook echt om je lachen! Ook och gerum om die tong.... 😂😂😂. Morgen naar de lama,,,, ook speciaal..... 😂😂😂😂🍀🙏🍀🙏🍀😘
  6. Annie en Mart:
    16 juni 2019
    HOLLA AMIGO MARTIEN ook een dagje wat rustiger aan dat is goed voor je lichaam maar ook goed voor je eigen de boog kan niet alle dagen gespannen GR MART
  7. Monique Megens:
    16 juni 2019
    Tussen het volhouden door mag je best even uitrusten! 🤗 Fijne zondag! Groetjes uit Lierop.
  8. Isi fondon:
    16 juni 2019
    Amigo doe je goed op tijd rusten , dat is ook nodig.
    Morgen is er weer gewoon een andere dag.
    Mucho suerte amigo
  9. Annie en Hein:
    16 juni 2019
    Ja Martien het is een super tocht wel lang en met vallen en opstaan.
    Het is bijzonder wat jij presteert, geweldig !!!!
    Hier is het af en toe ook vallen en opstaan, maar ook weer doorgaan net als bij jou.!!!😪😥
  10. Franka:
    16 juni 2019
    Hey skônbreurkuh, jouw verhalen kunnen niet lang genoeg zijn, zo fijn om te lezen. Alsof we er zelf bij zijn.. Fijne rustige zondag en in France hebben ze goeie vette worst om de calorieën op pijl te houden👍😉🍀😘
  11. T. Van de Voort:
    16 juni 2019
    Mooi om te lezen ,soms kunnen de dagen zwaar zijn , ,maar jij kan het💪💪 wat vaker een reep eten ,en zoals Franka al zegt lekkere vette worst en kaas👌 is goed voor jou ,nu een paar dagen je lijf rust gunnen !
    Buen Camino 🚶‍♂️🙋‍♂️🙋‍♀️
  12. Andrė Meeuws:
    16 juni 2019
    Ook in ons eenvoudige leven lucht het op als je ergens een besluit over hebt genomen. Dat geldt zeker voor een pelgrim die zeker moet luisteren naar zijn geest en lichaam. Zover zo goed lijkt me en rustig aan.
    Keep on walking: voetje voor voetje 🙋‍♂️👍
  13. Betty Wijnen:
    16 juni 2019
    Hey Martien. Mooie verhalen van je maar idd ff je lichaam wat rust gunnen. Heel verstandig van je. Anders nog maar een dagje extra pakken👍👍Heb je weer meer energie om verder te gaan. Succes!!
  14. Truus en André van gogh:
    Ha Martien
    Ja neem die rust wat iedereen zegt.En goed eten hè 😂wat weten wij het toch allemaal goed hè 😃was weer een heel mooi verhaal.heel veel succes en geniet van de vrije zondag🍳🍖🍗🍷🍺
  15. Adri van de Wiel:
    17 juni 2019
    Hoi Martien. Vorige week van Jolanda jouw reislogger gekregen. Ben verrast dat je al zoveel dagen onderweg bent. Ben bij dag 1 begonnen en het verslag leest of er elke keer weer een uitdaging komt. Hou je haaks en schrijd voort over s’Heren wegen. Het ga je goed
  16. Rien en Els Romoneso:
    17 juni 2019
    Hoi Martien. Een paar weken terug jouw adres van Jolanda gekregen en natuurlijk briefje kwijt. Vandaag opnieuw gevraagd. En gelijk gaan kijken. We gaan in de komende dagen
    je reislogger eens beter bekijken. In ieder geval veel succes.
    Een goede groet van ons.